Kirjoittelen nyt tänne omasta vielä täysin "jalostumattomasta" ideastani.. Olen 37-vuotias työssäkäyvä nainen, 9v. pojan yh. Omistusasunto on kivalla paikalla ja muutenkin elämä reilassa. Minua kiinnostaa lähiruoka ja mahdollisimman pitkälle omavaraistalous, lisäksi yhteisöllisyys. Kokoontuminen yhteisen pöydän ääreen syömään ja yhdessä tekeminen. Olenkin ajatellut sitä, että ostaisin jostain maalta talon ja maata, alkaisin tilaa pyörittää esim. jonkinmoisella "Ystävyyden majatalo" periaatteella ts. katon päänsä päälle ja ruuan saisi osallistumalla yhteisiin töihin (kotieläinten hoito, puiden pilkkominen, jonkinlainen viljely, kunnossapitotyöt). Asumaan saisi tulla ihan kaikenmoiset ihmiset vauvasta vaariin, kunhan on vain kykyä sitoutua yhdessä luotuihin sääntöihin ja sen mukaan, miten tilaa riittää. No, mikään miljonääri en ole ja kuten sanottua, idea vielä hakee muotoaan. Omat intressini tälle on se, että voisin elää enemmän arvojeni mukaista elämää ja minä uskon siihen, että ihmiselle tekee hyvää kuulua johonkin, olla tarpeellinen osa jotain yhteistä juttua. Tuntuu siltä, että tämä kulutusyhteiskunta arvoineen ei tue sellaista elämäntapaa, joka on ihmiselle hyväksi ja toivoisin, että oma poikanikin voisi omaksua elämäänsä erilaiset arvot kuin ne, jotka täällä tällä hetkellä pitävät meitä hektisesti otteessaan. Onko muita, jotka ajattelevat samoin? Kaikki ajatukset, ideat ja mielipiteet aiheeseen liittyen ovat tervetulleita!!
Kommuuni tms.Turun liepeille...
2
190
Vastaukset
- ===
Idea kiinnostaa. Omat lapseni ovat jo maailmalla ja yksin asuminen ei tunnu järkevältä. Olen hakenut ilmoituksia Turun seudun kommuuneista huonolla menestyksellä. Mitenkähän tässä kannattaisi edetä?
- Sini87
Heippa!
Samanlaisia haaveita itsellä! Asun nyt pienessä yksiössä Puistomäessä kahden kissani kanssa, ja haluan ehdottomasti seuraavaksi muuttaa paikkaan, jossa on tilaa eläimillekin. Olen 25-vuotias teatteri-ilmaisun opiskelija...
Onko asia edennyt yhtään? :) Miten kaukaa Turusta ajattelit taloa etsiä? Itse tietenkin pitäisi kouluun aina keskustan lähelle mennä...
-Sini
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3007448Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne765786Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1583715Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1473437Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321807Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831786- 421414
- 221391
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan611369En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja141276