Mulla oli 6-12 -vuotiaana puhtauteen/likaisuuteen liittyviä pakkotoimintoja. Mm. pakko pestä käsiä toistuvasti ja vessassa käynti kesti pitkään. Oireet helpottivat iän myötä ilman hoitoa. Riesaksi jäi kuitenkin masennus ja myöhemmin 30v todettiin kaksisuuntainen. Miten muut ovat selvinneet lapsuuden pakko-oireilusta?
Pakko-oireilu lapsena
vaikea ihminen
2
235
Vastaukset
- Mesimyy
Ei olla selvitty lapsesta asti OCD ja masennus sekä paniikkihäiriö:( ja olen nyt 32-vuotias. Oikeastaan vain pahentuneet nuo kaikki enkä ilman lääkitystä pärjää. Mitään terapiaa en myöskään psykiatrini mukaan saa koska ovat kroonistuneet;(
- 12+11
Oli lapsena jotain bakteerikammoa ja iljetyksen tunnetta. Iän myötä tuli uusia pakko-oireita. en ole päässyt niistä eroon mutta olen oppinut elämään niiden kanssa. ikävä vaiva. Luulen että se liittyy alitajuiseen ja tiedostettuun ahdistukseen ja ehkä pelkoon. ympäristö ahdistaa minua ja on ollut ikäviä kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884