Mikähän siinä on, että minulla ei ole tullut ainuttakaan ikävää nuorta asiakasta vastaan.
Ainoastaan keski-iän ylittäneet naiset ja miehet ovat ruikuttajia ja valittajia, eivätkä osaa tervehtiä tai kiittää palvelusta.
Pisteitä nuorille asiakkaille!!
Nuoret asiakkaat
10
363
Vastaukset
- 745476587
Keski-ikäisten täytyy purkaa elämänsä katkeruutta johonkin ja mikäpäs parempi kohde kuin kaupan kassa. He kun eivät voi asiakkaalle sanoa mitään kritiikkiin viittaavaa sikaili asiakas miten paljon tahansa.
- Eka viestittäjä
Aivan, minäkin olen 50v. oleva nainen, enkä käyttäydy tuolla tavalla.
Enkä kertakaikkiaan voi käsittää moista käytöstä. - Kassalla nähtyä
Joo, olen monessa eri palveluammatissa toiminut ja itsekin ihmetellyt tuota keski-ikäisten naisten kiukkua kassalla. En tarkoita kaikkia keski-ikäisiä naisia tietenkään, mutta siinä vaiheessa kun kyseisen iän edustaja saapuu kassalle, jo ruumiinkielestä voi ennakoida paljonkin. Tavarat heitetään kassahihnalle, ei tervehditä ja liikkeet on nykiviä, hartiat kireenä ja suu tiukkana viivana silmät pidäteltyä raivoa hehkuen seisotaan siinä mitään sanomatta...Huh huh ja auta armias jos asiat ei mene just niinkuin piti!!
Hirvee älämölö alkaa. Joskus kyseisten naisten miehet joutuvat naama häpeästä punoittaen puuttumaan asiaan anteeksipyytävästi ja aika tottunein elkein. Mikä näitä raivottaria oikein riepoo?Vaihdevuodet?
Onneksi noita ihmisiä ei ole paljoa, mutta yksikin tapaus päivässä saa ihmettelemään..- Traktorikuski
Normaalia urbaania elämäntapaa. Maalla noita ei tapaa koskaan. Maalla ollaankin sosiaalisia eikä vain sosialistisia.
- Ei kiva
Naisilla on silloin vaihdevuodet ja voin sanoa, että silloin räjähtää tyhmistäkin asioista ja lopulta nolottaa oma käytös.
- nkljhnkl
saman huomannut minäkin, vois ne keski-ikäset ottaa oppia nuorista. tottakai molemmista ryhmistä löytyy poikkeuksia mutta pääasiassa ne nuoret(ainakin meidän kaupassa) on ne parhaiten käyttäytyvät: tervehditään, kiitetään ja monet vielä sanovat heipat kun poistuvat kaupasta. ja jos on joku hinta ollut väärin niin kohteliaasti esitetään asia, että hyllyssä oli eri hinta kuin tässä kuitissa. keski-ikäset taas esittävät asian suunnilleen huutamalla. oli kumpi tahansa, niin minä menen sinne hyllylle katsomaan mikä hinta siellä on ja annan erotuksen takaisin jos asia pitää paikkansa, nuorilta tulee usein anteeksi pyyntö kun tuli lisätöitä ja kiitokset asian korjauksesta ja keski-ikäisiltä taas vihaista tuhahtelua ja valitusta kun on hinnat päin persausta. vaikka olen asiakkaille kuin asiakkaille kohtelias niin elämäntapavalittajien yms on turha silti odotella ylimääräisiä hymyjä.
meillä ne mukavimmat asiakkaat on nuoret, melko yleisesti myös miehet iästä riippumatta ja vanhukset. naisilla tuntuu olevan joku ainainen ongelma mikä puretaan myyjiin. - Kaupparatsu äiti
Naiset yleensä vastaa perheen ruokahuollosta ja ruuan ostosta joten ei
ihme että välillä v....taa toi ainainen vastuunkanto!
Ne joilla ei ole pakkoa alati käydä kaupassa voivat sit halutessaan mennä shoppailemaan jotain kivaa itelle ja hymyillä kassalle..!
Siinä se ero joten älä syyllistä naisia ennenku mietit asiaa syvemmin! - Kummat akat
Idioottihan se on joka pahaa oloansa myyjille purkaa, kiukutelkaa mielhillenne tai psykologille.
- oi aikoja oi tapoja
Hapannaamat ovat elämäänsä kyllästyneitä, enimmäkseen eläkkeellä olevia naisia ja miehiä. Kaupassakäynti on heille päivän ainut sosiaalinen tapahtuma. Samalla voi kätevästi valittaa kaikki ongelmansa myyjille ja kassoille. Työikäisissä on myös ammattivalittajia. Tosin työikäisillä on kiire, joten he eivät ehdi kuljeskella pitkin päivää kaupoissa valittamassa. Ne nuoret, joita olen tavannut, osaavat käyttäytyä fiksusti.
Yhteistä hapannaamoille on negatiivinen elämänasenne, matala - jopa olematon kynnys - valittamiseen ja aina oikeassa olemisen tarve. Kaupoissa ja palveluammateissa työskentelevät joutuvat kohtaamaan henkistä väkivaltaa. Mihin asti myyjän, kassan tai asiakaspalvelijan pitää kuunnella valitusta, haukkumista, huutamista, kiroilua, suunsoittoa, asiatonta kielenkäyttöä, nimittelyä ja jopa uhkailuja???
Asiakkaat käyttävät valittamiseen kaikkia mahdollisia palautekanavia. Tehtaillaan valituskirjelmiä ja nettipalautteita kaupalle ja esimiehille. Soitetaan kaupan esimiehille ja käsketään antaa työntekijälle potkut. Lähetetään sähköpostia kauppiaalle, tavaratalojohtajlle ja myymäläpäälliköille. Kirjoitellaan nimettömänä Facebookissa ja keskustelupalstoilla. Haukutaan työntekijää joko nimellä tai niin, että ko. työntekijän voi vaivatta tunnistaa.
Ei ihme, että työntekijät vaihtuvat kaupoissa tiuhaan ja työsuhteet jäävät lyhyeksi! Työntekijät kärsivät jatkuvasta työperäisestä stressistä. Tähän päälle vuorotyö, epämukavat työajat, huono palkka ja osa-aikainen työ. Sairauslomia on paljon ja niihin ei etsitä ratkaisuja. Sairauslomat johtuvat yksitoikkoisesta ja haasteettomasta työstä, joka koetaan turhana ja turhauttavana. Työergonomia on huono ja työasennot hankalia. Joissain paikoissa on työpaikkakiusaamista (juoruilu, pahanpuhuminen jne.). - kärttyliis
palveluammatissa olen 15 vuotta ollut ja olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Suurimmat valittajat ovat nämä 45-60v besserwisserit. Ja mahtuu niihin miehiäkin yllättävän paljon.
Asiakaspalvelijan suurin painajainen on semmoinen keskiluokkainen, suur kaupungissa asuva kärttyliisa/matti.
Työskentelin nuoruudessani kaupan kassalla ja kyllä v'tutti, kun ei voinut sanoa asiakkaalle koskaan mitään takaisin. Tai no, sanoinhan minä muutaman kerran, mutta siitäkös tämmöinen besserwisseri sitten riemastui ja esimieheltä saikin kuulla kunniansa.
Nykyään asiakkaana ollessa, jos joku idiootti avautuu kassalla myyjälle, olen röyhkeästi alkanut sanomaan sille asiakkaalle suoraan oman mielipiteeni/ kommenttini. esim. se kassaneiti EI tiedä, mitä seuraavalla viikolla on mahdollisesti tarjouksessa, hän EI voi sille mitään jos asiakkaan kortti ei anna myydä.
Kerran todistin tapausta, jossa asiakkaan kortti ei kelvannu ja myyjä yritti sanoa, että jostain syystä ei toimi, kun ilmoittaa ettei anna myydä = yleis kommentti siihen, ettei kortilla ole katetta tai vuorokautinen käyttöraja tullut vastaan. Asiakas siinä sitten haukkui myyjän, myymälän ja väitti että pitää myydä jnejne. myyjä yritti, että jos asiakas kokeilisi nostaa läheisestä automaatista rahan, tai jos olisi toinen kortti, mutta eihän se asiakkaalle kelvannu. Silloin tokaisin isoon ääneen, että turha sitä on myyjälle kiukutella jos kortti ei anna myydä, yleensä tarkoittaa sitä ettei siellä ole katetta tai se käyttöraja on tullu vastaan. Että kannattaa varmaan tarkistaa se tili ensin ja sitten vasta aukoa päätä. Jotain se asiakas siinä tuhisi, mutta kaivoi käteistä ja katosi. Mikälie sitten todellinen syy olikaan, ettei kortti toiminut, mutta se ei ole mikään syy alkaa haukkumaan muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3218267Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016513Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1753755- 772998
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402610- 452573
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222316- 1242301
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962054Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista281687