Mikä olisi järkevin?

14+5

Firmalla tarjolla auto täydellä käyttöedulla. Nykyisellä sopparilla asetettu hintaraja on 1000e/kk.

Mikä olisi fiksuin valinta eli millä autolla saan täydelle autoedulle eniten vastinetta?

Perhettä tarvii kuskata välillä eli takapenkkiä ja jonkinmoista tavaratilaakin tarvitaan.

20

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesiposti

      Aika vahvoilla olisi esim.Citroën C5 HDi 240 V6 Exclusive Sedan Automaatti

      Paras tapa maksimoida hyöty on se, että valitsee mahdollisimman suurikulutuksisen auton, jonka hinta koostuu mahdollisimman suurelta osin lisävarusteista ja jonka hinta muutenkin laskee mahdollisimman nopeasti.

    • 8 menossa

      Ei nyt ainakaan ranskalaista kannata edes harkita. Volvo V70 on varmin ja paras vaihtoehto. Volvossa on kaikki jo vakiona.

    • paras tämä

      järkevintä on ostaa oma jos mahdollista. 1000 eurolla voit ostaa todella hyvän auton ja saat kilometrirahan firman ajoista. Muutaman vuoden päästä sinulla on oma ja maksettu auto.

      • Ikinä ole

        Fiksuinta valita omaa autoa, jos on mahdollisuus auto-, tai edes käyttöetuun, sillä etu parantaa ratkaisevasti käytössä olevaa kalustoa, sekä tekee autoilusta täysin huoletonta, kun vioista ei tartte stressata. Ei tarvitse miettiä, mikä olisi jälleenmyyntiarvoltaan paras tai vähävikaisin, vaan voi valita sen jota on paras ajaa, joten Ranskalaisiakin voi harkita, kun joku muu stressaa ongelmisssa. Ja kaiken päälle monissa paikoissa ottamatonta autoetua ei hyvitetä rahalla vaan se on työntekijän tappio.


      • Piiripiällikkö
        Ikinä ole kirjoitti:

        Fiksuinta valita omaa autoa, jos on mahdollisuus auto-, tai edes käyttöetuun, sillä etu parantaa ratkaisevasti käytössä olevaa kalustoa, sekä tekee autoilusta täysin huoletonta, kun vioista ei tartte stressata. Ei tarvitse miettiä, mikä olisi jälleenmyyntiarvoltaan paras tai vähävikaisin, vaan voi valita sen jota on paras ajaa, joten Ranskalaisiakin voi harkita, kun joku muu stressaa ongelmisssa. Ja kaiken päälle monissa paikoissa ottamatonta autoetua ei hyvitetä rahalla vaan se on työntekijän tappio.

        Käyttöedussa nyt ole järjen hiventäkään... Toisekseen näinä kovina (ympäristötietoisina) aikoina moni firma on alkanut asettaa tiukkojakin rajoja hankintoihin joten se valintakaan ei aina ole noin yksinkertaista.
        Nykyautojen takuut alkavat olla sen verran pitkiä että noista viosta (ja kun jättää ranskikset väliin niin todennäköisyys niihin muutenkin on olematon) ei tarvitse stressata omallakaan ajaessa. Ja jos peli poikii korpitaipaleelle niin hinausauto se on tilattava oli oma tai ei.


      • Juu asiaa muuten
        Piiripiällikkö kirjoitti:

        Käyttöedussa nyt ole järjen hiventäkään... Toisekseen näinä kovina (ympäristötietoisina) aikoina moni firma on alkanut asettaa tiukkojakin rajoja hankintoihin joten se valintakaan ei aina ole noin yksinkertaista.
        Nykyautojen takuut alkavat olla sen verran pitkiä että noista viosta (ja kun jättää ranskikset väliin niin todennäköisyys niihin muutenkin on olematon) ei tarvitse stressata omallakaan ajaessa. Ja jos peli poikii korpitaipaleelle niin hinausauto se on tilattava oli oma tai ei.

        Mutta Työsuhdeautossa ei itse joudu maksamaan sitä hinuria, Ja silloin voi tosiaan valita esimerkiksi Citroen C5:n tai Peugeot 508 sen perusPassatin tai Avensiksen sijaan. Rajat kun yleensä kiristävät co2 päästöjä. Ja onhan se kiva ku ei ole omaa pääomaa kiinni kulkineessa, niile rahoille on parempaakin käyttöä.


      • Hinaaja1
        Juu asiaa muuten kirjoitti:

        Mutta Työsuhdeautossa ei itse joudu maksamaan sitä hinuria, Ja silloin voi tosiaan valita esimerkiksi Citroen C5:n tai Peugeot 508 sen perusPassatin tai Avensiksen sijaan. Rajat kun yleensä kiristävät co2 päästöjä. Ja onhan se kiva ku ei ole omaa pääomaa kiinni kulkineessa, niile rahoille on parempaakin käyttöä.

        Kyllähän takuuaikana hinurin kulut maksaa ihan muut kuin auton omistaja.


      • Voi olla
        Hinaaja1 kirjoitti:

        Kyllähän takuuaikana hinurin kulut maksaa ihan muut kuin auton omistaja.

        Mutta korjauksen ja sijaisauton kohdalla tilanne toinen, varsinkin jos vika ei liity takuuseen.


      • V70 fiksu valinta
        Juu asiaa muuten kirjoitti:

        Mutta Työsuhdeautossa ei itse joudu maksamaan sitä hinuria, Ja silloin voi tosiaan valita esimerkiksi Citroen C5:n tai Peugeot 508 sen perusPassatin tai Avensiksen sijaan. Rajat kun yleensä kiristävät co2 päästöjä. Ja onhan se kiva ku ei ole omaa pääomaa kiinni kulkineessa, niile rahoille on parempaakin käyttöä.

        kaskovakuutukseen kuuluu hinauspalvelut.


    • 14+5

      Olen miettinyt kyllä tosissani ranskalaista. Oikein mukavia ajaa. Korjaukset ja murheet menee firman piikkiin niinkuin kaikki muutkin kulkineen aiheuttamat kulut pissapojan nestett myöden.

      Omakseni en varsinkaan isoa ranskalaista autoa ostaisi ikinä.

      • c5....

        Miksi et omaksi? Onko aikaisempia kokemuksia vai kuulopuheistako piittaat. Minulla nyt kolmas C5 Citroen ja ei ole kaduttanut. Aikoinaan ostin koeajoon perustuen. Kannattaa ottaa koeajoon.


      • 100 000 vuodessa

        vaikka olisi mikä tahansa tilanne niin älä vaan osta ranskalaista autoa. On siinä aina melkoinen vaiva viedä korjaamolle ja noutaa taas pois...varata aikoja jne jne. Yleensä lainauto on pieni jolla ei juuri kehtaa motarilla ajella. Osta laatuauto nin ei tarvitse käydä kuin kerran vuodessa....huollossa.


      • huonoin merkki
        c5.... kirjoitti:

        Miksi et omaksi? Onko aikaisempia kokemuksia vai kuulopuheistako piittaat. Minulla nyt kolmas C5 Citroen ja ei ole kaduttanut. Aikoinaan ostin koeajoon perustuen. Kannattaa ottaa koeajoon.

        tilastojen mukaan ranskalaiset ovat aina käressä vikojen suhteen. Miksi laittaa kun sen tietää ja ei ikänä ainakaan omaksi...vaihtarvo on todella huono. 2-3 vuotta vanhoja sitikoita myydään 10 000 eurolla kun uutena maksavat 25.000-30 000 euroa.


      • vika jos toinenkin
        c5.... kirjoitti:

        Miksi et omaksi? Onko aikaisempia kokemuksia vai kuulopuheistako piittaat. Minulla nyt kolmas C5 Citroen ja ei ole kaduttanut. Aikoinaan ostin koeajoon perustuen. Kannattaa ottaa koeajoon.

        jos meinaa ajella työajoja, niin Citikkaa ei tosiaankaan kannata valita. Jää monta työreissua väliin.


      • 19+2
        100 000 vuodessa kirjoitti:

        vaikka olisi mikä tahansa tilanne niin älä vaan osta ranskalaista autoa. On siinä aina melkoinen vaiva viedä korjaamolle ja noutaa taas pois...varata aikoja jne jne. Yleensä lainauto on pieni jolla ei juuri kehtaa motarilla ajella. Osta laatuauto nin ei tarvitse käydä kuin kerran vuodessa....huollossa.

        Mistä oikein kirjoitat?

        Minulla on ollut ranskalaisia, citikoita, jo vuodesta 2009 alkaen. Toinen menossa. Ei niitä ole viety kertaakaan korjaamolle muuta kuin normihuoltoja varten.

        Tai olikohan nyt jokin lampunvaihto, kun itse en viitsinyt tms vastaavaa.. En muista... Ai jaa kun oikein muistelee, kerran taisi aurauskulmat kaipaavan säätöä, kun tuli vähän oltua huolimaton...


      • Hattu päässä?
        100 000 vuodessa kirjoitti:

        vaikka olisi mikä tahansa tilanne niin älä vaan osta ranskalaista autoa. On siinä aina melkoinen vaiva viedä korjaamolle ja noutaa taas pois...varata aikoja jne jne. Yleensä lainauto on pieni jolla ei juuri kehtaa motarilla ajella. Osta laatuauto nin ei tarvitse käydä kuin kerran vuodessa....huollossa.

        Millä laatuautolla on huoltoväli 100 000km?

        Itselläni on ollut monenkin maalaisia automerkkejä ja nyt yllättäen ja pyytämättä tuli Ranskalainen. 120tkm toistaiseksi viatta, mutta toisaalta nykyautot ovat kovin vähävikaisia wanhoihin hywiin aikoihin verrattuna. Ainoa tielle hyytynyt viimevuosina on ollu yllättäen VW, Rellut ja Sitikat olleet viattomia. Ranskalaisissa tuo leasingmaksu tuppaa vaan olemaan kovin korkea...voi liittyä jälleenmyyntiarvoon?

        Skeida voisi olla hyvä valinta. Toimitusajat oli aikanaan niin pitkät, etten ole koskaan sellaista saanut. Ajanut olen ja kelvolliseksi todennut. Tilaakin riittää.


    • 14+6

      Leasing hinta vai verotusarvonraja 1000 €/kk, se merkkaa aika paljon tuossa valinnassa?

      • 14+5

        verotusarvosta puhutaan.


      • jagulaattori
        14+5 kirjoitti:

        verotusarvosta puhutaan.

        Jaguar XF. Tuommoisella kun päräyttelet, muuttuu naapurinkin ilme. Toisin kuin perusmesellä tai Audilla.


    • Itsellä 125d

      Bmw 320i tai 320d

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4704
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3825
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2494
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2241
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2064
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1888
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1758
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1527
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1411
    Aihe