Tietääkö joku miten haetaan Excelissä käsiteltävänä olevan tiedoston nimi haluttuun soluun. Esim. Excelin funktio KUVAUS("HAKEMISTO") palauttaa tiedoston hakemistopolun, mutta ei varsinaista tiedoston nimeä.
Excelin ylätunnisteeseen tiedoston nimi tulee &[Tiedosto] funktiolla, mutta
miten se saadaan varsinaiseen laskentataulukon soluun ???
Ku ei keksi....
Excel tiedoston nimen haku ?
8
2192
Vastaukset
- 16+15
http://office.microsoft.com/fi-fi/excel-help/nykyisen-excel-tiedoston-nimen-lisaaminen-soluun-HA001034627.aspx
Huomioithan että kaavoissa on käytetty pilkkua, muuta ne puolipisteiksi- kkk
Kiitti vinkistä, joku mulla on vielä pielessä kun saan aina palautteena
virheilmoituksen #NIMI?
Mistähän tuo voisi johtua ? Kaava on kopioitu suoraan tuolta linkistä, pilkut muutettu puolipisteiksi ja itse kaava kirjoitettu matriisikaavana (Excel lisää aaltosulut, pitäisi olla ok). Taulukko talletettu ja avattu uudelleen ohjeen mukaan, mut kun ei...
- 19+2
Onkohan sinulle käynyt kuten minulle kävi kun testasin kaavaa.
Kirjoitin kaavan käsin ja siihen "filename" kohdalle kirjoitin aina "tiedostonimi" ja kaava antoi aina vaan tuon #NIMI-vastauksen ja sitten vasta hokasin että tuo suomalainen kirjoitusasu pitää ollakkin "tiedostonnimi". Heti alkoi kaava pelata. - 4+3
Laitan tuohon vielä kaavan, jolla ainakin minulla näyttää tiedostonnimen (Excel 2010)
=POIMI.TEKSTI(SOLU("tiedostonnimi");ETSI("[";SOLU("tiedostonnimi")) 1; ETSI("]";SOLU("tiedostonnimi"))-ETSI("[";SOLU("tiedostonnimi"))-1)- kkk
Kiitos, se oli siinä, nyt pelaa...yes.
Sä oot hyvä ! - Anonyymi
Ei tomii Excel 365.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tomii Excel 365.
Ei toimi yhtään missään, eikä ole koskaan toiminutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi yhtään missään, eikä ole koskaan toiminutkaan.
On se kymmenen vuotta sitten toiminut. Nyttemmin Suomi24 on suuressa viisaudessaan piilottanut plus-merkin yksinäisen ykkösen edestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225344- 254518
- 282631
- 342294
- 372048
- 151978
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121561
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211317Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101224