Cruze SW 1.4T autom.

automaattia

Saksassa on tullut myyntiin 1.4 turbo automaatilla 1400€ lisähintaan. Onko kukaan kysellyt vielä saatavuutta Suomessa? Se on 6-lovinen ns. mehumaija. Kestävyysongelmia ei siis ole tiedossa, kuten kaksoiskytkentälaatikoilla, mutta kulutuksessa ja kiihtyvyydessä on vastaavasti vähän huonompi.

https://www.chevrolet.de/eap/cruze-sw.pdf

17

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo ville

      Empäs ole kaksoiskytkentälaatikoiden kestävyys ongelmista kuullutkaan??? Paitsi tietenkin vw surullisen kuuluisa DSG, mutta missä muissa on ollut ongelmia???

      • Germies

        Maailman DCT-vaihteistoista on varmastikin 95% VW-autoissa, joten niiden ongelmat ovat tunnetuimpia. Vaihteistojen valmistajia on kuitenkin vain muutamia (mm. BorgWagner, Getrag) ja useissa automerkeissä on samat vaihteistot.

        Fordin Powershiftiä (Getrag) on myyty jo niin paljon, että sen ongelmat alkavat olla tutuimpia ei-VW-autoista. Haulla Powershift problems Googlessa pääsee alkuun, jos aihe kiinnostaa.


      • volvo ville
        Germies kirjoitti:

        Maailman DCT-vaihteistoista on varmastikin 95% VW-autoissa, joten niiden ongelmat ovat tunnetuimpia. Vaihteistojen valmistajia on kuitenkin vain muutamia (mm. BorgWagner, Getrag) ja useissa automerkeissä on samat vaihteistot.

        Fordin Powershiftiä (Getrag) on myyty jo niin paljon, että sen ongelmat alkavat olla tutuimpia ei-VW-autoista. Haulla Powershift problems Googlessa pääsee alkuun, jos aihe kiinnostaa.

        Niin no Volvohan käyttää tuota Fordin Powershiftiä ja niissä ei ole ollut ongelmia!!
        Ne joissa on ollut vikoja ovat Amerikan markkinoille menneitä Fiestan laatikoita, joita ei edes euroopassa myydä!!?
        HUOM! Powershift nimeä käytetään myös mm.Casen traktoreissa ja ne EI ole kaksoiskytkin laatikoita!!!


        Kannattaa lukea ja tutkia ennenkuin toitottaa asioista!!!

        Kyllähän "kaksari"laatikko on nykyaikaa ja paljon mukavampi kuin vanhanaikaiset mehumaijat!!


      • lookatopelnow
        volvo ville kirjoitti:

        Niin no Volvohan käyttää tuota Fordin Powershiftiä ja niissä ei ole ollut ongelmia!!
        Ne joissa on ollut vikoja ovat Amerikan markkinoille menneitä Fiestan laatikoita, joita ei edes euroopassa myydä!!?
        HUOM! Powershift nimeä käytetään myös mm.Casen traktoreissa ja ne EI ole kaksoiskytkin laatikoita!!!


        Kannattaa lukea ja tutkia ennenkuin toitottaa asioista!!!

        Kyllähän "kaksari"laatikko on nykyaikaa ja paljon mukavampi kuin vanhanaikaiset mehumaijat!!

        Ei Powershiftin ongelmia edes yritetä peitellä vaikka Ford onkin kaikessa hiljaisuudessa vaihtanut laatikoita. Googlella löytyy moneksi päiväksi lukemista niiden ongelmista.

        http://forums.whirlpool.net.au/archive/2021983

        "The Ford Powershift Dct hasn't been problem free. Some have had input shaft oil leaks and clutch failures as a result, enough for Ford to issue a Tsb in the states."

        "They also modified the clutch (stronger rivots) and changed the seals. Also revisions were made to the software that controls the box."

        "They suffer mechatronics issues like the DSG7."

        "Some DSG7s suffer from clutch shuddering. So do some Powershift or any of the other dry clutch dsg variations"

        Powershift ei kuitenkaan liity tämän forumin aihepiiriin sen enempää, joten jatkakaa Fordin puolella tai jossain muualla sen vatvomista, jos on tarvetta.


      • Astra sport tourer
        lookatopelnow kirjoitti:

        Ei Powershiftin ongelmia edes yritetä peitellä vaikka Ford onkin kaikessa hiljaisuudessa vaihtanut laatikoita. Googlella löytyy moneksi päiväksi lukemista niiden ongelmista.

        http://forums.whirlpool.net.au/archive/2021983

        "The Ford Powershift Dct hasn't been problem free. Some have had input shaft oil leaks and clutch failures as a result, enough for Ford to issue a Tsb in the states."

        "They also modified the clutch (stronger rivots) and changed the seals. Also revisions were made to the software that controls the box."

        "They suffer mechatronics issues like the DSG7."

        "Some DSG7s suffer from clutch shuddering. So do some Powershift or any of the other dry clutch dsg variations"

        Powershift ei kuitenkaan liity tämän forumin aihepiiriin sen enempää, joten jatkakaa Fordin puolella tai jossain muualla sen vatvomista, jos on tarvetta.

        Niin ei se välttämättä täysin ongelmaton ole, mutta onko mikään uusi tekniikka?!?

        Mutta mistään isoista hajoamisista tai tyyppivioista ei ole kyse...niinkuin VW:n DSG:ssä!! Mielestäni tuo kaksoikytkytin laatikko on hieno ja toimii hyvin, vaikka kokemusta on vain kaverin Mondeosta n.50km...

        Milloinkohan Opel tai GM yleensäkkin ottaa käyttöön vastaavat!?!?


      • Germies
        Astra sport tourer kirjoitti:

        Niin ei se välttämättä täysin ongelmaton ole, mutta onko mikään uusi tekniikka?!?

        Mutta mistään isoista hajoamisista tai tyyppivioista ei ole kyse...niinkuin VW:n DSG:ssä!! Mielestäni tuo kaksoikytkytin laatikko on hieno ja toimii hyvin, vaikka kokemusta on vain kaverin Mondeosta n.50km...

        Milloinkohan Opel tai GM yleensäkkin ottaa käyttöön vastaavat!?!?

        GM:llä on patentteja ja se on kehittänyt myös kaksoiskytkentävaihteistoja. Amerikkalaisten mielestä kuitenkin kaksoiskytkentävaihteisto ei toimi riittävän sivistyneesti tai miellyttävästi.

        Mutta oletteko kuulleet, että GM on kehittänyt momentinmuunnin-kaksoiskytkentävaihteistoa? Se voisi olla se lopullinen ratkaisu parhaaksi automaattivaihteistoksi.

        http://www.autoblog.com/2013/07/22/is-it-time-for-american-carmakers-to-give-up-on-dual-clutch-tran/

        http://drivelinenews.com/transmission-insight/gm-explores-torque-converter-dct/


      • Manuaali vaihtaja
        Germies kirjoitti:

        GM:llä on patentteja ja se on kehittänyt myös kaksoiskytkentävaihteistoja. Amerikkalaisten mielestä kuitenkin kaksoiskytkentävaihteisto ei toimi riittävän sivistyneesti tai miellyttävästi.

        Mutta oletteko kuulleet, että GM on kehittänyt momentinmuunnin-kaksoiskytkentävaihteistoa? Se voisi olla se lopullinen ratkaisu parhaaksi automaattivaihteistoksi.

        http://www.autoblog.com/2013/07/22/is-it-time-for-american-carmakers-to-give-up-on-dual-clutch-tran/

        http://drivelinenews.com/transmission-insight/gm-explores-torque-converter-dct/

        Silti 71% on sitä mieltä että kaksoiskytkinvaihteistoja kannattaa kehittää edelleen!!
        Onhan se kestäväpi ja nopeampi kuin CVT, mutta ei se tietenkään yhtä pehmeä ole kuin "kuminauha" !!!


      • Germies
        Manuaali vaihtaja kirjoitti:

        Silti 71% on sitä mieltä että kaksoiskytkinvaihteistoja kannattaa kehittää edelleen!!
        Onhan se kestäväpi ja nopeampi kuin CVT, mutta ei se tietenkään yhtä pehmeä ole kuin "kuminauha" !!!

        GM nimenomaan kehittää kaksoiskytkentävaihteistoa mutta momentinmuuntimella. Artikkeli kannattaa jokaisen lukea ajatuksella, sillä se on mielenkiintoinen.


    • cruze5

      Linkin mukaan 1,8 bensa at. on pudonnut kokonaan pois. Ilmeisesti 1,4 T AT. tilalle.

      • Hyvä vaihto

        Jos olisin aiemmin tiennyt, olisin voinut odottaa automaattia! Astralla on vastaava paketti ja se on miellyttävä ajettava.


    • uus DSG toimii hyvin
      • kiskon pätkä

        Kun oikein kaivaa nettiä voi löytää jopa viallisen rautatiekiskon pätkän.


      • Dsg:llä minäkin ajan

      • päskon kitka
        Dsg:llä minäkin ajan kirjoitti:

        Tuo on totta!!
        http://www.123rf.com/photo_11694430_a-flowerchain-on-a-broken-railtrack.html

        Mutta ei kannata itsekkään haukkua muita, pönkittääkseen vanhanaikaista tekniikka paremman tuntuiseksi!!!

        Enpä ole ketään haukkunutkaan. Saahan kaikki mehumaijatkin saa rikki kun jättää öljyt vaihtamatta, ja vain ajaa, ja öljyt säännöllisesti vaihtamalla ne taas kestävät.


      • Maijapoppanen 6
        päskon kitka kirjoitti:

        Enpä ole ketään haukkunutkaan. Saahan kaikki mehumaijatkin saa rikki kun jättää öljyt vaihtamatta, ja vain ajaa, ja öljyt säännöllisesti vaihtamalla ne taas kestävät.

        Miten usein ne pitää vaihtaa jos vuoden vanha Cruzen laatikko sohlaa?!?!?!


      • poijamapponen
        Maijapoppanen 6 kirjoitti:

        Miten usein ne pitää vaihtaa jos vuoden vanha Cruzen laatikko sohlaa?!?!?!

        tai jos taivas putoaa päälle?!?!?!


    • Odotukset kovat.

      No sittempä nähdään alittuvatko 9 sekunnin kiihtyvyysajat, kun Eurooppalaiset ja Suomalaiset lehdet saavat autoja koeajoihinsa. Amerikkalaisten omien mittauksien mukaan nuo kuulemma kiihtyvät perinteisellä mehumaijallakin 8,5 sekunnin tuntumaan tuolla 1,4 T-moottorilla. Paremmin kuin useat Eurooppalaiset GTi-tason autot manuaallilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2038
    Aihe