ventt. säätö

exc dork

EXC :n ohjekirjassa lukee että venttiilien säätö 3 tunnin välein? ...ei kai?


siinä on vissiin automaattinen puolipuristin? , lähtee ainakin hyvin käyntiin, kuumanakin...

8

3403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotari

      Normikäytössä venat n.5000km välein, öljynvaihto n.1000km välein.

    • Enska Hemmo

      Siis joo!

      Uutta pyörää sisäänajettaessa ensimmäinen huolto tehdään n. 3 tunnin kohdalla. Vaihdetaan öljyt ja säädetään venttiilivälykset etc. Uutena venttiilit hakevat paikkaansa ja siksi kannattaa tosiaan välykset tarkastaa.

      Tämän jälkeen huollot helpottuvat. Käsikirjassahan on selkeästi taulukoitu ajatko kisaa vai harrastemielistä ajoa. Harrasteajossa muistaakseni huoltovälit ovat tuplat kisatouhuihin verrattuna. Mutta jos nyt venttiilivälyksetkin 15 h välein tarkistaa ja tarvittaessa säätää niin voit olla hyvillä mielillä.

      Kireen nelarin halvin henkivakuutus on säännöllinen öljyjen ja suodattimien vaihto ja venttiilivälyksien säätö. Jos ei osaa säätää, kannattaa ostaa kakstahtinen...

      • Jupe´s

        antaa osaavan säätää.en yhdy tohon pyörän vaihtamiseen...
        KTM on aika kaukana kireestä....


      • nelari
        Jupe´s kirjoitti:

        antaa osaavan säätää.en yhdy tohon pyörän vaihtamiseen...
        KTM on aika kaukana kireestä....

        KTM on aika kaukana kireestä??? Eiköhän se KTM ihan yhtä kiree ole kuin muutkin enduropyörät. Sitä paitsi tällä "kireydellä" on yleensä merkitystä vain niin sanotuilla "varikon nopeimmilla" kuskeilla. Asiansa osaava ajaa kovaa pyörällä kuin pyörällä jättäen "kireet" taakse. Ei mettäpolulla hevosvoimilla niin suurta merkitystä ole.

        Ja eiköhän se KTM riittävän kiree ole kun katsotaan saavutuksia, kestävyyttä ja myyntilukuja...


      • Jönsse
        nelari kirjoitti:

        KTM on aika kaukana kireestä??? Eiköhän se KTM ihan yhtä kiree ole kuin muutkin enduropyörät. Sitä paitsi tällä "kireydellä" on yleensä merkitystä vain niin sanotuilla "varikon nopeimmilla" kuskeilla. Asiansa osaava ajaa kovaa pyörällä kuin pyörällä jättäen "kireet" taakse. Ei mettäpolulla hevosvoimilla niin suurta merkitystä ole.

        Ja eiköhän se KTM riittävän kiree ole kun katsotaan saavutuksia, kestävyyttä ja myyntilukuja...

        ... ne on noi varikon nopeimmat jotka haluu vähintään 80hv. Ajavat sitten radalla kaasarin tyhjäkäyntipiirillä, kun kone on niin kulmikas, että ei uskalla avata kaasua kunnolla, ha, ha, haa.


      • Jupe´s
        Jönsse kirjoitti:

        ... ne on noi varikon nopeimmat jotka haluu vähintään 80hv. Ajavat sitten radalla kaasarin tyhjäkäyntipiirillä, kun kone on niin kulmikas, että ei uskalla avata kaasua kunnolla, ha, ha, haa.

        tolla "kireydellä" en tarkoittanut koneen tehokkuutta,vaan sitä miten se on suunniteltu.KTM venttiilisysteemiä on käytetty jo vm.-79 volvoissa.
        asialla hain sitä että japanilaisiin nelareihin verrattuna KTM on "suuri" toleranssinen...
        totta sekin että se on havaittu hyväksi,miksi sitä muuttamaan.tosin husaberihan ton kannen on kehittänyt...itse olen neutraali noihin merkki sotiin,et mikä on sitten paras pyörä,kaikki ne hajoaa,kaikissa on omat viat,ja kokemuksesta voin sanoa että ei toi kotari se ihmeellisempi ole kun mikään muu.
        ja kun katsotaa tilastoja,niin kotari ei kyllä kärjessä viihdy...kyllä noita japsirutkuja myydään huomattavasti enemmän...ja tosta endurosta en kyllä liiemmin välitä....


      • joo
        Jupe´s kirjoitti:

        tolla "kireydellä" en tarkoittanut koneen tehokkuutta,vaan sitä miten se on suunniteltu.KTM venttiilisysteemiä on käytetty jo vm.-79 volvoissa.
        asialla hain sitä että japanilaisiin nelareihin verrattuna KTM on "suuri" toleranssinen...
        totta sekin että se on havaittu hyväksi,miksi sitä muuttamaan.tosin husaberihan ton kannen on kehittänyt...itse olen neutraali noihin merkki sotiin,et mikä on sitten paras pyörä,kaikki ne hajoaa,kaikissa on omat viat,ja kokemuksesta voin sanoa että ei toi kotari se ihmeellisempi ole kun mikään muu.
        ja kun katsotaa tilastoja,niin kotari ei kyllä kärjessä viihdy...kyllä noita japsirutkuja myydään huomattavasti enemmän...ja tosta endurosta en kyllä liiemmin välitä....

        Mitäs sitten kommentoit EXC-aihetta.


      • Jupe´s
        joo kirjoitti:

        Mitäs sitten kommentoit EXC-aihetta.

        Ehkä vaan sinun kiusaksi...ja enpä nää hirveitä eroja exc ja sx koneissa.melkeimpä ne samanlaisista osista on kasattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2020
    Aihe