Mihin tarkotukseen normimies tarvitsee isoa koiraa lemmikikseen? Onko niin, että heikot ja ruipelot miehet etupäässä tarvitsevat niitä turvaksi kun eivät uskalla muuten liikkua ulkona?
Iso koira on myös huono yhtälö naiselle, koska koira vie naista mennen tullen!
Ruipelot miehet isoine koirineen!
16
261
Vastaukset
- sivusta seurannut
Juuri noin se usein menee.Jos on "vahva mies"edes henkisesti,hänellä on usein alle polven korkuinen koira.Tai jos isompi koira,niin sitten ainakin lempeäluontoinen rodultaan.
Kovan maineen tavoittelu,ajaa miehet epätoivoisiinkin tekoihin,ja ottavat sitten usein liian hankalan koiran itselleen.Eivät harrasta koiran kanssa mitään,mutta valitsevat sen palvelus tai taistelutaustaisen rodun.
Ihan samaa kyllä näkyy naisissakin.
Ja kyllä sekin on ihan totta,että agressiivinen ihminen ottaa itselleen koiran,joka rodultaan tiedetään olevan "kova" ja helposti agressiivinen.Usein pelkästään ihmisen nähdessään,voi päätellä minkä tyyppinen koira hänellä kotonaan on.- Ann-Marielle
Saadakseen "haastavammasta rodusta" täysipainoisen koirakansalaisen, juuri sellaisen koiran omistajalta tuota henkistä vahvuutta kysytään.
Helppojen rotujen kanssa pärjää pehmeämpi ja helpommin periksi antava ihminenkin, eikä tämän tyyppiset koirarodut siitä yleensä piloille mene, ainakaan täysin.
Mielestäni erityisesti "haastavat rodut" vaativat omistajikseen henkisesti vahvoja, tasapainoisia ja johdonmukaisia ihmisiä.
Havaintojeni mukaan, yleisesti, "haastavamman rodun" päätyvät hankkimaan luonteeltaan vahvemmat ja rohkeammat yksilöt, jotka pitävät usein haasteista myös muussa elämässään. Luonteeltaan muuten he ovat yleensä joko sosiaalisesti erittäin ulospäinsuuntautuneita ja rohkeita tai sitten vakavamielisiä jöröjä.
Helppoja rotuja hankkivat, yleisesti, turvallisuushakuisemmat yksilöt, jotka kuuntelevat enemmän muiden mielipiteitä koiran hankintaa suunnitellessaan. Usein heistä paistaa tietynlainen pehmeys, hyväntahtoisuus mutta valitettavan usein myös epäjohdonmukaisuus ja tietämättömyys koiransa kanssa toimiessaan.
Lopuksi toki myönnän, että "haastavien rotujen" omistajiksi päätyy valitettavasti myös sellaisia persoonia, joille mikä hyvänsä rotu ja sen kouluttaminen/hoitaminen kohtuullisesti on liian vaativa tehtävä. He ovat kuitenkin pieni, mutta valitettavasti sitäkin näkyvämpi vähemmistö "haastavien rotujen" omistajakunnassa.
- Minä vaan
Toi on mielenkiintoinen väite! Että ihan ulkonäön perusteella meinasit sanoo mikä sopii ja mikä ei.
- pieni ja turvallinen
Ehei kai,luulempa että ihmisen olemus paremmin kertoo sen.
Minun mielestäni taas rauhalliset ,tasaiset ihmiset yleensä valitsevat saman tyyppisiä koiria, helppoja,iloisia ja yleensä ongelmattomia.
Hermostuneet ja lyhyt pinnaiset ihmiset valitsevat ne haastavammat rodut joden kanssa sitten vääntävät.
Täytyypä ruveta kattelemaan ympärilleen,että minkä tyyppisiä ihmisiä ne puudelin ja sakun taluttelijat on,kaipa niissä jotain tyyppi eroja näkyy ;) - Long life
pieni ja turvallinen kirjoitti:
Ehei kai,luulempa että ihmisen olemus paremmin kertoo sen.
Minun mielestäni taas rauhalliset ,tasaiset ihmiset yleensä valitsevat saman tyyppisiä koiria, helppoja,iloisia ja yleensä ongelmattomia.
Hermostuneet ja lyhyt pinnaiset ihmiset valitsevat ne haastavammat rodut joden kanssa sitten vääntävät.
Täytyypä ruveta kattelemaan ympärilleen,että minkä tyyppisiä ihmisiä ne puudelin ja sakun taluttelijat on,kaipa niissä jotain tyyppi eroja näkyy ;)"Täytyypä ruveta kattelemaan ympärilleen,että minkä tyyppisiä ihmisiä ne puudelin ja sakun taluttelijat on,kaipa niissä jotain tyyppi eroja näkyy ;) "
Sorry, mutta ei näy. Sen sijaan siinä millaisia ne puudelit tai sakut ovat, eli kuinka käyttätyvät, näkyy kyllä omistajissa kovin helposti. Sakujen omistajissa VOI olla ihan millainen ihminen tahansa, mutta ihmisen ohjauskyvyt koiraansa tuovat ilmi saman ihmisen muut henkiset kyvyt. Lyhytpinnainen tyyppi ja räyhäävä saku. Pitkäpinnainen tyyppi ja rauhallinen saku(ellei alussa, niin sitten lopussa kuitenkin).
Ja samat havainnot pätevät myös puudeleihin. Kaikkea on nähty kun pitkään on eletty.
Ja mitenhän ne rauhalliset sakut on täälläpäin niin harvassa, eipä tule kovin montaa hyvin käyttäytyvää mieleen. Niitä ukkekeleita isojen rähisevien koirien kanssa sen sijaan useampi. Jotka ottavat vastuuta päällerynnimisistä ja puremisista sen verran että juoksevat koirinensa karkuun....
- Olet tainnut
vain valita väärän alueen elinpiiriiksesi? Vaihda asuinseutua. Jo pelkkä syrjäkylälle muutto voi auttaa. Tai sitten ei.
- Makunsa kullakin.
Eiköhän se ole jokaisen oma asia millaisen koiran itselleen ottaa, kunhan oikeasti pärjää myös valitsemansa koiran kanssa.
- tritext
Mulla on iso ja voimakas laumanvartija mutten ole ruipelo vaan 185cm bodarityyppi. Eli pieleen meni yleistys.
- muskelit apuun
Ja mitähän laumaa koirasi suojelee, kun et itse pysty suojelemaan laumaasi?
Siispä koirasi turvaa ulkona liikkumisesi. - Olet oikeassa
muskelit apuun kirjoitti:
Ja mitähän laumaa koirasi suojelee, kun et itse pysty suojelemaan laumaasi?
Siispä koirasi turvaa ulkona liikkumisesi.Tarvitsen ison rakin turvaksi pienempiä rakkeja vastaan kun hyökkäilevät kadulla päälle.
- 50kg
Miten niin isot koirat vie menen tullen naista? Tai ruipeloa miestä? Ei meidän pikku-tuffe 50kg vie edes ekaluokkalaista vaikka painaa tuplasti enemmän kuin ekaluokkalaisemme!!!
- sylikoira 25kg
Olen 155cm mittainen nainen, mutten voi sietää pikkukoiria, tulisi minustakin bimbon vaikutelma jos rotan kokoista räksyttäjää taluttaisin.
Löysin iteselleni sopivan rodun, jonka säkäkorkeus on 61cm. Vielä olen hihnanpäässä pysynyt, enkä koirastani luopuisi mistään hinnasta. Kyllä meillä on luonteenpiirteissä jotain samantapaista, läheisyydenkipeitä, mutta silti leikkisiä ja vilkkaita, ja päät on molemmilla umpiluuta :) Kyllä koiran on oltava koiran kokoinen ja näköinen, lemmikkirotat on erikseen. - Ihan lemmikiksi
No aluksi totean kysymykseesi yleisesti, että ihan vaan lemmikiksi, kaveriksi, ulkoilu/lenkki/harrastus seuraksi se isokin koira yleensä hankitaan.
Itse olen jostakin syystä aina vaan pitänyt enemmän isoista koirista, karvoihin katsomatta, mutta kyllä pienetkin koirat ovat ihan ok mielestäni. Se on vähän sama asia mielestäni, kuin että miksi joku harrastaa painia eikä vaikkapa purjeveneilyä, hakeutuu henkisesti/fyysisesti kuormittavaan työhön helpomman vaihtoehdon sijasta tai hankkii autokseen mieluummin audin kun volvon. Ei kaikkea pysty täysin järjellä selittämään, monet valinnat tehdään melko epärationaalisesti tunnepohjalta.
Toki sekin on totta, että isojen ja/tai pahamaineisten rotujen omistajiksi päätyy keskivertoa enemmän näitä ylibodattuja liekkitatuointi miehiä sekä muita enemmän tai vähemmän yhteiskuntakelpoisia kannsa eläjiä tai mieleltään sairaita tapauksia. Koirarotujen maine vaikuttaa tähän olennaisesti ja sen luomisessa on usein mediakin hieman kyseenalaisella tavalla mukana, kun uutisoidaan näyttävästi tiettyjen rotujen aiheuttamista vahingoista usein rotua erityisesti korostaen. Kyseistä toimintaa median osalta tapaa vain em tyyppisten rotujen ollessa kyseessä, no onhan se tietysti raflaavampaa ja myy paremmin.
En toki kiellä näin perheellisenä omakotiasujana sitäkään, etteikö iso koira talossa tiettyä turvallisuudenkin tunnetta toisi, etenkin näin syyspimeillä. Erityisesti vaimoni tuntuu arvostavan koiran tuomaa turvan tunnetta, koska ovat usein työmatkojeni takia keskenään kotosalla. Suomikaan kun ei enää ole mikään lintukoto. Toki meiltä ihan tavallinn hälytysjärjestelmäkin löytyy, mutta vaimon mukaan se ei turvallisuuden tunnetta koiran läsnäolon veroisesti lisää.
Niin.. Ihmiset ajattelevat, tuntevat ja tekevät valintoja usein tunnepohjaisesti, pelkkien järkisyiden sijaan.. - cöhjkmtspok
siis uskomattoman tyhmä väite ketjun aloittajalta, ja muutama yhtä tyhmäkin joukossa oli samaa mieltä. Ensinäkin jokainen valitsee koiran ihan itse eikä sillä välttämättä tavoitella mitään ''mainetta'' ja jos tavoittelee niin sou what? tärkeintä on koiran kouluttaminen, silloin pikku lapsikin voi taluttaa vaikka tanskan dogia.
- hah haa
Tottakai jokainen valitsee koiran itselleen sopivaksi, mutta myös hyvin pitkälti turvaksi ulkomaailmaa vastaan. Joku kokee pienet koirat jopa uhkaksi, siksi ottanut ison koiran puolustamaan itseään. Ehkäpä tuollainen mies jääkin koiran kanssa kaksin, ei hänenlainen muuta seuraa tarvitsekaan!
Nykyään läheskään kaikki eivät kykene kouluttamaan koiraansa hyvin käyttäytyväksi. Isojen koirien koulutus kun vaatii työtä, että sen voi antaa pienen lapsen käden jatkeeksi!
Kuinka usein olet törmännyt pieneen lapseen, joka olisi yksinään laitettu isoa koiraa ulkoiluttamaan yleisille ulkonaliikkumisalueille?. Yleensä mukana on toinen vanhemmista, mikä onkin ison koiran oikuttelujen vuoksi erittäin järkevää.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2997407Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne725736Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1493598Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1473417Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831766Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321747- 421404
- 221371
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan611359En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja141246