Kun omistajaa ei löydy

ciaoneesamaa

Terve!

Pakko nyt täältäkin kysyä neuvoa kun sitä ei saa oikein muualta. Eli asiaan:
Maanantaina talooni juoksi pieni mustavalkoinen kissanpentu. Olen pitänyt pennusta huolta siitä lähtien. Olen ilmoittanut asiasta naapureille, karkurit.fi:hin, facebook sivuille ja moniin muihin paikkoihin, mutta omistajaa ei ole löytynyt eikä kuulunut. Pentu on todella arka ja ei nähtävästi luota ihmisiin sillä juoksee karkuun jos lähestyn. Syliin voin sen ottaa jos teen sen nopeasti. Olen silittänyt sitä kun se on sylissäni ollut ja se on silloin alkanut kehräämään. Olen soittanut Tolkkisten kissataloon, mutta ihminen toisessa päässä raivosi minulle melkein koko puhelun ajan. Olen myös ottanut Helsingin kissataloon yhteyttä, mutta sieltä ei ole vastausta tullut. Voinko alkaa etsiä kissalle uutta kotia? Vai pitääkö minun vielä odottaa?

7

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvikatti

ota selvää, vaikka netistä, kotikuntasi löytöelinten vastaanotto ja toimita kissa sinne. Itse löysin osoitteen googlettamalla löytöeläimet, ja oma kotinkunta perään.
      Oli muuten aivan asiallinen vastaanotto ja kissa noudettiin kotoa, kun en itse päässyt sitä viemään, eikä edes maksanut mitään!

• Porvoo on lähin paikka minne kissan voi viedä. Ja nainen joka puhelimeen vastasi ei vaikuttanut kiinnostuneelta ollenkaan..

• ciaoneesamaa kirjoitti:

Porvoo on lähin paikka minne kissan voi viedä. Ja nainen joka puhelimeen vastasi ei vaikuttanut kiinnostuneelta ollenkaan..

Olisiko niillä ruuhkaa?

• mirrimiisukka

Onko lähistöllä jotain yleistä ilmoitustaulua, esim. kaupan? Laita sinne vielä kuva kissasta. Meillä kaikki kissat ovat tavoittaneet omistajansa sillä tavoin, ikäihmiset eivät seuraa nettiä.

Miksi Tolkkisista raivottiin?

• Kaikkialle on laitettu jonkin sortin lippulappu :/ Soitin ihan asiallisesti ilmottaen että minulla olisi kissa. Ja hiukan kyselemään, että mitä tehdä. Nainen kysyi heti puhelun alussa: "Etkö itse voi sitä pitää." Pitäisin jos voisin, mutta on oma kissa ja koira. Sitten hän alkoi raivoamaan, että en saisi pitää kissaa itselläni? Riistiriita siitä syntyi pienessä päässäni. Sitten hän sanoi että minun pitää viedä se eläinlääkärille, että he voivat sen tutkia. Millä rahalla? Olen juuri aloittanut oppisopimuksen joten rahaa ei ole. Seuraavaksi hän raivosi minulle ettei kissanpentuja saisi ulos päästää. Minua alkoi siinä vaiheessa naurattamaan sillä kissahan ei ole minun? En saanut siitä mitään neuvoja ja jäi vain paha mieli, sillä koitan auttaa pikkusta.

• kisu turvaan :)

Kiikuta kuljetuslaatikossa hoitolaan,kerro mistä on löytynyt.Hoitolalla on velvollisuus ottaa alueensa löytöeläimet talteen.Karkurit sivustolle voit laittaa,että kissa on viety hoitolaan.
      Itse et voi vieraan ihmisen omistamaa kissaa eteenpäin antaa,mutta voit kertoa mahdollisille halukkaille,että sellainen hoitolassa on.
      Näin he voivat sen 15pvän jälkeen saada kissan,kun kissan omistajuus on muuttunut hoitolalle.
      Mutta heidän kannattaa ottaa yhteyttä hyvissä ajoin hoitolaan, jo ennen kun tuo 15 päivää on täynnä.
      Jos sinulla on valmiina kissalle ottaja,voit varmaan antaa hoitolaan siitä tiedon,ja kysellä kissaa myöhemmin (sovittuna aikana).Toivotaan että pikkuinen pääsee turvalliseen kotiin,eikä enää kuljeksi yksinään.

• google on ystävä

Et saa neuvoa muualta kuin trollipalstalta? Osaat käyttää nettiä joten google auttaa!

http://www.karkurit.fi/etsintaohjeet/12221

http://www.karkurit.fi/loytoelaintarhat

ELÄINSUOJELULAKI

2 luku

Eläintenpito
      15§

Talteenotetut eläimet

Kunnan on huolehdittava alueellaan irrallaan tavattujen ja talteenotettujen koirien ja kissojen sekä muiden vastaavien pienikokoisten seura- ja harrastuseläinten tilapäisen hoidon järjestämisestä.

Talteenotettua eläintä on säilytettävä vähintään 15 päivän ajan, minkä jälkeen kunnalla on oikeus myydä, muutoin luovuttaa tai lopettaa eläin.

Kunnalla on oikeus periä eläimen omistajalta tai haltijalta korvaus eläimen talteenotosta, hoidosta ja mahdollisesta lopettamisesta aiheutuneista kustannuksista.

Lyhyesti: Kuntasi löytöeläimistä huolehtivan tarhan on kissa vastaanotettava koska asialle on lain velvoitus. Jos haluat hoitaa kissaa kotonasi, on sinun silti tehtävä em. paikkaan siitä ilmoitus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4923
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      661
      4109
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2291
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2057
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1858
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1696
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1441
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87