Hei!
Olen usein pohtinut sitä, miksi aina joka paikassa vouhotetaan tästä pimeästä vuodenajasta ja kaamosmasennuksesta. Miksi ei keväällä puhuttaisi yhtä paljon kevätahdistuksesta. Se on toisilla ihmisillä ihan vastaava juttu kuin kaamosmasennus toisilla. Keväällä tehdään myös eniten itsemurhia.
Tiedän, mitä kaamosmasennus on, koska itse ahdistun usein keväällä. Huhtikuu on pahin kuukausi. Kellon siirto tunnilla eteenpäin, kun jo muutoinkin valon määrä lisääntyy valtavasti yhtäkkiä; on pitkät valoisat kevätillat ja ihmiset alkavat "höyrytä" enemmän ulkona jne.
Me ihmiset olemme erilaisia. Toinen tykkää toisesta; toinen toisesta. Pitäisi ymmärtää myös erilaisia ihmisiä. Itse pyrin olemaan avarakatseinen ihminen. Ymmärrän niin kaamoksesta kuin kevään valoisuudestakin kärsiviä.
Minulle vuoden paras kuukausi on marraskuu. Luonto on alaston ja harmaa ja odottaa lumen tuloa ja talvea. Ihmiset ovat paljon omissa "koloissaan". Tunnen oloni silloin levolliseksi.
En ehkä ole ihan tyypillinen suomalainen (mutta en varmaankaan ole ainut sellainen). Jos olisi mahdollisuus valita, asuisin puolet vuodesta Suomesta ja toisen puoliskon jossain etelän kohteessa. Syksy ja talvi ovat minun vuodenaikojani. Talvi ehkäpä siksikin, koska pidän hiihtämisestä.
Olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja varsinkin, jos muitakin syksy- ja talvi-ihmisiä sattuu tämän lukemaan, niin kirjoitelkaa!
Kaamos ja kevät
Syysmyrsky
0
186
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427095
- 323978
- 513422
- 412978
- 172746
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472147- 422102