Epävarmuutta

Epävarma

Olen tänä vuonna aloittanut opiskelun ammattikoulussa LVI-asentajaksi, ja koulua on ollut nyt jo se vähän reilu 3 kk. Mutta nyt on tullut vastaan se mitä varmaan koko yläkoulun pelkäsin, se karmea epävarmuuden ja katumuksen tunne siitä että oliko valinta sittenkään oikea. En siis suoranaisesti kadu ala-valintaa vään lähinnä sitä että muut ryhmäni oppilaat ovat totaalisesti eri maata kuin minä, en siis koe itseäni kiusatuksi mutta jatkuva epämukavuus ja ahdistus kalvaa joka koulupäivän aikana, ja kaiksta eniten tätä ruokkii se että oppilaitoksessani olisi ollut toinen linja joka on ilmeisesti täynnä kaltaisiani ihmisiä ja jälkeenpäin on ajatus kolmesta vuodesta tämän ryhmän kanssa hirvittänyt. Pitäisikö minun siis tehdä jotain vai jatkanko koulun loppuun ja jatkan siitä sitten eteenpäin minne sitten menenkin vai teenkö asialle jotain. Onko kellään muulla kenties samaa ongelmaa?

3

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perseestä

Mul on aika pitkälti tismalleen samanlainen tilanne, opiskelen myös lvi alaa jo toisella vuodella ja nyt työharjoittelussa huomasin että mulla ei oo edes hirveästi mielenkiintoa alaan. Ymmärrän täysin ton sun epävarmuuden kun mul on ihan sama. Ja luokkalaiset ei tunnu munkaan mielestä samankaltaisilta kuin mä, ainakaan välillä.

Oon myös miettiny ite keskeytystä ja alan vaihtoa mut oon sit jumissa siinä etten tiedä minne sit menis.

Kannattaa miettii et haluutko oikeasti tehdä ton alan töitä työkses. Tosin se voi olla vaikeeta noin alussa ja työharjoittelussa sen näkee paljon paremmin.

• lisäystä vielä

Lisään vielä että nää putkihommat on usein raskaita esim tavaroitten kantaminen kerroksista toisiin ja että kun ne tehdään urakalla niin on myös kokoajan kiire.

• Täysin varma

Huomautan kuitenkin, että ruoho näyttää aina vihreämmältä aidan takaa, eli ihminen näkee hyvin helposti jonkin muun valinnan hyvät puolet, mutta haittapuolien havaitseminen onkin vaikeampaa.

Lisäksi voin sanoa, että opiskelu- tai edes harjoitteluaikana ei tietyn ammatin todellisuutta pysty havaitsemaan. Vasta vuosikausien työskentely alalla näyttää tositilanteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7645
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4223
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2581
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2427
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51