Itse pöntöistä sinällään mitään kysyttävää mutta sellainen asia askarruttaa kun jokaisessa ohjeessa neuvotaan laittamaan pohjalle pehmikettä perusteina ettei telkkä sitä itse tee.
Tuossa tyhjentelin aikoinaan nysväämiäni 4kpl telkänpönttöjä ja jokaisessa pöntössä oli pehmikkeiden päällä untuvaa. Yhdessä jopa melkein suuaukon korkeudella (alla hylätty munaläjä jonka päällä sammalta, untuvaa ja paljon ja jopa risuja). Eihän telkkien pitänyt pehmikkeitä pönttöön tuoda? Kyseessä siis telkkä poikkeuksetta jokaisen pöntön kohdalla (tulee seurattua ja munat oli telkän).
No sen verran kysyisin hylätyn munakeon perusteella miten helposti telkkä hylkää munat?
Ja onko se puhdistus pakollinen? Ei ainakaan estä pesintää joten mikä ajatus taustalla on?
No vielä yksi kysymys liittyen lentoaukon suojiin. Oravia olen nähnyt kiertelevän pönttöjä joten käytättekö peltisiä suojia ja kuinka kauas lentoaukosta niiden pitää yltää ettei orava tms. pääse pesään?
ps. Hirveä määrä ns. sorvattuja valmispönttöjä kuorineen myynnissä. Kuoret lahottaa pöntön muutamassa vuodessa. Miten tieto ei mene edes nettisivuilla myyjille?
Pönttöjä kysymyksiä pöntöistä.
Telkänpöntöistä.
1
366
Vastaukset
- Harri Höyläsoikkeli
kun nyt saisi jokin lintujengi edes levypöntöt myynnistä pois joista pennut ei kuoriuduttuaan pääse pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3258598Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066802- 954151
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1793880Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista463376Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483332- 503249
- 1753243
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242749Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1982116