Niin, olen päätynyt Suzuki SX neloseen ja hankin joko vanhan mallin nelivetoisena tai saman hintaisen S Crossin etuvetoisena. Jelppikää hiukan jahkaajaa.
Olen pärjänyt 32 vuotta kaksivetoisella autolla, mutta nelivetoinen jostain syystä kiehtoo. Tuo uusi mallihan on tiloiltaan aivan eri luokkaa, kuin vanha. Kaksi vetoinen S Crossi taasen suorituskykyisin ja pienikulutuksellisin mallistossaan ja tuo kulutus ainakin bensa versioissa pienin. Jotenkin tökkii ostaa vanha malli, kun uusikin olisi tarjolla. Uutta nelivetosta en osta, sillä hinta vetokoukkuineen talvikumeineen ja lämppäreineen menee liki kolmeen kymppiin, kun taas nuo kaksi muuta vaihtoehtoa lähtee alle 25 tuhanen samoilla varusteilla.
X Cower 4 WD vs S Cross 2 WD
19
342
Vastaukset
- Kfkxmxkr
Jaa. Varmaan kannattaa koeajaa autot. Isoin ero on toisessa neliveto ja toisessa isommat tilat.
Vanha malli tiputtaa aina hintaansa nopeammin kuin uusi, jos joskus meinaat vaihtaa autoa uuteen. - Jarski -Li
Jos et huonoilla teillä paljoa aja, niin ehdottomasti tuo uusi s cross. Tilaa on ja akseliväli reilusti pidempi sekä raiveleveys suurempi, joten varmasti mukavempi ajaa.
- sx 4 mies
Kyllä minäkin tuon uusikoppaisen etuvedon valitsisin. Nyt alla 2010 mallinen 4 WD SX 4, jolla olen ajanut nyt 82 tuhatta ja kertaakaan en ole auton luovutus päivän jälkeen koskenut vetotapavalitsimeen, eli pelkällä etuvedolla olen pärjänyt. Selvennys vielä, että asun nippa nappa kehä kolmosen ulkopuolen ja ajan 95% :sesti pääteitä. Joulukuussa takuu umpeutuu tästä ja etuvetoinen S Cross tulee tilalle, se on jämpti.
- Uskaltaako ostaa
Onko aiemmassa Suzukissa ollut takuulla tarvetta ja miten muuten auto on toiminut.Itse myös harkinnut noita etuveto maastureita, nyt tuli tuo Suzuki ikäänkuin puskista vaihtoehdoksi.
- sx 4 mies
Uskaltaako ostaa kirjoitti:
Onko aiemmassa Suzukissa ollut takuulla tarvetta ja miten muuten auto on toiminut.Itse myös harkinnut noita etuveto maastureita, nyt tuli tuo Suzuki ikäänkuin puskista vaihtoehdoksi.
Tämä nykyinen on jo toinen sx nelonen ja kumpaankaan ei ole tehty ainoatakaantan takuu toimenpidettä, ainoastaan määräaikais huollot.
- fefdf
Taitaa käydä nyt vanhalle SX4:lle että niiden hinta tippuu rajusti kun tämä uusi S-Cross esiteltiin. Syynä on se, että tämä on jo eri kokoluokan auto ja puhuttelee laajempaa ostajakuntaa lapsiperheistä lähtien.
- kikuli kallu
Asia on juuri noin. Noh, sitten moni saa halvalla vähä ajettuja vanhakoppaisia äs äksiä.
- NoSE
kikuli kallu kirjoitti:
Asia on juuri noin. Noh, sitten moni saa halvalla vähä ajettuja vanhakoppaisia äs äksiä.
Ei sen SX:n hinta mihinkään tipu, päin vastoin. Moni haluaa tuommosia pieniä nelivetoja, se tulee olemaan kysytty käytettynä ja kun on vielä luotettavan ja vähäruokasen maineessa.
- Mondeo vaihtoon
Jahkaaminen päättyi ja uusi S Cross 2 WD tilattu, reilut kaksi viikkoa menee luovutukseen. Ajoin vastaavalla 57 km eri teillä ja päätös syntyi helpolla. Nyt vaan odoiellaan odotellaan......, mutta hyväähän passaa vartoilla;=)
- 4+19
Aijaa. Tässähän oli aiemmin juttua että kaikki maahantuojan tälle vuodelle varatut autot oli jo myyty, eli aika nopeaan sait tehdastilauksena autosi??
- Mondeo vaihtoon
Juu jaa, Huom 2 WD tilattu ja niitä on jopa liikkeissä odottamassa uusia omistajia. 4 WD malleilla menee helmikuulle asti luovutus ja ne ovat tällä erää maahantuojalta loppu.
Eli, minullekkin tuleva auto oli jo liikkeen pihalla ja luovutus kaupanteko hetkestä 15 vrk.
Älä ihmeessä osta vetokoukkua tai talvirenkaita suzukikauppiaalta.Saat ne puoleen hintaan kun hankit jostain muualta,esim Rengasonline:sta vanteille valmiiksi asennettuna.Tulee suoraan kotio reilussa viikossa.
En vaihda kaksi vuotta vanhaa SX4 X-OVERia tuohon SX4 S-Crossin. Minun käyttööni vanha on sopivampi.
Polttoaineen kulutusta hieman ihmettelen. Molemmissa M16A moottori ja kulutuksessa merkittävä ero uudemman ja painavamman eduksi (vertailen 4X4 malleja) Todellinen kulutus on kuitenkin jotain muuta kuten kaikilla autoilla ajotavasta riippuen. Se tietokoneen näyttämäkin on hieman optimistinen.
Maksoin pari vuotta sitten GLX mallista suunnilleen OVH:oon vaikka mukaan tuli talvirenkaat alumiinivanteilla, koukku ja pikkusälää. Vanha auto ei mennyt vaihdossa. Kannattaa aina katsoa se kokonaishinta. Kuukauden jonotin silloin ja odotin vielä vuoden vaihtuvan ennen rekisteröintiä. Opelilla olen aina tätä ennen ajanut ja Mokka ei ollut vielä kaupan. En tiedä onko parempi. Ainakin pieni "viritetty" kone Mokassa.- S Cross man
Tuosta koneesta senverran, että S Crossin kone on lohkoltaan sama, kuin SX nelosessa, mutta on muuten päivitetty. Kansi, pako ja imusarja erilainen. Mulla oli 2010 mallinen SX 4 ennen ja siinä kone lämpesi normaalilämpötilaan puolta nopeammin, kuin nykyisessä S Crossissani, tosin tämä uusi pesee vanhan myöskin reilusti kiihtyvyydessä ja onhan myös vääntömomentti hieman kasvanut vaikkakin molemmissa tuo 120 hv.
- muovia
Joku crossin omistaja aiemmin kertoi alustan olevan muovia,kannattaa harkita tarkkaan ostaako muovirunkoisen auton.
- Ookkona pöljä?
Älä jaksa, iso mies.
- ei nuija
Koitahan hoitaa osamaksut tällä kertaa huolella ja katoppas muijasi perään hiukan.
- jepjep.
ei nuija kirjoitti:
Koitahan hoitaa osamaksut tällä kertaa huolella ja katoppas muijasi perään hiukan.
Katsoin sinun muijasi perääää....
- ei mitään muovia
TM-testissäkin crossi osoittautui ihan hyväksi autoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1187498Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista746331- 955214
- 524535
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494236- 2274111
- 444005
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283908- 573045
- 482566