Minun tarina ja miten entiseen?

Fit.to.fatFat.to.fit

Olen ollut koko ikäni normalipainoinen ja siinä 20-vuotiaana saavutin terveellisellä elämätyylillä (liikuntaa ja terveellistä syömistä säännölliset ruoka-ajat ja se yksi karkkipäivä vain kerran kuussa!) upean kropan josta olin todella iloinen ja ylpeä.

Sitten elämä heitti eteen ikäviä asioita joiden seurauksena sairastuin vakavaan masennukseen. Yritin kuitekin pitää elämäntavoistani kiinni ja se onnistuikin, kunnes minulle määrättiin masennuslääkkeet!
Masennuslääkkeiden sivuvaikutuksena oli painonnousu, mutta ajattelin korkeintaan painonnousun tarkoittavan kahta tai enintään neljää kiloa. Totuus oli aivan toinen.
Lääke tuntui hidastavan omaa aineenvaihduntaa ja lisäävän karkinnälkää. Siinä sitten kehittyi sokeririippuvuus, joka ei laantunut lääkkeiden lopetuksen jälkeenkään. tänäpäivänä on sellaiset 12kg ja olo on surullinen, koska aineenvaihdunta ei vilkastu ja vaikka välillä onnistun olemaan pitkään ilman karkkia, niin laihtuminen ei lähde käyntiin entisilläkään hyväksi todetuilla rutiineilla.
Onko kellään tälläistä kokemusta? Lääkkeet? Yms?

Kuitenkin päätin etten luovuta, koska viikko sitten tuntui, että liikunnan lisääminen teki edes pienen vaikutuksen. Kahden kuukauden aikana sain jopa kaksi kiloa pois, mutta nyt tuntuu, että suklaa hyllyt huutelee joulun aikaan :/
Päätin, että jouluaattona ja joulupäivänä saan syödä mitä mieli tekee (kohtuudella)
ja lisäksi tahdon entisen kropan takaisin ensikesäksi!!

Tästä olisi nyt siis käynnistettävä 10 kilon tiputus.
Saa nähdä ryssinkö taas!! Toivomma en.Viikonpäästä katsotaan missä mennään. :D

2

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+4

Sun kannaisi kävellä. Pitkiä lenkkejä. Se auttaa mielialoihin ja sen jälkeen on helpompi puuttua syömisiin.

• HiiwatOn

Itse söin sellaisia masennuslääkkeitä, joilla oli ihan päinvastainen vaikutus. Ei ollut nälkä ollenkaan ja olisin jaksanut tehdä vaikka mitä, ihan huippua, mutta eihän niitä loppuelämäänsä voinut syödää... No, ilman lääkkeitä tietty masentaa toisinaan ja sit sitä masennusta yrittää parantaa syömällä karkkia ja suklaata jne.

Noh, karkin yms. p*askan syömisen seurauksenahan syntyy ihkuihana HIIWA, joka sitten huutaa lisää sokeria. Itse pääsin jo tossa välillä hiivasyndroomasta eroon, kun vähensin karkin syömistä ja vaaleat leivät, perunat, riisit, pastat pois kokonaan. Lisäksi söin Dida-nimistä yrttivalmistetta, joka auttaa poistamaan hiivaa elimistöstä. Myös Candida Fortea kokeilin, mut Dida on osoittautunut tehokkaammaksi.

Eritoten aerobinen pitkäkestoinen liikunta on varmasti hyvä painonpudotukseen, mutta ilman ruokavalion muutoksia se ei auta. Voin puhua kokemuksesta, koska oon liikkunut vuosien ajan 5-6 kertaa viikossa, mutta heti jos alkaa ruokavaliosta lipsumaan, niin tulee joku 2 kiloa viikossa lisää vaikka liikunnan määrä pysyisi samassa.

Jos siis epäilet että salakavala hiiwa on hiipinyt elimistöösi, niin se kannattaisi sieltä jollain keinolla häätää pois ihan ensimmäiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5144
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4328
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2244
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe