Fonecta Callerin tietoturva?

CallerGirl85

Latasin puhelimeen Fonecta Callerin, joka sinänsä on ihan näppärä.
Nyt kun olen vähän aikaa sitä käyttänyt niin se on alkanut ehdotella puhelimessani olevien numerotietojen päivitystä ja soittaneiden numeroiden tallennusta jne.

Tämä herätti epäilyjäni ja kysymys kuuluukin mitä tietoja puhelimestani ja puheluistani Fonecta Callerin kautta menee Fonectalle.
Onko Fonectalla nyt tieto kaikista puheluistani - kelle soitin ja kuka soitti?
Minne ne tallennetaan ja kuka niitä saa tutkia?
Miten saan itse tiedon historiasta ja siitä mitä kaikkea tämän apsin käytön ohessa livahtakaan omista tiedoistani tahtomattani Fonectalle.

Luulisi kiinnostavan muitakin!

5

2323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mobiilihakkeri91

Puhelimesi yhteystietoja ei tallenneta eikä siirretä puhelimestasi kokonaisuudessaan mihinkään. Jos haluat vapaaehtoisesti tarkistaa nykyiset yhteystietosi, niin Caller lähettää yksitellen kunkin puhelimesi muistissa olevan puhelinnumeron numeropalvelun palvelimelle, joka palauttaa ja päivittää tarkemmat tiedot, kuten etu/sukunimi- ja osoitetiedot, puhelimeesi automaattisesti. Yhteystietojasi ei siis tallennetta puhelimesi ulkopuolelle.

Puhelutietojasi, eli tietoa soittamistasi ja vastaamistasi puheluista, ei koskaan siirretä puhelimesi ulkopuolelle. Silloin kun joku soittaa sinulle, niin soittajan tiedot haetaan numeropalvelusta geneerisellä kyselyllä, eikä palvelin tiedä onko kyseinen numero soittanut sinulle vai satutko muuten vaan hakemaan kyseisen numeron tietoja Callerin käyttöliittymästä.

Jos sinulla on jatkokysymyksiä niin parhaiten olen saanut niihin vastauksia facessa: https://www.facebook.com/FonectaCaller

• Hmmmmm

No nyt Android vihjaisi Fonecta Callerin lähettävän tietoja ulkopuolisille tahoille. Ehdotti poistoa

• androidtekeemyös

Heh jopa Android tekee niin:D

• Hmmmmm

Siksi se ehkä niin eksoottiselta tuntuikin :-)

• NSAkuuleeSinua

Kun asensit ohjelman se kysyi lupaasi monenlaiseen ja laitteen asetuksista voit vielä tarkistaa miten laajat valtuudet ohjelmalla on. Mutta kyllä sillä on ihan vapaa pääsy kaikkiin puhelintietoihisi ja sitä en tiedä vakoileeko Fonecta sinua mutta ainakin halutessaan saavat koko puhelinluettelosi haltuunsa sekä näkevät kaikki lokitiedot eli minne ja koska soiteltu.
      Ai niin ja vaikka appsille ei antaisi mitään oikeuksia se voi silti vakoilla ilman lupaasi ja tietämättäsi.

Nuo apsot tuppaa vakoilemaan kaikenlaista ja jopa Yle Areena haluaa pääsyn puheluietoihin ja haluaa tietää mihin numeroon laitteella soiteltu. Mihin Yle sitä mahtaa käyttää???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2834
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2040
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2027
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      34
      1920
    Aihe