elikkä oon eläkkeellä ollut v.2010 jolloin olin 27 vuotias. hain eläkeläisen hoitotukea koska lääkekulut ja avuntarve oli suuri.
nyt 2013 lääkekustannukset on noussut 14 000e vuodessa (biologiset lääkkeet) maksaa noin paljn ja avuntarve on lisääntynyt.
eli jatkoa haen mutta nyt kun on kulut noin suuret niin saankohan enemmän kuin sen kuin 60e kuukaudessa hoitotukea vai hylkäävätköhän kokonaan sen?
paljoko teillä on ollut hoitotuki ja omat lääkekulunne?
kiitos.
hoitotukiasiaa?
2
247
Vastaukset
- valitettux2
Pelkkä talodellinen syy ei riitä että saisit korotettua eläkeläisien hoitotukea vaan siinä pitää olla myös sairautesi aiheuttama hoidollisuus ja tuki arjessasi.Ne pitää osata laitttaa paperilel tosi hyvin ja perustella vaikka 1 vrk ajalta.Ilman muuta sinun kannattaa hakea.Ja jos hylky tulee-haet oikaiusupyyntöä somlasta.(sosiaalija muutosturvalautakunta) Itse hain aikanaan kelan hylkäämästä päätöksestä(ensin valietaan kelaan ja jos eivät oikaisue-sitten somlaan) poikani kohdalla ja Somla muutti sen meidän eduksi.Kela joutui maksamaan pojalleni nuoren kuntotusrahaa opiskelun ajalta.
- tuki88
päivitystä: tilanne päättyi täyteen hoitotukeen , kiitos kommenteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345150
- 292944
- 342424
- 372098
- 152048
- 301768
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons361593