Mulla on siis Canon EOS 600D, ja ongelmana on se, että se ei tallenna/ota kuvia. Kamera menee normaalisti päälle ja näyttää toimivan muutenkin hyvin, mutta kun ottaa kuvan niin näyttö menee mustaksi/raidalliseksi/värikkääksi tai jotain vastaavaa ja se punainen valo palaa oikeassa alareunassa. Sitten kun yrittää jotain tehdä, ei mitään tapahdu paitsi jos ottaa akun pois.
Niin että osaisko joku auttaa? Missä vika?
Järjestelmäkamera rikki
8
473
Vastaukset
- Koeta toisella
Muistikortilla.
- aloittaja.
Ei auttanut.
- nsafbavsd
Jos löydät kamerasta pienen kellopariston, niin ota se pois akun kera muutamaksi minuutiksi. Yleensä auttaa, jos kamera sekoaa.
Ellei auta, niin lääkäriin. On pahempi vika. - digitiki
Onko noi kanuunat vielä niin antiikkisia että käyttävät jotain kelloparistoja?
Kyllä kunnollisissa nykykameroissa on Flashmuisti jonne ne kaikki asetukset ja tiedot tallentuvat eikä tarvita erillisiä paristoja.- dhdagfd
Flash muisti?
Mutta kun vaihdat akkua, niin kameran kello pysähtyy ja seuraavalla käynnistyskerralla saat laitta uudelleen kaikki aika-asetukset.
Joissakin kameroissa on puolestaan superkondensaattori, joka pitää kellon käynnissä muutaman tunnin tai vuorokauden ilman akkuakin.
Sitä ei itse pääse irrottelemaan. - NicoNisti
"Kyllä kunnollisissa nykykameroissa on Flashmuisti jonne ne kaikki asetukset ja tiedot tallentuvat eikä tarvita erillisiä paristoja."
Meinasit sitte että Canonissa asetukset ja tiedot tallentuu kelloparistoon? - kjhdhasGFVH
NicoNisti kirjoitti:
"Kyllä kunnollisissa nykykameroissa on Flashmuisti jonne ne kaikki asetukset ja tiedot tallentuvat eikä tarvita erillisiä paristoja."
Meinasit sitte että Canonissa asetukset ja tiedot tallentuu kelloparistoon?Kun otat akun pois, niin kello pysähtyy ja saat taas asettaa ajan ja päivän uudestaan, kun kelloparisto on loppunut.
Kaikissa kameroissa on kelloparisto, tai superkondensaattori, joka pitää kellon käynnissä, kun akku on irti tai tyhjä.
Lue itse tuosta, jos osaat.
http://cpn.canon-europe.com/content/education/infobank/batteries/care_of_batteries.do
Nikonilla homma on pahempi:
From the D600 manual, page 28:
The Clock Battery
The camera clock is powered by an independent, rechargeable power source, which is
charged as necessary when the main battery is installed or the camera is powered by an
optional EP-5B power connector and EH-5b AC adapter (pg297). Two days of charging will
power the clock for about three months. If the camera displays a warning at startup stating
that the clock is not set and a CLOCK icon flashes in the information display, the clock battery
is exhausted and the clock has been reset. Set the clock to the correct time and date."
As the clock battery is not user serviceable (I believe it is a capacitor soldered to a circuit board), your only options would be exchanging the camera or have it repaired by Nikon.
- Koeta toisella
Objektiivilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738