Tulossa olevat vuokrankorotukset Stadin asunnoissa?

Maksamme vuokraa

Ois kiva kuulla paljonko vuokrat Hekan eri alueyhtiöissä nousee 2014?
itse asun Ruohiksessa ja ainakin mun asunnon vuokra nousee taas 98 euroa kk:ssa, jonka se on noussut joka vuosi perustuen "kiinteistön huolto-, hoito- ja korjauskustannuksiin". Olen asunut tässä vuodesta 2011 ja vuokra on noussut saman verran suosittain eli sen 9 % vuodessa.eli 83,5 neliöstä vuokra on 1199,-/kk.
Jossain Hekan sivuilla oli, että vuokranousu on kohtuullista = 2,5 % vuodessa Toki vuokrataso on maltillinen verrattuna yksityisiin markkinoihin, mutta tuntuu, että vuokratasoa pidetään yllä nimenomaan siksi, että luukulta se erotus kuitenkin tulee!
Olen onnekas sillä sain vaihdettua asuntoni Hekan uustuotantokohteeseen. Mutta kyllä ihmettelin, kun vuokrasopparia tehdessäni isännöitsijäyhtiöstä heti laitettiin käteen lappu, jolla voisi hakea vuokratukea! Itse maksan pyydetyn vuokran nettopalkastani mielelläni. Mutta jos lähtökohta on se, että Hekan asuntoja "annetaan" nimenomaan niille, joilla ei ole mahdollista omilla tuloillaan suoriutua vuokranmaksusta vaan tarjotaan heti tukielementtiä, niin ei tarvitse ihmetellä miksi "sossun kämppien" (niinkuin joku niitä kutsuu) vuokrat nousevat huimasti. Uudessa asunnossani maksan n. 15 euron neliövuokraa 50 neliön kaksiosta.
Mutta mites muualla Stadin asuntojen vuokrankorotukset; millä tasolla toteutuvat?

2

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yökkö2

Arabianrannassa, vuokrani nousi 701 - 703 euroon, 53 neliön kaksio. Lisäksi maksamme vedestä kulutuksen mukaan. Toisissa asunnoissahan vesi kuuluu vuokraan. Aiempina vuosina noussut roimasti enemmän. Neljä vuotta vanha kiinteistö.

• Välistävetäjä

Haluan nähdä selvityksen näistä vuokrankorotusten perusteluista. Esim 70 neliön kolmiosta menee 400e rahoituskuluihin (nollakorkojen aikana!?) ja loput 350e hoitovastikkeeseen. Molemmat nousee tasaisesti 3% vuodessa vaikka korot laskee ja hoitokulut ei ole voinut nousta deflaation aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7195
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4018
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      54
      3513
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      42
      3010
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2207
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2193
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      45