En saa tehtyä mitään kun mies on kotona

laiskuus tarttuu

Tulen aina helkutin laiskaksi kun mies on kotona. Ei vaan jaksa eikä huvita tehdä mitään kotitöitä. Hoidamme imuroinnin, ruoanlaiton, tiskit ja pyykit puoliksi, mutta muuten mieheltäni puuttuu oma-aloitteisuus täysin muihin kotitöihin. Kaipa se miehen laiskuus tarttuu minuunkin.

Kun asuin vielä yksin, kotini oli aina tiptop, siivosin sotkut sitä mukaa kun sitä tuli. Nyt olen aina ahdistunut nykyisen kotimme sotkusta ja likaisuudesta. Käännän vain katseeni pois, päätän siivota joskus myöhemmin, ja työnnän asian pois mielestä.

Kun mies on poissa ja minä yksin kotona, energiaa ja motivaatiota siivoamiseen löytyy. Ärsyttää vaan siivoilla toisen sotkuja. Joskus pyydän miestäni esim. pyyhkimään omat murusensa pöydältä, ja se on toiminut vähän aikaa, mutta sitten se taas jää häneltä unohduksiin. Kerran sovimme että putsaamme lieden aina käytön jälkeen, vähän aikaa toimi, nyttemmin sopimus on taas kuin sitä ei olisi tehtykään.

1

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienet on ongelmat

Yksin asuminen onkin täysin eri asia kuin kodin jakaminen toisen ihmisen kanssa.
      Toisaalta, yhteen muuttamisen yhteydessä elämään tulee yleensä paljon muuta ajateltavaakin, kuin vain kodin pitäminen "tip top" siistinä.
      Ehkä siis onkin kyse vain sopeutumisvaikeuksista uuteen elämäntilanteeseen. Vanhat rutiinit tulisi muuttaa tai soveltaa uuteen tilanteeseen ja ottaa käyttöön myös suurpiirteisyys, jota ei ehkä tullut käytettyä yksin eläessä.
      Kyllä sitä saa päänvaivaa vaikka mistä, kun hiuksia tarpeeksi halkoo....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7675
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4253
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2455
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51