Onnellisuusansa

apuahdistukseen

Olen tullut tulokseen, että suurimman osan ainakin omasta ahdistuksestani aiheuttaa ahdistusta synnyttävien asioiden puiminen, analysoiminen, läpikäyminen, pelko itse ahdistusta kohtaan ja yritykset keksiä ratkaisu, mitä ei yksinkertaisesti ole. Ahdistus on tunne, ja se tulee kun se tulee, eikä sen tulemista voi estää. Ahdistuksen voimistumista voi kyllä estää, olen huomannut.

Lainasin ihan sattumalta erään kirjan, jonka nimi on Onnellisuusansa kirjoittanut Russ Harris (suomentanut Arto Pietikäinen). Se perustuu HOT-terapiaan ja paneutuu sisäiseen maailmaamme, ajattelutapoihimme, -kiertoihimme ja kuinka saada ajatuksiin ja mielikuviin etäisyyttä ja tunnistamaan ne sellaisina kuin ne oikeasti ovat: vain joukko sanoja ja kuvia. Me olemme niitä, jotka jatkuvasti sulaudumme ajatuksiimme ja tulkitsemme niitä, jolloin epämiellyttävät tunteet saavat lisää bensiiniä. Kirjassa on myös monia tapoja suhtautua tunteisiin ja apukeinoja niiden käsittelyyn.

Anyway.. koska kyseinen teos on auttanut minua paljon, on minun pakko suositella sitä teille, jotka ette ole mistään löytäneet ahdistukseenne helpotusta...

6

1393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämää se on

Pitää sitten vain antaa tunteen tulla ja ajatella, että ajallaan se jälleen meneekin.Ja meheehän se.

• velloti vellon

Ei kannata niin kauheasti velloa ja vatvoa itseään. Tuntemukset tulevat ja menevät. Ja kirjatkin ovat vähän sitä sun tätä. Ei nistä ratkaisuja löydy.

Kannattaa vain elää tätä elämää päivä kerrallaan. Ahdistusta voi olla viikkotolkulla, mutta so what. Mennään vain eteenpäin ja yritetään tehdä jotain mielekästä itsemme hyväksi. Siitä tulee parempi olo.

• aloittaja.

Ei kirjasta löydy välttämättä ''ratkaisua'', mutta uusia näkökulmia kyllä löytyy. Ja osa niistä voi oikeasti helpottaakin elämää. Taikakeinoa ei tietenkään ole, työ täytyy tehdä itse ja olla itse valmis muuttamaan asennettaan ja suhtautumistaan sisäiseen maailmaansa.

• onnellisuusansa..

Aivan loistava kirja, täytyy sanoa.
      Paljon olen näitä itseapu oppaita lukenut ja tämä on varmaankin paras.

• itseapu oppaita

itseapu oppaita

• Amelii_fabuleux

Siis oikeesti kun tuon kirjan lukee elämä helpottuu huomattavasti!! Ei tarvii mitään self helppiä ja lisäksi vapauttaa itsensä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5134
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4308
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe