Hei!
Olen sähköasentajaksi opiskeleva nuori ja suoritan kouluprojektia missä aiheena on tutkia sähköasentajien ammattitauteja ja tautiepäilyt.
Jos sinä olet tai olet ollut sähköasentajana/vastaavana, olisin erittäin kiitollinen jos vaivautuisit vastaamaan tähän ketjuun mikä vaiva ja/tai vaivat ovat sähköasentajien ammattitauti tai tauteja. Entä mitkä vaivat/taudit epäilisit olevan ammattitauteja?
Vastaukset kirjataan tutkimukseen nimettöminä. Kiitos etukäteen vastanneille. :)
Sähköasentajien ammattitaudit ja tautiepäilyt
5
2431
Vastaukset
- aatami
Käsi kipiä.
- asentaja1954
Tikastyöskentely = jännehäiriöt
Pöly = Syöpäriski
Sähköisku = palovammat
Työasennot = selkävaivat
Kädet = jännetupentulehdukset
Tässä sellaisia akuutteja - Anonyymi
Arvokasta tutkimusta teet. Miten ammattitauti voitaisiin estää? Tuntosalilla vahvistaa käsivarsilihaksia. Seppo Korpela Nokia
- Anonyymi
Jännetupintulehdus johtuu liiallisesta rasituksesta ja kuormituksesta. Käsiä , sormia, ranteita kuormitetaan liikaa. Kuntosali ei auta mitään sellaisessa ongelmassa. Sähkömiehen homma on jokapäiväistä kuntosalia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännetupintulehdus johtuu liiallisesta rasituksesta ja kuormituksesta. Käsiä , sormia, ranteita kuormitetaan liikaa. Kuntosali ei auta mitään sellaisessa ongelmassa. Sähkömiehen homma on jokapäiväistä kuntosalia.
En tee sähköalan hommia mutta ala on mulle tuttu.
Nyt olen tehnyt remppahommaa ja viime talvena tuohon peukalon tyveen laitettiin kortisonia jännetuppeen.
Nyt tuo vaiva on toistumassa ja lisäksi kasvattanut luupiikkiä jännetupen kohtaan.
Tuollainen vaiva paranee vain levolla, ei salitreenillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467655
- 334243
- 573725
- 503200
- 172886
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652591- 562445
- 512388
- 402339
- 162286