Memeo synkronointiohjelma ja pending not available

Ongelman ratkaisu

Memeo synkronointi ohjelma joka tulee Buffalo kovalevyn mukana on aiheuttanut onglemaa. Jossain vaiheessa se ei suostu enää varmuuskopioimaan tiedostoja vaan varmuuskopionimikkeen kohdalla on "pending not available" eikä tietokoneen uusia tiedostoja varisteta enään ainakaan kyseisellä Memeon tehtävällä

Olen etsinyt netistä mikä on ongelma eikä vastausta tunnu löytyvän tai en ole osunut oikealle sivulle.

Ratkaisin itse ongelman ja olkoot se sitten tässä, jos jollakin muulla on sama ongelma ja löytää tämän viestin.

--

Ongelma johtuu siitä että ulkoisen kovalevyn aseman tunnus saatta vaihdella, riippuen useastakin tekijästä. Ainakin siitä että onko usb:ssä jo entuudestaan esim muistitikkua ja joskus taas ei jos ulkoisen kovalevyn irroittaa välillä.

Kun synkronointitehtävä asetataan niin Memeo asettaa polun sen hetkiselle kovalevyn asman tunnukselle . Jos jossain vaiheessa aseman tunnus vaihtuu, Memeo ei enää löydä kohdetta ja tulee ilmoitus "not available"

On kaksi tapaa korjata.

1) vaihtaa kovalevyn aseman tunnusta siihen jonka tunnuksen alle polku aluneperin muodostettiin ja kun aseman tunnuksen vaihto on tapahtunut niin Memeo alkaa taas toimimaan

Ohessa miten tunnus vaihdetaan => https://wiki.metropolia.fi/display/tietohallinto/Ulkoisen kovalevyn asemakirjaimen vaihto

2) Poista edellinen varmistuspolku ja luo uusi. Tällöin katso tarkaan mikä aseman tunnus kovalevyllä on, jotta jatkossa tiedät polun eli ulkoisen aseman tunnuksen kun annat synkronointitehävän polkuineen Memeolle.

0

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
        Ikävä
        22
        5474
      2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        32
        4810
      3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        28
        2721
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        34
        2344
      5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
        Ikävä
        37
        2058
      6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        15
        2008
      7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
        Ikävä
        19
        1647
      8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
        Ikävä
        12
        1591
      9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        23
        1462
      10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        25
        1429
      Aihe