Apua..? Seurustelen adventistin kanssa.

hopeless

Haluaisin vastauksia ihmisiltä, jotka elävät uskossa ja voivat kokevansa auttaa antamalla mulle vinkkejä. Auttaa mua jaksamaan.
Oon tilanteessa jossa en ois puol vuotta sit uskonu olevani. Tyttöystäväni elämään on jo jokusen vuotta uskonto kuulunut, välillä vahvemmin välillä vähemmän. Kun me noin vuosi sitten alettiin seurustelemaan, oli suhteemme avoin, häpeilemätön ja helpompi. Silloin vielä niin ongelmaton.
Kesän lopulla usko palasi vahvasti, en muista syytä tai edes oliko sitä. Mutta nyt.. elän jokapäivä tiedostaen hänen häpeävän itseään. Hän ei enää tiedä voiko olla kanssani, koska kokee elävänsä suuressa ristiriidassa. Me yritetään antaa aikaa tälle asialle, mutta mua pelottaa, mitä jos Jumala ei pysty hyväksymään meidän suhdetta. Oon rukoillu paljon Jumalalta apua, mutta muistanut myös kiittää. En oo koskaan rakastanut ketään näin vahvasti, myös tyttöystäväni kokee suhteemme olevan ainutlaatuinen ja siksi yritämme kovasti saada kaiken toimimaan. Se on kaikkea muuta kuin helppoa, elän tilanteessa jossa tiedän että hän on lähteä luotani hetkenä minä hyvänsä.
Siksi pyydän apua. Jos kellään on vinkkejä suhteeni toimimisen kannalta otan niitä enemmän kuin mieluusti vastaan. Myös kokemuksia.

Kiitos

5

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hopeless

Lisätäkseni vielä, itse en elä uskossa. Mutta uskon silti Jumalaan ja Jeesukseen.

• hopefull1

Elän itse vähän samankaltaisessa tilanteessa. Tosin meidän suhde oli aluksi juuri päin vastainen.
      Mihin perustat sen, että Jumala ei pystyisi hyväksymään suhdettanne? Itse en henkilökohtaisesti pysty ymmärtämää miksi tälläinen suhde olisi väärä. Ajattelen itse, että kaikki rakkaus on oikein. Ei voi kun toivoa, että tyttöystäväsi rakastaa sinua eikä jätä sinua. Aika näyttää... Minusta tuntuu että Jumala hyväksyi meidänkin suhteen joten miksi ei teidänkin :)

• Oisko?

Jospa se suhde vaan on päättymässä? Eihän kyseessä välttämättä ole mikään homokysymys, se on vaan päättymässä. Voisko asiat olla niin? Eihän kaikkea tarvitse aina kokea ja katsoa homo-lasien läpi, voihan suhteelle olla muitakin syitä päättyä.

• ota selvää

"Mihin perustat sen, että Jumala ei pystyisi hyväksymään suhdettanne? Itse en henkilökohtaisesti pysty ymmärtämää miksi tälläinen suhde olisi väärä. Ajattelen itse, että kaikki rakkaus on oikein."

Itse et ymmärrä...? Tuo kertoo paljon. SINÄ määrittelet millanen Jumala on ja mitä Hän hyväksyy. Teet jumalan itsesi kaltaiseksi. Kristinuskossa Jumala määrittelee ihmistä eikä niin että sinä otat ja tulkitset kuten halujesi mukaan haluat. Suosittelen Uuden testamentin lukemista.

• Rakkaus-viha-1-0

Eihän Uutta testamenttia voi lukea tulkitsematta. Älä ota Jumalan roolia itsekään:)
        Muistaakseni aika monessa kohdassa kehotetaan rakkauteen. Samoin muistutetaan siitä, että Jumala on se, joka viime kädessä tuomitsee. Jeesuskin taisi olla eniten napit vastakkain farisealaisten kanssa.
        Tämä on tietenkin oma tulkintani;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7342
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2275
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37