Apua tarvitaan nopeasti

Shshsh

Eli olen 14 vuotias tyttö. Olen 160 cm pitkä ja painan 60 kiloa. Kotona saan kuulla olevani ylipainoinen ja lihava enkä oikee oo kekksynyt hyvää tapaa päästä kiloista eroon. Haluisin niin sanotusti "kesäkuntoon". Autakaa!

2

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet kaunis nyt

Olet normaalipainoinen ja juuri sopiva. Älä missään nimessä laihduta!

• LAIHDUTTAJA

Sama ongelma...Laihdutus parhaillaan menossa,(10 kg tavoitteena kahdessa kuukaudessa) myös saanut kuulla kotona palautetta ulkomuodostani..Olen siis 13 vuotias tyttö,161 cm pitkä ja painan 62 kg... Tippunut kiloja tähän mennes 3kg kahdes viikos :D...Motivaation kanssa vain ongelmia näin jouluna...

Vinkkejä: pidä päiväkirjaa liikunnasta ja ruuasta.Mittaa paino ainakin kerran viikossa. Laadi tavotteita.Esim.3 kuukaudessa tavoitteena on laihduttaa 10 kg, mahasta on tavoitteena lähteä esim.15 cm tai vaikka pystyn juoksemaan ilman pysähdyksiä sen tai sen matkan...Harrasta liikuntaa ainakin 30 min. päivittäin, mutta muista myös pitää lepopäiviä...Vältä PALJON rasvaa ja sokeria sisältäviä ruokia,mutta nälässä ei silti tarvitse elää! Syö päivässä 4-5 pientä ateriaa,sisällytä ruokavalioon enemmän kasviksia,hedelmiä,(kuitupitoisia ruokia ja pitkäkestoisia hiilihydraatteja sisältäviä ruokia,just kasvikset,hedelmät. täysjyvätuotteet, ,esim. ruisleipää on kuitunen vaihtoehto) mutta muista syödä myös proteineja (näin lihasmassa kasvaa ja lähinnä rasvaa poistuu kehosta,proteineja esim.maitotuotteissa ,kananmunassa, lihassa, kalassa ja kanassa) ja kalsiumia (maidossa ja maitotuotteissa)...Nuku riittävästi,juo vettä päivän mittaan ja "syö" vaikka teetä tai purkkaa ruuanhimoon.

TIIVISTETTYNÄ: liikunta- ja ruokapäiväkirja, liikunnan lisäys, monipuolinen,kohtuullinen,järkevä ja terveellinen ruoka,vesi,lepo ja uni.

ps. jonkinlainen laskeminen ruuassa voi auttaa esim. kalorien tai hiilihydraattien laskenta voi auttaa...(Jos et tiedä,niin ruuan kalorimäärä tarkoittaa ruuan sisältämää energiaa,ja hiilihydraatit ovat "asiaa",joka muuttuu glukoosiksi kehossa eli rypälesokeriksi."Selkokielellä": vähän sama asia kuin ruuan sisältämä sokeri,mutta esim. leivässä on hiilihydraatteja,jotka sokeroituvat elimistössä.

Toivottavasti tästä mun sekavasta tekstistä oli jotakin apua :D...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57