Panasonic Lumix DMC-TZ40

Kljr

Moi, Uutta kameraa olisin ostamassa ja otsikonmukainen kiinnostaisi. Olisiko arvon raadilla kommentoitavaa ja mahdollisesti muita ehdotuksia samanhintaisten kameroiden parista?

6

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on ollut parikin Panan bridgeä ja molemmat ovat toimineet varsin kiitettävästi. Toinen on edelleen hyllyssä mutta toisen annoin tutulle kameran nuusaan. Sen kyllä kehtasi antaa!

• Ei paha

Arviointi löytyy mm. Digikuva-lehden nrosta 4/2013, sivulta 16.

Taskukokoinen kompakti, jossa on zoom-kerrointa bridgemäiseen malliin (20 ×). Runsaasti toimintoja (mm. HDR, panoraamakuvaus, suodatintehosteita, GPS, kompassi, korkeusmittari, WiFi...). Resoluutio riittävät 18 Mpix, valoherkkä kenno, hyvä kuvanlaatu suurillakin ISO-herkkyyksillä. Herkuissa siis löytyy!

Minä tyytyisin lomapokkarissa pienempäänkin zoom-kertoimeen, jos ja kun saisin samaan rahaan vastaavasti valovoimaisemman objektiivin. Kukin painottaa tietenkin eri ominaisuuksia ikiomien tarpeidensa mukaisesti.

• Nykyään zoomissa vain on, että se on suunnilleen joko 5x tai 20x. Mitään pienempää vaihtoehtoa tuolle 20x:lle ei ole. Maltillisemmalla 12-14 x saisi paremman valovoiman. Panasonilcilla tosin on DMC-LF1, jossa on hieman pidempi (28-200) zoom kuin normaaleissa valovoimaisissa..

• DigiGigi4

Nyt gigantissa hintaan 249€ ei paha!

• en lähe sinne

Mua ei Giganttiin saa kun raudoissa, ja pitää olla 3kpl yli 100kg kaveria taluttamassa.

• raha puhui

Minulle riitti tarpeeksi suuri hinnan alennus. Tuota halvemmalla tuota kameraa ei saa tällä hetkellä, kuin tilaamalla se Japanista. Silloin on toki vaarana, että kielivalinta on mielummin japani, kuin suomi. Tullikin lisää omat kiemuransa tilaukseen EU:n ulkopuolelta.

Tuossa TZ40:ssä on parasta kunnollinen laajakulma, 24mm. Sitä kaipaa useammin kuin sitä telepäätä. Jos ei halua kanniskella järkkäriä, niin tuo on aivan pätevä korvike. Yleensä parhaat kuvat tulee otettua kameralla, joka on mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5294
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4478
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2591
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2274
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2018
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1551
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1297
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1204
    Aihe