Parempaa ajettavuutta

uutta avoa

Ajourissa levottomasti vetelevät bemarit tulevat olemaan jatkossa parempia ajettavia, kun BMW aloittaa laajan autojenkehittämisyhteistyön Toyotan kanssa.

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw ja toyota tekevat yhteisia urheiluautoja/201312594013

14

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiala Viulu
    • lippalakkiterot

      Mites aloittaja aijjotkos lähivuosina päästä kiinni menestykseen ja sellaisiin rahoihin että pääsisit vihdoin edes vuoden kokeilemaan bmw:n ajettavuutta? Voi toki olla lompakollesi edelleen aikamoinen haaste ja on myös mahdollista että todellisena lippalakki tojo-terona et edes löydä bmw liikkeeseen. Enkä kyllä tojolla sinne laatuautojen keskelle ehkä ajaisikaan. Skodat onkin sitten autoja joita ei kannata vaihtaa bemariin, koet silloin elämäsi järkytyksen kun tajuat että et ole ennen autoa ajanutkaan. Myös skodan mopoautoa muistuttava äänieristys saattaa olla aika hurja ero siirryttäessä autoon jossa kuulee omat ajatuksensa jopa...skodassahan kuulee löhinä mitä tie ajattelee nastoista eikä tarvitse katsoa puiden heilumisesta tuulen voimakkuutta kun tiedät ja kuulet sen skodassa automaattisesti.

      • uutta avoa

        Eri bemareita ollut jo 14 vuotta.


      • 1234321

        Vaihdoin Superbista uuteen 3-sarjalaiseen
        1. melu on yhtä kova
        2. suuntavakaus huonompi kuin Skodassa. käyttäisin välillä sanaa vaarallinen
        3. ohjaus on yhtä surkea, tahmea eikä keskitä täysin
        4. moottori ja automaatti on rutkasti paremmat BMWssä
        5. penkit on yhtähuonot mutta erilaiset
        6. radion äänenlaatu yhtä umpisurkea
        7. varsinaisia vikoja ei BMWssä ole ollut päinvastoin kuin Skodassa missä niitä aivan #elvetillisesti

        Itselle oleellisissa asioissa aivan yhtä hyvät/huonot. Toisella toki on arvostetumpi nimi.

        2-kopan Avesta voisi sanoa ihan samat asiat kuin noista. Eroja kyllä on mutta mikään näistä ei ole kummoinen auto ajaa ja matkustaa.


    • ostoa harkitseva

      Urheiluautoista en tiedä, mutta kokeilin 520d (F10 vm 2010) ja ihmettelin sitä, että autoa piti koko ajan ohjata. Onko 5-sarjan bemari todella noin levoton tien päällä vai voisiko kyseessä olla tämän yksilön vika? Renkaat olivat normaalit nastarenkaat.

    • Ajamisen iloa?

      BMW:n mainoslause joka tarkoittaa ilmeisesti että autoa on nimenomaan ajettava eli rattia veivattava suoralla tielläkin puolelta toiselle ettei ole metsähallituksen puolella.

      • Ajamisen tuskaa

        Olen samaa miltä BMW 525 ratista kiinni molemmin kasin muuten ojassa.Toyotan ja BMW molempien sunnittelioden olisi kysyttava neuvoa ohjauksen tekemiseasta volkkarilta tai ranskalaisilta.


      • Audiko?

        Bmw520i 2009vm.Auto on laadukas kaikki pelaa hienosti,kulutus pieni.Ojaus ja suuntavakavuus on huono.Kuka olisi viisas keksisi vikaan jonkun korjauksen,ei tarviisi merkkiä vaihtaa.


      • BMW maailman paras
        Audiko? kirjoitti:

        Bmw520i 2009vm.Auto on laadukas kaikki pelaa hienosti,kulutus pieni.Ojaus ja suuntavakavuus on huono.Kuka olisi viisas keksisi vikaan jonkun korjauksen,ei tarviisi merkkiä vaihtaa.

        BMW 500 on aina ollut hyvä ajettava ja menee kyllä suoraan. Siihen ei voi suositella tarvikevanteita alkuperäiset ovat parhaat. Runflat renkaat voi vaihtaa tavallisiin mutta saman kokoisiin.
        Ohjaus on tunnokas ja väärä ofset tuntuu heti, Mersuun ja Volvoon on aivan sama mitä laittaa alle kun ohjauksessa on jo vakiona 10 cm klappia ja täysin tunnoton.
        Monen viissatasen ja kahden kolmesatasen omistajana voin sanoa, että viissatasen suuntavakavuus on erinomainen. Silti mutkatiekin menee tunnokkaasti ja oikeastaanhan BMW autoissa koko alusta ohjaa lukemattomien nivelten avulla.
        Alkuperäiset vanteet alle ja kulmat säätöihin, niin parempaa ajettavaa kuin BMW 500 ei ole.
        Jos tykkää etuvetoisesta ohjaukseen repijästä, niin sitten Audi alle.


      • Ajattu on
        BMW maailman paras kirjoitti:

        BMW 500 on aina ollut hyvä ajettava ja menee kyllä suoraan. Siihen ei voi suositella tarvikevanteita alkuperäiset ovat parhaat. Runflat renkaat voi vaihtaa tavallisiin mutta saman kokoisiin.
        Ohjaus on tunnokas ja väärä ofset tuntuu heti, Mersuun ja Volvoon on aivan sama mitä laittaa alle kun ohjauksessa on jo vakiona 10 cm klappia ja täysin tunnoton.
        Monen viissatasen ja kahden kolmesatasen omistajana voin sanoa, että viissatasen suuntavakavuus on erinomainen. Silti mutkatiekin menee tunnokkaasti ja oikeastaanhan BMW autoissa koko alusta ohjaa lukemattomien nivelten avulla.
        Alkuperäiset vanteet alle ja kulmat säätöihin, niin parempaa ajettavaa kuin BMW 500 ei ole.
        Jos tykkää etuvetoisesta ohjaukseen repijästä, niin sitten Audi alle.

        Kun auto on hyvä ajaa,voi siihen laittaa vaikka huonommat renkaat. Selitykset ei auta BMWn suuntavakavuus on huono.


    • Ostin ensimmäisen BMW:n syyskuussa, käytetty semmoinen. 320D xdrive vm -09. Oli erittäin hankala ajettava näillä suomalaisilla uraisilla teillä. Tuli muutos kun vaihdoin kitkarenkaat alle, koko 205 60 16. Nyt menee suoraan kuin juna ja vieläpä melkoisen äänettömästi, hienoa. Muutama ongelma tässä on; oviaukot ovat matalat. Tavaratila on kurja kun luukusta ei oikein mitään saa mahtumaan sisään, vaimon käsilaukkua lukuunottamatta?
      Auton hain Saksasta BMW:n liikkeestä, aj 134000 syyskuussa, nyt jo 143000km.
      Antoivat autolle vielä vuoden eurotakuun rajoittamattomilla kilometreillä, luonnollisesti kulutusosat esim jarrupalat vst ei kuulu takuuseen.
      Olen suunnitellut luopuvani tästä autosta kevään korvalla? Onko kiinnostusta? Tietoa saa sitä kysymällä

      • Bemari on autoni

        Kolmesatanen on aina ollut jonkin verran uraherkkä ja se jos jokin on tarkka renkaistaan ja vanteistaan. Viissatanen leveämpänä kulkee urissakin vakaammin. Saksan sileillä teillä molemmat menevät esimerkillisesti.
        Suomen teille alkaa maasturit sopia paremmin, kuin Venäjälläkin.
        300 sataa sarjaankin kun laittaa alle kitkat tai alkuperäisillä vanteilla oleva 16 tuumaiset ei pahemmin vetele. 500 sarja on myös jonkin verran tarkka renkaistaan , muuttaa ei lainkaan niin paha kuin kolmesatanen.
        On totta että kolmesatanen sopii pikkumiehille ja naisille, raavas mies ei sinne mahdu kuin etupenkille. 500 sarja on merkittävästi tilavampi ja seiskojakin saa käytettynä edullisesti.
        X Drive 500 on todella hieno auto, konepellit, takaluukku ja ovet alumiinia, muu kori suurlujuusterästä. 55 000 € on hämmästyttävän halpa hinta tästä uutena. Kerran kun ostaa kunnollisen niin ei tarvitse kymmeneen vuoteen autokaupassa käydä.
        Neliveto ja viissatasen ajo-ominaisuudet, automaatti ja väljemmät tilat. Kulutus 5 - 6 litraa satasella ja todella nopeasti lämmin talvella ja viileä kesällä.
        Silloin mennään herra luokassa, mihin kaikilla ei tietysti ole mahdollisuutta. Mutta niitäkin on paljon jotka ajelevat viidenkympin autoilla. Jos taas ei tarvitse suuria tiloja ja haluaa nauttia vain ajo-ominaisuuksista ja pienestä kulutuksesta, niin valitsee 100 sarjan ajamisen ilon.
        BMW on maailman halutuin auto on todistettu monin tutkimuksinkin ja palkittu aiheesta monesti.


      • naaae
        Bemari on autoni kirjoitti:

        Kolmesatanen on aina ollut jonkin verran uraherkkä ja se jos jokin on tarkka renkaistaan ja vanteistaan. Viissatanen leveämpänä kulkee urissakin vakaammin. Saksan sileillä teillä molemmat menevät esimerkillisesti.
        Suomen teille alkaa maasturit sopia paremmin, kuin Venäjälläkin.
        300 sataa sarjaankin kun laittaa alle kitkat tai alkuperäisillä vanteilla oleva 16 tuumaiset ei pahemmin vetele. 500 sarja on myös jonkin verran tarkka renkaistaan , muuttaa ei lainkaan niin paha kuin kolmesatanen.
        On totta että kolmesatanen sopii pikkumiehille ja naisille, raavas mies ei sinne mahdu kuin etupenkille. 500 sarja on merkittävästi tilavampi ja seiskojakin saa käytettynä edullisesti.
        X Drive 500 on todella hieno auto, konepellit, takaluukku ja ovet alumiinia, muu kori suurlujuusterästä. 55 000 € on hämmästyttävän halpa hinta tästä uutena. Kerran kun ostaa kunnollisen niin ei tarvitse kymmeneen vuoteen autokaupassa käydä.
        Neliveto ja viissatasen ajo-ominaisuudet, automaatti ja väljemmät tilat. Kulutus 5 - 6 litraa satasella ja todella nopeasti lämmin talvella ja viileä kesällä.
        Silloin mennään herra luokassa, mihin kaikilla ei tietysti ole mahdollisuutta. Mutta niitäkin on paljon jotka ajelevat viidenkympin autoilla. Jos taas ei tarvitse suuria tiloja ja haluaa nauttia vain ajo-ominaisuuksista ja pienestä kulutuksesta, niin valitsee 100 sarjan ajamisen ilon.
        BMW on maailman halutuin auto on todistettu monin tutkimuksinkin ja palkittu aiheesta monesti.

        "Jos taas ei tarvitse suuria tiloja ja haluaa nauttia vain ajo-ominaisuuksista ja pienestä kulutuksesta, niin valitsee 100 sarjan ajamisen ilon."

        Juuri näin. Kuin ajaisi isoa mikroautoa. Etupenkillä riittävästi tilaa pitkällekin miehelle, matka-ajossa jopa kolmosella alkavia kulutuslukeamia, remapatussa koneessa 430Nm vääntöä.

        On se kiva.

        Tietysti jos haluaa autoa esittää statussymbolina tai erityisesti haluaa ne pikkuextrat niin sitten 5 alkava ja siitä ylöspäin.


    • china asfaltti oy

      täälläpä on nuo asfaltti tiet niin skeidas kunnos, lemminkäinen kusettanu myös suomalaista autoilijaa tekemällä huono laatuista nötköttiä. monakossa on siloisen tasaista baanaa voi viddu nyt kyllä hävettää suomen puolesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe