Kun vaihdetta vaihtaa ja polkaisee kytkimen pohjaan, niin samalla kierrokset nousee. Esim. 2500 ---> 3000 rpm ja sen jälkeen kierrokset alkavat laskea normaalisti noin 1100 rpm tasolle. Moottori kylmänä kierrokset näyttävät nousevan enemmän, kuin kone lämpimänä. Mistä tämä mahtaa johtua ? Entäs kun vaihtaa vauhdissa vapaalle, niin kierrokset putoaa tonne 1100 rpm tasolle ja vasta sitten kun auto lopullisesti pysähtyy, niin kierrokset tippuu noin 700-800 rpm tasolle, mikä on normaali tyhjäkäyntinopeus. Onko tämä normaalia ?
Kierrokset nousee vaihdetta vaihtaessa
Saab 9-5 vm. 2002
4
1118
Vastaukset
- 9000 cde
Softalla tehty ominaisuus auttamaan vaihteenvaihdossa. Tuossahan on sähköinen kaasuläppä.
Saa ohjelmoitua pois tech2:lla. - lökj
ilmavuoto??? katseppa letkuja konehuoneessa
- Saab 9-5 vm. 2002
Käytin autoani merkkikorjaamolla. Tarkistivat vikakoodit ja imusarjan letkut. Eivät löytäneet mitään vikaa. Nyt parin viikon päästä tuosta korjaamokäynnistä on 'check engine' varoitusvalo alkanut palaa kojetaulussa. Pitää mennä pajalle taas uudestaan. Ehkä vika vihdoin viimein löytyy
- T-R-M
Normaali tyhjäkäyntinopeus on noin 800-900 rpm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323928
- 453300
- 402909
- 172686
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392000