Omistan kaksi vuotta vanhan samsung s2 jota ei ole ikinä päivitetty eikä siinä ole mitään virussuojaustakaan... Voiko kännykässäni olla viruksia/ vakoiluohjelmia vaikken ole itse huomannut mitään outoa?
Kännykällähän on selailtu nettiä aivan normaalisti ja joskis käyty aikuisviihde sivuillakin... Eikös ole suuri riski että jotain tartuntoja voisi olla?
Mitä virukset tekevät kännyköille ja voiko niistä olla suurtakin vaaraa?
eniten minua huolettaa se kun olen hommannut uuden tietokoneen ja minun pitäisi ladata kännykästä tietokoneeseen matkakuvia, niin uskaltaako toimen piteen tehdä vai voiko olla suurikin riski että mahdolliset kännykän virukset siirtyvät koneeseen?
Kuvien lataamisen jälkeen ajattelin että kännykän voisi palauttaa tehdas asetuksille ja tyhjentää täysin. Poistaisiko tuo toiminta mahdolliset virukset? Miten se tehdään ja onko siihen jotain koodia...?
virus kännykässä...
kännykkäpelle
2
240
Vastaukset
Ei ole suuri riski mutta päivitykset kannattaa aina pitää ajantasalla. Se on jo itsessään tietoturvariski jos jättää päivitykset asentamatta.
Haittaohjelmat eivät tule Androidiin itsekseen vaan yleensä Google Playn kautta. Niitä on eri tyyppisiä ja osa voi lähettää kalliita tekstiviestejä ym.
Haittaohjelmat poistuu yleensä tehdasasetusten palautuksella.- aloittaja.........
Kiitoksia neuvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224324- 193391
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4022331- 272011
- 341954
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 351704
- 151578
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191337- 121301