iveco 76tonnin painoille.

kivim

ihmettelen saako 500hv ivecolla vedettyä 76tonnin kokonaispainoo.Pidän kyseistä autoo mopona.Kyllä riittää tien tukkoja.Itse ajoin vuosia kyseisellä merkillä ja 60tonnin painoilla.Itku meinas mäessä tulla.Aivan nuhapumppu.

42

3738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdbkdbjhdb

      saa sillä siirtymäajan vedellä jos ei ihan uusi peli ole, mutta muuten ei hevoset ihan riitä.

      • varma tieto

        ole huoleti,ivecoon tulee 16.8 l suora kuutonen,teho lukemat alkaa kasilla.


      • isopillari
        varma tieto kirjoitti:

        ole huoleti,ivecoon tulee 16.8 l suora kuutonen,teho lukemat alkaa kasilla.

        Ei ikinä


      • luotettava tieto
        isopillari kirjoitti:

        Ei ikinä

        tulee ja uusi ohjaamo.omapainokin tonnin pienempi kuin skanialla.Moottorissa
        monta uutta patenttia,jotka tuovat kestävyyttä ja säästöä kuljetusyrittäjille.


      • niiseo
        luotettava tieto kirjoitti:

        tulee ja uusi ohjaamo.omapainokin tonnin pienempi kuin skanialla.Moottorissa
        monta uutta patenttia,jotka tuovat kestävyyttä ja säästöä kuljetusyrittäjille.

        Vuonna 1984 julkaistiin IVECON V8 (17,2L). Nythän niitä ei oo ollu, paitsi Kainuussa yhessä SM-Sisussa joka on puolikas lavetin vetäjä.


      • huhu
        niiseo kirjoitti:

        Vuonna 1984 julkaistiin IVECON V8 (17,2L). Nythän niitä ei oo ollu, paitsi Kainuussa yhessä SM-Sisussa joka on puolikas lavetin vetäjä.

        se v8 on jo ajat sitten kuopattu,syömäri ja patalaiska,kestävyydeltään
        olematon.Meri moottorina meni jotenki.Mutta pian saadaan iloisia uutisia
        Torinosta.


      • Italian VEKOtin

      • Puuiveco

        Voipi riistää lupailivat jotain 775 heppaa rupee sit kulkeen.


    • Skania 470

      Mää kasn oo miettiny ku tuolla tien äällä kattoo että ku valta osa volvoita o 470 että mite ku pitäs ruveta vetää noita isompii ?

      • RAAKAA VOIMAA

        Jyväskylä-Lievesture välillä mopo Ivecoja liikkuu.Sorakasetteja,vaikeeta on mäennousu.Kyllä voimaa olla pittää. 76tonnin painot vaatii väh 600-700hepoa ja vaantöä.Rahti puolella paljon alitehoisia autoja 60ton kokonaispainoille.Kuskia varmaan mäessä vituttaa.Kokemusta on.


      • höpö auto
        RAAKAA VOIMAA kirjoitti:

        Jyväskylä-Lievesture välillä mopo Ivecoja liikkuu.Sorakasetteja,vaikeeta on mäennousu.Kyllä voimaa olla pittää. 76tonnin painot vaatii väh 600-700hepoa ja vaantöä.Rahti puolella paljon alitehoisia autoja 60ton kokonaispainoille.Kuskia varmaan mäessä vituttaa.Kokemusta on.

        Maailman paras kuorma-auto? IVECO TURBOSTAR!..näin kirjoitti Auto tekniikka
        kuljetus vuonna no.12 1984 Missähän turbostarit vipeltää,tai olla jo paalissa.


      • Traktori2
        höpö auto kirjoitti:

        Maailman paras kuorma-auto? IVECO TURBOSTAR!..näin kirjoitti Auto tekniikka
        kuljetus vuonna no.12 1984 Missähän turbostarit vipeltää,tai olla jo paalissa.

        Cursor 13 New Holland Traktorissa 669 hv..lähde. konedata


    • i-VECOTIN

      Älä huoli, Ivecolta tulossa kone, joka päihittää Volvo 7½:nkin. Odottakaa, niin tiedämme lisää asiasta.

      • 750 kuningas

        majesteetti- volvossa vääntö suurin.


      • Uusi moottori

    • Automiehen 60

      Kuulkaas nyt lippalakkipojat, eihän tuo 76 tonnia ole paljon mitään. 70 luvulla ja vielä 80 luvun puolellakin ajelin turvetta sadan tonnin kokonaispainoilla tilavuuspainoluokassa 1 Scania 110 riitti valla hyvin, ainoastaan vetoakselit tahtoi paukkua poikki kipatessa sivulle huolimattomalta.
      Sitten vaihdoin Mersun V 8 versioon 2228, eli 280 heppaa , siis hieman enemmän kuin Scaniassa, alkoi vetoakselit kestämään kummasti.
      Sadan tonnin yhdistelmäpainot olivat silloin jokapäiväisiä, ainoastaan renkaita tahtoi räjähdellyt.
      Ei jäännyt yhtään kuormaa viemättä alle 300 hevosella, silloin tiet olivat liukkaita ja joskus jäätiin kiinni Ikaalisten pitkään mäkeen, mutta TVH:n hiekka-auto tuli apuun pienen odottelun jälkeen.
      Silloin tuli Sahojen laivaukselle näitä Fiatin V 8 autoja hakkeen ja sahatavaran ajoon, hyvin niillä pärjäsivät.
      Scaniassa oli hyvä ja liukas vaihteisto ja sillä sai nopeasti vaihdettua pienempään ja turbon ujellus edusti voimaa. Pieni iskutilavuus taas sitten kasvihuoneen pihalla mutavellissä tahtoi painaa konetta polvilleen.
      Mersun 17 litran V 8 väänsi armottomasti ja planeetta napa kesti. Ääni oli voiman ääni, mutta hieman hämäsi.
      Vanhemmilla ja vaurastuneemilla olikin sitten jo V 10 versiot 320 heppaa ja tuli 100 tonnia puutakin metsästä ongelmitta.
      Sisut olivat siihen aikaan enemmänkin kuntien ajossa ja tielaitoksen aura-autoina.
      Niitä ei yhdistelmien edessä pahemmin näkynyt.
      76 tonnia kyllä kulkee pienemmilläkin tehoilla, kunhan keskinopeutta hieman laskee.

      • Entinen autoilija

        Siinä vähän miesten puhetta, enne olikin miehet rautaa eikä aina valitettu. Kuljetustoimintakin oli kannattavaa ja tunnuslause oli tiilitalo ja kymppipyörä tavoitteena.
        Scania oli silloinkin autojen kuningas, vaikka teli ja voimansiirto olivat heikohkoja. Volvo oli nuhapumppu, kun kymppi Volvoilla vedettiin santaa kaupunkiin. Sahojen laivauksen alppivanteiset Fiatit ovat minullekin tuttu näky, tulivat joskus viereen Paraisten liikennevaloissa Kaarinassa, mahtava röhinä tuli moottorista ja liikkuivat melko liukkaasti.
        Siihen jäi Volvo nuhjuttamaan pienemmällä kuormalla ja kaksiakselisella perävaunulla eikä mitään voinnut.
        Johonkin hävisivät sitten Fiatit ja Turbo starit, mutta Teräs ajoi vielä Volvolla parikymmentä vuotta senkin jälkeen. Mainoslauseena 50 vuotta samalla kalustolla.
        Tunnetusti Turussa kuorma-auton viimeinen väri on teräksen sininen.


      • painotkohoralleen

        Miten sait sen ajan laatikkoihin turvetta sadan tonnin yhdistelmäpainon määrän??
        Samoin puutavara,65-70 tonnia on ollut joissakin kuormissa poliisin mittaama paino.


    • Hanoi Trucks
    • RyssiltäCamazi

      Kyllä kuskia nyt vituttaa nousuissa prkle että vituttaa ajaa mopoVolvolla vastamäkkeen.

    • työmiestyömies

      Aina näistä ivecomandaffeista keuhkotaan ja voittavat millon mitäkin titteliä. Myyntiluvut puhuvat puolestaan. Ruotsalainen insinööri , se se on viisas insinööri.

      • op878

        miljoonat kärpäset eivät voi olla väärässä, paskan täytyy olla hyvää


      • Poweria

        Iveco Powerstar 7800, jossa 600.nen Cummings-kone ja 18 pykäläinen Eaton.
        Milloinka Suomeen Stralikseen?


    • iioopoi

      Ainut ongelma on......voima ja vääntö puuttuu Ivecosta.Alle 13litran kone kuuluu jakeluautoihin.76tonnin yhdistelmiin vaatimuksena 700hummaa.Silttikkään ei oo raketti.

    • kokem

      Iveco sopii nuppi hommiin.Kärryä ei kannata mopoon laittaa

      • Poweria

        Powerstar 7800 Australiassa 140t kokonaispainolle.
        Menis varmaan suomessakin vaikka Trackkerina täkäläisille painoille.


    • kruseri

      Majesteetti volvot koneremppa vehkeitä näyttää olevan . Wetterillä aina remontissa

      • OO7on750hv

        Majesteetti-Volvot on parhaita autoja!


      • isonodottelija

        Stratos on Ivecon Eurooppalainen vastine nokkamallin Powerstarille.
        Powerstarissa on vaihtoehtoisena moottorina joko Cursor 13 tai Cummins ISX15

        Suomalaisilla on kokemusta Cummins moottoreista ja Eaton Fuller vaihteistoista.
        Milloin tulee maahan ensimmäinen Cummins Iveco suurille kokonaispainoille?
        Cursor 16 tuskin tulee aikoihin Suomeen.
        Ivecolla on siis olemassa suurempiakin moottoreita kuin Cursor 13.


    • Hanoi_Trucks
      • Hanoi_Trucks

    • M.A.N-M.O.T

      Kyllä saa, jos vetävien pyörien ja kytkimen tartuntakitka on suurempi kuin kuorman vierintävastus.

    • Hanoi_Trucks
    • Hanoi_Trucks
      • Poweria

        Tuolla n 500 kw moottorilla ei olisi pitkä matka kuorma-auton moottoriksi,
        jos se täyttää euro VI:n


      • Hanoi_Trucks

    • poweria
    • Hanoi_Trucks

      "Ivecon brändijohtajan Pierre Lahutten mukaan uutuuksia on luvassa kahden, kolmen vuoden kuluessa, mutta tarkempaa hän ei suostunut paljastamaan."
      http://www.koneporssi.com/uutiset/iveco-stralis-paranee/

    • Hanoi_Trucks
    • Hanoi_Trucks
    • Hanoi_Trucks

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4504
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3635
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2397
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2101
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1994
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1668
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1487
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe