Se on täälläkin pallstalla monenmoista vänkäystä jarrujen huollosta ja muista uusiavuttomien ongelmista. Toyota on laadukas ja minullakaan ei ole ollut 40 vuoden aikana yhtään ongelmaa Toyotoiden kanssa, mutta olenkin huoltoohjeet siitä antanut joilla Toyota on ikuinen. Jarrut on hyvä pariin kolmeen kertaan vuodessa puhdistaa ja painella sylinterit herkäksi ja se on hyvä vaikka kesällä mökkimatkalla nostaa kulma kerrallaan ylös ja samalla puhdistaa kotelot järvivedellä ja tarkistaa ruostesuojausten kunto jokainen pyörä kunnolla teräsharjalla puhtaaksi jotta ei ole kuramöykkyjä ohjausta tempoilemassa ja jarrujen puhdistukset ja mäntien löystyttämiset muutoin sitten vaikka kotona omakotitalon pihalla sama toimenpide vielä pari kertaa. Käsijarrua tulee käyttää joka kerta mutta ei viimeiseen pykälään jotta ei venähdä isoksi jos ei ole omakotitaloa niin sitten ihan Toyota myymälässä huollossa samat toimenpiteet. Toyotan jarrut kestää eikä ole kaiken maailman räksätyksiä mutta vaatii myös uusiavuttomilta työtä ei ne itsestään paikat kunnossa pysy
toyotan jarruhuolto toimenpiteet
30
2441
Vastaukset
- hohhhoihhakakkkaaa
Käypä välillä tuolla naapuripalstalla kertoilemassa miten TSI ja DSG saadaan pikku rasvauksella ja omahuollolla ikuisiksi !
Täällä juttusi alkavat jo pitkästyttämään ja levy vaikuttaa loppuunkuluneelta.Minä en ole ennen jarruhuolto ohjeita antanut joten älä ala länkyttämään minä en sinun tsistä ja muusta tiedä yhtään mitään ja varmasti monet ihmiset kaipaa ohjeita auton ylläpittoon ja minä aion niitä antaa
- Annetaan papan
kirjoitella ohjeitaan. Varsinkin nuorelle niissä on aina jotain varteenotettavaa. Tiukan rahan aikana omatoimisuus saisi nousta kunniaansa. Jos jutut häiritsevät, niin miksi sitten lukea niitä? Ihan itse voi asian päättää. Sitäpaitsi papan jutut ovat hyväntahtoisia, toisia automerkkejä mollaamattomia ja niiden omistajia pilkkaamattomia.
- pannetaan apan
Ai että papan jutut ovat hyväntahtoisia, toisia automerkkejä mollaamattomia... No hahaa, älä ny viittii kirjoittaa noin paksua pskaa.
- ei morkkaa, ei...
Eihän se hyväntahtoinen pappa morkkaa muita automerkkejä, eihän:
Kuten ei seuraavassa viestissäkään:
Corolla pappa
20.10.2013 19:15
-13
Sulje
Ei ole mitään valhetta ja lopeta länkytys kun et tiedä totuutta oma luottomyyjäni on tämän kertonut ja hän ei valehtele. Oletteko jotain peugeot kauppiaita ja yritätte että niiden rottelot olisivat samoja autoja Toyotan kanssa ovat kopioita ja huonoja ovatkin.
- heehhhhehehehe
..aikamatkailija kanssamme...
Mitäpä yhteistä Mustanaamiolla ja corollapapalla ?
No Mustanaamiolla on musta naamio, mutta corollapapalla ei ole corollaa. - 2+14
Onpa se Corolla muuten malakoisen paska vekotin, jos pitää muutaman kerran vuodessa jarruremonttikin tehdä.
Miten helvetissä sillä ikinä ehtii ajamaan, kun pitää koko ajan olla tuulettamassa peräluukkua, pesemäss, vahaamassa, jarruja korjaamassa ja ruostesuojausta tutkimassa, ja kun noilta aikaa jää niin köyttää öljynvaihdoissa ja määräaiakais- ja katsastushuolloissa. Ja sitten vielä katsastuksessa, ja sitten voikin oettaa ehtiä vielä luottomyyjänkin kusetettavaksi.
Ei selkeästi ole Toyota mikään tervepäisen ihmisen auto.- Klonkkari
Mistä sait päähäsi että on remontti se on tavallinen huolto jarrujen toimivuuden varmistamiseksi. Eikö klonksvaageneissa huolleta jarruja koskaan
- 15+7
Klonkkari kirjoitti:
Mistä sait päähäsi että on remontti se on tavallinen huolto jarrujen toimivuuden varmistamiseksi. Eikö klonksvaageneissa huolleta jarruja koskaan
En tiedä, kun ei ole klonkswagonia, eikä Toyotaa. Muita merkkejä kyllä ollut, mutta on niissä jarrut toimineet ihan ilman herkistelyjäkin.
On se Tojota silti vaan paska auto, jos pitää muutaman kerran vuodessa jarruja availla.
- papapapaaaaa
kerta viikkoon jarrujen herkistelyyn jos spruuttaa sylinteriin mieshormoonia niin ikinä ei muuta remonttia tarvi, ja luottolääkärikin pullakahvilla pillereitä uusiessa sano että tämä on monessa mielessä terveellistä, eturauhanen pyssyy tervenä eikä kivessyövän pelko öitä valvota eikä muukaan ja näin on tosi länkyttää nuoret täällä mitä vaan.
- Vuosihuolto
Pappa purkaa Tojonsa osiin kesämökin pihalla, puhdistaa, rasvaa ja vaihtaa kuluneet osat. Ottaa ylijääneet osat talteen seuraavaa huoltoa varten. Ei tule räksätyksiä ja tilastovääristymiä.
- Mä vaan
Voisko joku naureskelija kertoa miksi vanhan miehen ohjeita naureskellaan ja miinustellan. Mä ainakin olen saanut ihan hyviä vinkkejä ja varmaan tosi moni nuori joka ei ehkä autoista niin paljon tiedä. Tekee pahaa papan puolesta se on kuitenkin vapaaehtoisesti lähtenyt jakamaan ohjeita ja ei pahemmin moiti ketään, mä itse tein ton nauretun peräluukun tuuletuksen kesän jälkeen ja vararenkaan ympäristö oli ihan märkä. En olis ilman papan vinkkiä tehnyt.
- Ole sä vaan
No kun oikeissa autoissa ei tarvi tommosia tyhjänpäiväisyyksiä tehdä. Esim. tavaratilan ilmanvaihto on huolehdittu jo suunnittelupöydällä. Samoin ruostesuojaus. Mutta teille terpoille ne varmaan sitten on tarpeen.
- Mä vaan
Ole sä vaan kirjoitti:
No kun oikeissa autoissa ei tarvi tommosia tyhjänpäiväisyyksiä tehdä. Esim. tavaratilan ilmanvaihto on huolehdittu jo suunnittelupöydällä. Samoin ruostesuojaus. Mutta teille terpoille ne varmaan sitten on tarpeen.
Mitä ne oikeet autot sitten on missä ei tarvii tehä mitään ennen kuin vastaat niin muista että tojo on rankattu laadukkaimmaksi lähes kaikissa laatutilastoissa
- 7+5
Mä vaan kirjoitti:
Mitä ne oikeet autot sitten on missä ei tarvii tehä mitään ennen kuin vastaat niin muista että tojo on rankattu laadukkaimmaksi lähes kaikissa laatutilastoissa
Tilastoilla voi vaikka pyyhkiä oman peräluukkusi.
Vanha totuuski kuuluu: Vale - Emävale - Tilasto.
Mulla on ollu monia automerkkejä, eikä niissä ole pahemmin tarvinnut jarruja erikseen käpistellä ennen kuin piti vaihtaa joko palat taikka levyt., jos ei oteta lukuun 80- luvun ja sitä vanhempia kopperoita, joissa oli rumpujarrut. Ainoa jossa olen joutunut jarruja herkistelemään oli 80- jotain vuosimallin Volvo 240, jossa etujarru jäi jumiin.
Myös viimeset autoni, joissa on ollt peräluukun tai muuten sisätiliojen kosteuden kanssa ollut jotakin ongelmia, ovat olleet tuota samaa ikäluokkaa. Nykyaikaisissa autoissa tuotakaan ongelmaa ei ole ollut, tosin ei mulla onneksi Tojotaa olekaan. Voihan olla että Tojotat on edelleen näiltä osin tuolla menneellä vuosikymmenellä.
Kannattaa siis pysyä kaukana niistä. - Sä vaan
Mä vaan kirjoitti:
Missähän laatutilastoissa on rankattu ja merkkien merkki kyselytutkimusta ei oteta huomioon, sekä Toyota plus lehden analyysit ovat myös ulkona. Lyöhän kuule laatutilastot tiskiin?
- Virkistetään muistia
Sä vaan kirjoitti:
Missähän laatutilastoissa on rankattu ja merkkien merkki kyselytutkimusta ei oteta huomioon, sekä Toyota plus lehden analyysit ovat myös ulkona. Lyöhän kuule laatutilastot tiskiin?
Uusimmassa Tuulilasin "Merkkien merkki" -tutkimuksessa Toyotan sijoitus tyytyväisyydessä itse autoon oli sijalla 14. Merkkihuoltojen saatavuus lähes joka kylästä nosti kärkisijalle.
Tämän päivän Hesarissa julkaistiin Ruotsin uusin katsastustilasto. Tilastossa oli kolmivuotiaiden lista, eikä 25 parhaan joukossa ollut yhtään Toyotaa. Palstalla epäluotettavaksi parjattu Skoda Superb oli paras, ja kärkisijoilla oli niin Volkkaria kuin Fordkin. Vastaavasti 25 heikoiten pärjänneen joukossa oli Yaris ja Prius. - laihduta hyvä tero
"Tekee pahaa papan puolesta se on kuitenkin vapaaehtoisesti lähtenyt jakamaan ohjeita ja ei pahemmin moiti ketään, mä itse tein ton nauretun peräluukun tuuletuksen kesän jälkeen ja vararenkaan ympäristö oli ihan märkä. En olis ilman papan vinkkiä tehnyt"
Kannataisko sinunkin laihduttaa jos vararenkaan ympäristö on ihan märkänä ja peräluukkua pitää tuulettaa...
- fakta om saken igen
Kovasti lehdet hehkuttaa nykyään kolmivuotiaiden autojen tilastoa täälläkin missä autojen keski-ikä on reilusti yli 10 v.
Syy on se, että eivät eurooppalaiset edelleenkään pärjää merkkinä vanhempien autojen tilastossa !
Ainoa poikkeus tästä on Porsche, ja syynä muita vähäisemmät ajokilometrit.
Ruotsinkin tilastossa vuodet 2002,2004,2007 ja 2009 huomioiden
kymmenen kärki on seuraava:
Porsche,Toyota,Subaru,Honda,Lexus, Suzuki,Mazda,Audi,Skoda,Smart.
Siinä missä Toyotan hylkäys% oli 5,9, se on Skodalla 12,6 eri yli kaksinkertainen. Melkoinen ero.- Elämä on
Ensinnäkään katsastustilasto ei oikeasti kerro mitään paitsi sen miten hyvin omistajansa pitää autosta huolta. Tiepalveluraportit kertovat luotettavuudesta esim. ADAC raportti ja se ei Toyotan kannalta ole kovinkaan mairittelevaa luettavaa ottaen vielä lyhkäiset huoltovälit huomioon. Toyotassa on paljon laadullisia ongelmia jotka jo johtaneet ihmisten kuolemiin ja viimeaikainen suuntaus ylipäätään on Toyotalla alas päin.
- Virkistetään muistia
Nyt aletaan päästä asian ytimeen. Noista tilastoista voidaan tehdä johtopäätös, että Toyotan luotettavuus oli ennen kohdallaan. Uudemman tuotannon luotettavuuden vaihtelu on suurta, ja eurooppalaiset merkit ovat samalla tasolla tai jopa edellä. Vai arveletko, että jos auto ei pärjää kolmivuotiaana, tapahtuu samalle automallille kymmenvuotiaana jokin ihmeparannus ja siitä tuleekin paremmin pärjänneitä luotettavampi?
- 11+15
Elämä on kirjoitti:
Ensinnäkään katsastustilasto ei oikeasti kerro mitään paitsi sen miten hyvin omistajansa pitää autosta huolta. Tiepalveluraportit kertovat luotettavuudesta esim. ADAC raportti ja se ei Toyotan kannalta ole kovinkaan mairittelevaa luettavaa ottaen vielä lyhkäiset huoltovälit huomioon. Toyotassa on paljon laadullisia ongelmia jotka jo johtaneet ihmisten kuolemiin ja viimeaikainen suuntaus ylipäätään on Toyotalla alas päin.
"Tiepalveluraportit kertovat luotettavuudesta esim. ADAC raportti ja se ei Toyotan kannalta ole kovinkaan mairittelevaa luettavaa ottaen vielä lyhkäiset huoltovälit huomioon."
Juuri tästä syystä ADAC raportit ovat Toyota- palstalla kielletty puheenaihe. Jos joku niistä puhuu, keksitään kaiken maailman salaliittoteorioita ja selityksiä joilla ADAC raportit todetaan Toyotan kohdalta vääristellyiksi.
Sitä vastoin Toyota-väki mieltää kovin mielellään katsastusraportit sellaisksi, että niissä kerrottaisiin jotakin auton luotettavuudesta, vaikka näin ei todellakaan ole. Paitsi nyt tietenkin tämä Ruotsalainen katsastusraportti, jossa Toyota ei menestynyt, selitetään taas parhaimman mukaan vääristellyksi ja puolueelliseksi, varmaan myös maksetuksi. - Best Brand.
Virkistetään muistia kirjoitti:
Nyt aletaan päästä asian ytimeen. Noista tilastoista voidaan tehdä johtopäätös, että Toyotan luotettavuus oli ennen kohdallaan. Uudemman tuotannon luotettavuuden vaihtelu on suurta, ja eurooppalaiset merkit ovat samalla tasolla tai jopa edellä. Vai arveletko, että jos auto ei pärjää kolmivuotiaana, tapahtuu samalle automallille kymmenvuotiaana jokin ihmeparannus ja siitä tuleekin paremmin pärjänneitä luotettavampi?
Asutko Ruotsissa,vai miksi Ruotsin katsastustilasto kiinnostaa?
Niin ja vielä kolme vuotiaat kiinnostaa ja sellainen malli jota et
kuitenkaan ostaisi. Minua kiinnostaa Suomen katsastustilasto
kun asun ja ajan Suomessa jossa myös autoni katsastan.
Oletko joku kuolevan merkin autokauppias joka saa tyydytystä
noin surkeilla yrityksillä? Ei oo helppoo sullakaan!! - Virkistetään muistia
Best Brand. kirjoitti:
Asutko Ruotsissa,vai miksi Ruotsin katsastustilasto kiinnostaa?
Niin ja vielä kolme vuotiaat kiinnostaa ja sellainen malli jota et
kuitenkaan ostaisi. Minua kiinnostaa Suomen katsastustilasto
kun asun ja ajan Suomessa jossa myös autoni katsastan.
Oletko joku kuolevan merkin autokauppias joka saa tyydytystä
noin surkeilla yrityksillä? Ei oo helppoo sullakaan!!Äläpä nyt hermostu. Vastasin noilla Tuulilasin tutkimuksella ja tänään uutisoidulla tilastolla väitteeseen Toyotan lähes aina laadukkaimmaksi rankkaamisesta. Mitä surkeaa löydät väitteistäni? Löydät itse samat faktat kun otat Tuulilasin käteen tai luet päivän Hesarin lauantaisivut. Ja miten niin kuolevan automerkin kauppias, mitä olen koittanut myydä? En ole myöskään väittänyt Toyotan olevan huono auto tai mennyt henkilökohtaisuuksiin tyyliin "ei oo helppoo sullakaan".
Tarkoitatko nimimerkilläsi Toyotan ykkössijaa autobrandina? Näin on, yhden tutkimuslaitoksen mukaan. Samaan aikaan toinen tutkimuslaitos rankkasi BMW:n ykköseksi ja toinen Ferrarin.
- vaktahommaaa
Eipä ollut ennenkään, esim. v.2009 tuossakaan Ruotsin katsastustilastossa kymmenen parhaan joukossa yhtään japsimerkkiä kolmivuotiaissa, vaikka vanhemmissa olivat samalla lailla parhaita kuin nytkin.
Katsastustilastojen mukaan japsimerkit ovat kestäneet yleisesti ikääntymistä paremmin kuin eurooppalaismerkit. - coroIIapappa
Vielä sanoisin että äänieristäminen on parasta tehtä urateenilla se ei maksa paljon rautakaupassa.
Sitä pari putelia sohauttelee koteloihjin niin lämpöeristys kasvaa huimiin lukemiin eikä perinteisesti kovaääninen renkas säksätys ja ropistelu kuulu sisälle.- corolapappa
Ja lisäyksenä aiempiin pesuohjeisiin niin kannataapi virutella aina ajon jälkeen dieselöljyllä koko auto läpi näin ei pääse ruoste vauriot alkamaan pakoputken voipi vaseliinata niin sen ikä pitenee pieni käry maitokaupan parkissa ei haittaa voipiajella luottomyyjän puheille sillä aikaa kun emäntä on hakemassa tarjous kahvia ja voita näin sytyy luottamus ja vaihtohyvitys on suuri kun auton vuoden parin välein vaihtaa ei rasita kukkaroa .
- nippon1
Nyt vaihtamaan uuteen !! ei oo räksätyksiä ja kaikki pelaa helppo huoltaa,http://www.youtube.com/watch?v=fHyKMEGxGVk
- Anonyymi
Toyotan kannattaisi ottaa tuotantoon takaisin RUMPUJARRUT taka-akselille, koska näkäjään eivät levyjarruja sinne OSAA/VIITSI vaivautua valmistamaan ( niin että ne eivät alituiseen olisi "JUMISSA". (ent. Opel Omega miehenä sanoisin että he osasivat jo A mallin Omegaan tehdä siis ilmeisesti ATE? takalevyjarrut jotka toimivat, ainoastaan käsijarru systeemi oli hieman "TARKKAILTAVA" mutta kun sitä käytti jatkuvasti niin no proplemo!!!!
- Anonyymi
Nosto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225604- 324940
- 292834
- 342384
- 372078
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121621
- 261582
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291509