Nautin tuilla elämisestä

moraalisia kysymyksi

Minä pärjään hyvin tuilla, elämä on nautinnollista ja virikkeellistä. Virikkeet tuotan itse, harrastan paljon urheilua ja taidetta. Kesäisin retkeilen fillarilla ja teltalla.
Palstalla puhutaan jatkuvasti siitä, että pitäisi pakottaa ihmisiä erilaisiin juttuihin, koska he nauttivat vapaaherran elämästä. Miksi elämästä nauttiminen on väärin? miksi tuilla elämisen pitäisi olla pelkkää kärsimystä?
Jos ihminen pystyy nauttimaan pienistä tuloista huolimatta, eikö hänen puolestaan pitäisi olla onnellinen, eikä kateellinen kuten monet palstan kirjoittelijat?

92

4160

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fuckswag

Kulttuurillinen konteksti. Kateus nyt on vaan osa tätä kusista suomalaista hengen maisemaa. Onneksi olemme Kreikan tiellä, siniristiliput palavat jo parin vuoden sisällä ja kadut parveilevat työttömistä, ihmiset paleltuvat koirankoppeihinsa ja poliitikkoja aletaan lahtaamaan. Lämmittää sydäntä, sillä olen aina tahtonut tämän paskamaan tuhoutuvan.

• mikset muuta pois?

miksi?

• isjdsoigosgj
        mikset muuta pois? kirjoitti:

miksi?

Tuollaiset unikuvat ovat ainoita joissa tapahtuu jotain sellaista konkteettista joka saa tämänkin hampuusin tuntemaan itsensä merkittäväksi.

Joka ei osaa rakentaa, lähtee taantuman ja tuhon tielle. Rakentaminen on vaikeaa, tuhoaminen helppoa. Samanlainen uhiaja ja tuhoaja fuckswag olisi ihan missä tahansa vapaassa maassa ja yhteiskuntajärjestelmässä.

• KKHS
        isjdsoigosgj kirjoitti:

Tuollaiset unikuvat ovat ainoita joissa tapahtuu jotain sellaista konkteettista joka saa tämänkin hampuusin tuntemaan itsensä merkittäväksi.

Joka ei osaa rakentaa, lähtee taantuman ja tuhon tielle. Rakentaminen on vaikeaa, tuhoaminen helppoa. Samanlainen uhiaja ja tuhoaja fuckswag olisi ihan missä tahansa vapaassa maassa ja yhteiskuntajärjestelmässä.

Siksi kai sellaiset tykkäävät kommunismista. Siitä saa lopullisen ratkaisun. Kun tappamalla ja tuhoamalla on saatu kommunistinen yhteiskunta, nuo perustan luojat telotetaan ensimmäisenä hyödyttöminä. Loppuu se elämisen angsti, ja voi teloitusjonossa nauttia marttyyrifantasioistaan

• kade ahne laiska

Ihminen on syntyestään KATEELLINEN ja tarve olla KATEELLINEN pysyy hautaan asti. Tavallisin (normaali) kateus on sitä, et toisella on rahaa enemmän ja näin onnellisempi. Uudempi muoto kateudesta (köyhyys) jossa rikas kadehtii KÖYHÄN ONNEA. Ei ole rikkaan mielestä oikeen, et toinen voi tehdä kaikkea kivaa ilman pakkotyötä, joka on köyhälle normaali elintapa. Rikas kadehtii, sitä hommassa, et hän tekee kovapalkkaista duunia ja raah firman kannettavat tapletit kännykät mukanaan, joilla tekee OMIA ASIOITA yleensä. Rikas kuuluisi olla kateellinen VIELÄ RIKKAAMMALLE, eli haaveilla isommasta kämpästä ja kalliimmasta autosta veneestä. Koska tämmönen rikas TIETÄÄ ET EI VOI SAAVUTTAA ylempää rikkautta, niin sitten ollaan kateellisia köyhälle, joka on ONNELLINEN omaan tilaansa.

Toki muut kivat KUOLEMANSYNNIT on enempi rikkaan taakka.

Lienee varmuudella TERVEITÄ, jotka kadehtiva vammaista, jolla on rullatuoli!!!!

Evoluutio olis pitänyt työstää ihmistä pidemmälle. Ihmisen kuuluis edelleen asua puussa ja tökkiä sormella toisen peffaa. Tätä pitäs jatkaa ainakin miljoona vuotta ja sitten ihminen olisi valmiimpi. KATEUS toki voi olla niin sitkeä asia, et sitä ei saa pois.

Toki ittekkin KADEHDIN ihmisiä, joilla ei ole sairauksia, velaton kiva kämppä. TOsin en voi koskaan saavuttaa näitä juttuja. Lottovoitto on sitten HAAVE, jolla voi omaa elämää helpottaa, jota koskaan saa.

Töihin en onneksi joudu, ehdin kivasti delaa alta pois.

• 222

• pakumies671

Minä en ole kateellinen kenellekään joka ei elä minun ja muiden veronmaksajien siivellä vaan tienaa elantonsa muuten kui sosiaalipummina. Olkoon köyhä tai vaikka kuinka rikas. En myöskään ole kateellinen niille jotka elää veronmaksajien, ja siis myös minun siivellä, joka haluaisi työtä eikä pidä mitään työtä huonompana vaihtoehtona kuin siivellä elämistä.

En myöskään kadehdi niitä jotka on jo reilusti oman osuutensa veroista maksaneet ja jäävät tahallaan työttömiksi ja ottavat yli maksamiaan veroja näin takaisin.

• töissäkäyvä köyhä

Vastuullinen ihminen pohtii oman toimintansa laajakantoisempia seurauksia. Sitä voi konkretisoida esim. miettimällä mitä tapahtuisi, jos kaikki muutkin tekisivät samoin kuin minä.

Jos kaikki eläisivät laiskan (onnellista tai onnetonta, ihan sama) elämää, yhteiskunta kaatuisi saman tien eikä sitten kukaan enää saisi mitään tukia. Yhteiskunta joutuisi anarkiaan, eikä se tosiaankaan ole kiva olotila. Edellisestä kokemuksesta tulee pian 100 vuotta. Silloin Suomi oli sisällissodassa ja jokainen saattoi koska tahansa tulla tapetuksi.

Koska kaikki eivät voisi laiskotella tukien varassa kotona, on se moraalisesti väärin. Hyvä yhteiskunta syntyy siitä, kun jokainen kantaa kortensa kekoon omien voimavarojensa mukaan.

Täällä palstalla kirjoitetaan usein katkerasti ja vähätelleen "hyväosaisista", joita ovat ilmeisesti kaikki työssäkäyvät ja omillaan toimeentulevat. Hyvät tuilla elävät, he ovat juuri niitä, jotka omalla työllään kustantavat teidän lorvailunne!

• työtöntyönhakija

"Koska kaikki eivät voisi laiskotella tukien varassa kotona, on se moraalisesti väärin. Hyvä yhteiskunta syntyy siitä, kun jokainen kantaa kortensa kekoon omien voimavarojensa mukaan."
        Ei ole mitenkää moraalisesti väärin, jos ei suostu menemää johonkin orjatöihin melkein ilmaseks raatamaan. Voin sanoo, että melkee kaikki menis kyllä töihin, jos palkka olis hyvä. Minusta on moraalisest väärin se, että yrityspomot tienaa miljoonii ja käärii ne rahat duunareiden selkänahasta. Rikkaita ei tuo veronmaksaminenkaa kiiinnosta vaan siirtävätkin veroparatiiseihin. Rikkaat ovat yhteiskunnan pahimpii loisii.

• et tiedä mistään mit
        työtöntyönhakija kirjoitti:

"Koska kaikki eivät voisi laiskotella tukien varassa kotona, on se moraalisesti väärin. Hyvä yhteiskunta syntyy siitä, kun jokainen kantaa kortensa kekoon omien voimavarojensa mukaan."
        Ei ole mitenkää moraalisesti väärin, jos ei suostu menemää johonkin orjatöihin melkein ilmaseks raatamaan. Voin sanoo, että melkee kaikki menis kyllä töihin, jos palkka olis hyvä. Minusta on moraalisest väärin se, että yrityspomot tienaa miljoonii ja käärii ne rahat duunareiden selkänahasta. Rikkaita ei tuo veronmaksaminenkaa kiiinnosta vaan siirtävätkin veroparatiiseihin. Rikkaat ovat yhteiskunnan pahimpii loisii.

Huvittavasti kuvittelet että yritysjohtajat vain pyörittelevät sormiaan kun duunari hoitaa kaiken homman. Koulutustasosi taitaa olla alhainen?

• dfj948t9

Ole sinä perusterve, nuorehko ihminen vaan vapaaherra ihan niin paljon kuin sielu sietää, urheile, lepää, retkeile, matkusta, syö ja juo .. ihan mitä vain KUNHAN teet sen omalla kustannuksellasi. Ei tarvitse käydä töissä jos on saanut suuren perinnön, mamma ja pappa elättää, onni potkaissut lottovoiton muodossa, tai joku elättää sinua pikku puudelinaan.

Ihan hyvin voit vain olla KUNHAN teet sen muita ihmisiä rasittamatta, eikä muitten kustannuksella.

Kateudesta tässä ei ole koskaan ollut kysymys, vaan ihan vain oikeudenmukaisuudesta.

• parasta elämää

Siksi kun työläiset ovat kateellisia kun joillaan on oma elämä hallussa, voivat tehdämitä haluaa ja olla onnellisia.

Onhan se kurjaa herätä aamulla kuudelta, mennä talvella pakkasella raappaan utoa ja olla kellon vanki.. eikä sitten jaksa illalla mitää omia juttuja..

Minä olen ollut oman elämäni herra jo 26 v,lapseni tulleet kotiin missä äiti on laittanut tuuan ja kotivtyöt tehty.. minusta on kivaa olla kotiäiti.. nautin, en kaipaa ilmaistöihin enkä aio mennäkkään.

Hyvin on pytysnyt luistamaan tähän asti, ja kohta pääsee eläkkeelle, ei ne huoli enää onneksi tämän ikäsitä töihin..

Huomenna tulee toimeentulotuki ja pääsee kauppaan... rahat ei ole loppuneet... hyvin pärjää kun elää normaalia elämää... nautimme koko perhe.

• 222

Ei, emme ole kateellisia..

Olemme huolestuneita typerästä lyhytnäköisyydestäsi, järkyttävästä piittaamattomuudestasi ja käsittämättömästä tietämättömyydestäsi.

Aloittaja on oikeassa siinä, että tässä käsitellään moraalisia kysymyksiä. Rahaa ei synny tyhjästä, vaan sen eteen on tehtävä töitä. Ikänsä töistä laistanut tuottamaton maksaa yhteiskunnalle tulonsiirtoina yli miljoonan. Ja sitten sinä kutsut tätä oman elämän hallinnaksi ja suosittelet sitä kaikille muillekin elämäntavaksi.

Vaikka olisit varustettu kuinka matralalla otsalla, sinunkin täytyy jollain tasolla tajuta, että tällainen käytäntö on tulossa tiensä päähän.

• Oman elämän herra
        222 kirjoitti:

Ei, emme ole kateellisia..

Olemme huolestuneita typerästä lyhytnäköisyydestäsi, järkyttävästä piittaamattomuudestasi ja käsittämättömästä tietämättömyydestäsi.

Aloittaja on oikeassa siinä, että tässä käsitellään moraalisia kysymyksiä. Rahaa ei synny tyhjästä, vaan sen eteen on tehtävä töitä. Ikänsä töistä laistanut tuottamaton maksaa yhteiskunnalle tulonsiirtoina yli miljoonan. Ja sitten sinä kutsut tätä oman elämän hallinnaksi ja suosittelet sitä kaikille muillekin elämäntavaksi.

Vaikka olisit varustettu kuinka matralalla otsalla, sinunkin täytyy jollain tasolla tajuta, että tällainen käytäntö on tulossa tiensä päähän.

Mulle ihan sama, pääsen kohta eläkkeelle, ei mun ikästä kukaan siksi enää palkkaa. Hieno juttu minulle. En muutenkaan ole ollut koskaan työ ihminen. Yeen sitä mitä haluan, kotityöt on aina olleet ykköset ja lapset.

Rn matksustele, enkä käytä viinaa enkä tupakoi ja muutenkin elän säästeliäästi. Tämä sopii minulle.

Just eilen soitin työkkäriin huvikseni, ja kuselin alani töitä, ei ollut ei edes kursseja. Pitää olla "kiinnostuntu ja yritteliäs" sillälailla virkailijat hokaa, että haluisi töihin, eikä siis tarjoa väkisin mitään.

Fiksu saa olla muttei tyhmä.

• ajantaju tökkiii
        Oman elämän herra kirjoitti:

Mulle ihan sama, pääsen kohta eläkkeelle, ei mun ikästä kukaan siksi enää palkkaa. Hieno juttu minulle. En muutenkaan ole ollut koskaan työ ihminen. Yeen sitä mitä haluan, kotityöt on aina olleet ykköset ja lapset.

Rn matksustele, enkä käytä viinaa enkä tupakoi ja muutenkin elän säästeliäästi. Tämä sopii minulle.

Just eilen soitin työkkäriin huvikseni, ja kuselin alani töitä, ei ollut ei edes kursseja. Pitää olla "kiinnostuntu ja yritteliäs" sillälailla virkailijat hokaa, että haluisi töihin, eikä siis tarjoa väkisin mitään.

.. siis perjantaina soitin, en eilen.

• 222

Minä, minä, minä .. ja ihan sama miten muitten kanssa käy?

Jos olet ollut kotirouva tai -isä, niin mikäs siinä sitten. Jos kuitenkin eläkeikä jo kolkuttelee, niin lapsesi tuksin enää asuvat koton mikäli et ole siirtänyt mitävälii-malliasi heille.

"Fiksu saa olla muttei tyhmä. " Mikä helvetin viisaus tuo oli olevinaan, varsinkin kun tunnut olevan itse sen verran yksinkertainen ettet edes tajua sitä.

Tyhmä saa olla, mutta ei kuitenkaan typerä.

• ............

Millainen mahtaa eläkkeesi olla, oletko ottanut selkoa?::)

Eläke maksetaan ansiotulojen mukaan, joita sinulla ei koskaan ole ilmeisesti ollut, joten eläkkeesi on minimi, ja pääset varmasti myös odottamallasi eläkeellä ollessa myös toimeentuloasiaksi, tuskin tulet mini eläkkeelläsi elämään kovinkaan leveästi, sama köyhyys jatkuu, mutta hyvä niin nautithan olotilasti niin kovin.

Laiskuus kostautuu , sen huomaat viimeistään eläkettäsi "nauttiessasi"::::::))

• Tiedätkö.sinä
        ............ kirjoitti:

Millainen mahtaa eläkkeesi olla, oletko ottanut selkoa?::)

Eläke maksetaan ansiotulojen mukaan, joita sinulla ei koskaan ole ilmeisesti ollut, joten eläkkeesi on minimi, ja pääset varmasti myös odottamallasi eläkeellä ollessa myös toimeentuloasiaksi, tuskin tulet mini eläkkeelläsi elämään kovinkaan leveästi, sama köyhyys jatkuu, mutta hyvä niin nautithan olotilasti niin kovin.

Laiskuus kostautuu , sen huomaat viimeistään eläkettäsi "nauttiessasi"::::::))

......että Suomessa (mukamas hyvinvointivaltio) monet jotka on ikänsä pienipalkkaisissa töissä raataneet saa vain pientä eläkettä? Paavo Lipposen takia eläkkeet jäi heiltä pieniksi. Nyt on viisi vuotta viety eläkkeiden alkuvuosista myös niiltä jotka on töitä tehneet. Eläke ei ole paljon takuueläkettä suurempi ja eikö juuri takuueläkettä olla nostamassa. Selvennetään; vaikka ei olisi tehnyt mitään työtä on eläke pian yhtä suuri kuin näillä pieni palkkaisilla työn raatajilla.
        Nämä pieneläkeläiset unohdetaan tyystin. Näin Suomi kohtelee ihmisiä. Näistä kaikilla ei ole varaa ostaa edes lääkkeitään, iän myötä tulee sairauksia ja kulut nousee. Tämä on häpeällistä Suomen hallituksen toimesta!

• Realismia

Takaraivossa on jyskyttänyt ajatus, että tuilla eläminen voi loppua hyvinkin lyhyeen? Silloin hyvä olla jotain kokemuksia työelämästä ja koulutuksesta? Asema voi olla hyvinkin heikko, jos takana ei ole kuin sossuilua. Maailma muuttu ja uusia ehdotuksia tulee aina vain lisää ja lisää, osallistuva sos-turva, työkyvyn kartoitus tökärissä. Valtio velkaantuu sitä tahtia että vähän varpaillani olisin. En kyllä tuudittautuisi sossuun, vaikka se lyhyellä tähtäimellä voisi mukavalta tuntuakin. Sitten kun kolahtaa, niin arvaa kuka kärsii eniten? Onko pelko aiheeton?

• Suomi konkurssiin!

Niin mutta voisko kaikki tehdä samalla tavalla kuin sinä? Ei voi, sillä silloin kaikki kaatuis ja kaikki sosiaaliturva menetettäisiin.

Loisena 26 vuotta! Ja ilmeisesti lapsilla on sama "ura" edessä kun kerran ovat esimerkin kotoa saaneet.

• Lopen kyllästynyt

Tällä lailla! http://keskustelu.suomi24.fi/node/11980194
      Paskasakki kääntää moraaliset arvot päälaelleen, uhkailee, kiristää, käyttää väkivaltaa, vaatii aina vain lisää, kieroilee, valehtelee, maksattaa kulut yhteiskunnalla ..

• sossupossut

Sellaisia ne sossusiat ovat.

• kultakimpale
        sossupossut kirjoitti:

Sellaisia ne sossusiat ovat.

Heh, oletko sinä sossupossu? Sori siitä. Olen pahoillani puolestasi.

Minä ainakin nautin tuilla elämisestä. On kiva kun ei tarvi raataa ja voi herätä kun haluaa, ja mennä ulos jos haluaa. Vapaaehtoisesti eletty elämä on ihanaa kun saa tehdä mitä lystää, eikä kiukutella duunissa kun on raskasta.

En ikinä menis töihin pienellä palkalla tai palkatomasti.

Arvostan itseni niin paljon.

• Tätä mieltä

Aloittajalla on aivan oikea asenne. Koska töitä nyt ja tulevaisuudessa ei mitenkään kaikille riitä on vain hyvä jos osa on vapaaehtoisesti työttömänä. Eihän siinä olisi mitään järkeä että ne jotka tahtovat tehdä töitä olisivat työttömiä kun taas ne jotka eivät tahdo olla töissä pakotettaisiin töihin. Töitä kun ei kaikille riitä!

• Tätä mieltä minä

Minkähän takia tänne sitten koko ajan tursuaa virolaisia, venäläisiä, afrikkalaisia ja itämaan ihmisiä erilaisiin työtehtäviin? Mistä ihmeestä näille kaikille riittää työtä, jos sinulle - ikänsä Suomessa asuneelle, koulutetulle ja rokoteulle kantasuomalaiselle ei mukamas riitä.

• sossusikaa
        Tätä mieltä minä kirjoitti:

Minkähän takia tänne sitten koko ajan tursuaa virolaisia, venäläisiä, afrikkalaisia ja itämaan ihmisiä erilaisiin työtehtäviin? Mistä ihmeestä näille kaikille riittää työtä, jos sinulle - ikänsä Suomessa asuneelle, koulutetulle ja rokoteulle kantasuomalaiselle ei mukamas riitä.

Kyllä noista em. henkilöistä melekonen osa tursuaa sosu luukule .

• coctailqueen
        sossusikaa kirjoitti:

Kyllä noista em. henkilöistä melekonen osa tursuaa sosu luukule .

Mihin tietoon tämä perustuu? Vai mennäänkö ihan vaan mutu tuntumalla?

• Työttömyys ammattina

Kyllä aloittaja on aivan oikeassa :) Itse elän täysin teidän muiden hankkimilla verorahoilla ja voin melko hyvin. Päivät kuluu rattoisasti ja kiireitä ei ole. On hyvä että suurinosa ihmisistä kuitenkin meitä loisia vihaa ja juuri siksihän me loiset saame sitä "lihaa" pöytään kun te teette sitä arvokasta työtä josta yhteiskunta saa niitä veromarkkoja ja sitäkautta minä ja muut lioset pääsemme ns apajille :) Olisi ihan kauhea ajatus jos te kaikki ahkerat työssäkäyvät ihmiset päättäisittekin alkaa samanlaisiksi kuin me, siitä ei tulisi yhtään sitte enää mitään ja meidänkin loisten hyvinvointi olisi ensimmäistä kertaa oikeasti vaarassa, mutta niinkuin me kaikki hyvin tiedämme tälläistä ei tule koskaan tapahtumaan onneksi :)

Eli tiivistettynä jotenkin näin: Tehkää te työtä joille se on elämän eliksiiriä ja me joille vapaa elämä on työtä tärkeämpää niin antakoot se mahdollisuus meille ja asiassa on hyväkin puoli, minun jättämäni työpaikka voi olla nyt sinun käytössä :)

• . ja tulevaisuudessa

Jatka sinä vaan makaamistasi. Sitä en kuitenkaan osaa sanoa kuinka kauan kunnon ihmiset jaksavat kustantaa loisimisesi.

http://tinyurl.com/poyf3gx

• Anonyymi
        . ja tulevaisuudessa kirjoitti:

Jatka sinä vaan makaamistasi. Sitä en kuitenkaan osaa sanoa kuinka kauan kunnon ihmiset jaksavat kustantaa loisimisesi.

http://tinyurl.com/poyf3gx

Jatkan kyllä, parempaa ei olekkaan. Hulata pitää muuten alkaa pipo kiristää niinkuin työllisillä, mitään eivät jaksa enää töiden jälkeen tehdä, lapset ovat heitteillä, aamusta iltaan piväkodissa ja kotia tulevat vaan nukkumaan, eikä voi olla isän ja äidin kanssa koskaan. Se on surullista.
        Kotona kun olen niin olen voinut hoitaa kotini ja kaikki asiat ja lapset tulevat kotiin jossa on ruoka valmiina ja kaikki kunnossa. Leävnnyt äiti ja jakesetaan vaikka mitä. Parempaa ei ole kuin kotityöt ja lapsille äiti kotona.

Kyllä makoilenkin, se antaa lisää voimia. Työlliset stressaa kaieksta ja eikä halua nähdä edes ystäviään, niiv ovat väsyneitä. Ei oleisi meistä siihen. Ei tdoellakaan. Ennemmin makoillaan ja ollaan vaan kun ärhennellään lapsilla s ja stressaannutaan.

• työtön nauttija.

Elän tukien varassa vain koska en saa töitä. Ilmaiseksi tein töitä 10 vuotta ja enään en tee. On turha ahkeroida kun muut tienaa ja itse ei saa mitään vaikka osaa työn paremmin kuin muut ja on ahkerampi. Nautin siis elämästä ilman töitä.

• vai nautit!!

Sinä paskat nautit, menisit töihin , jos niitä sulle tarjottais.
        Olosuhteiden pakosta olet työtön pummi, kukaan ei usko että elämässäsi on mitään nautittavaa.Odota vaan rauhassa nautintojesi tuottamaa minieläkettä.

• töissä

Eihän kyse ole vain siitäkään, kuinka kauan työssäkäyvät viitsivät kustantaa toisten ihmisten loisintaa. Aika lähellä ovat todennäköisesti ne ajat, jolloin loisille ei enää riitä mitään rahaa. Päästään kunnon kapitalismiin ja romutetaan tämä pohjoismainen hyvinvointivaltio. Itse en sellaista haluaisi, mutta siihen ollaan menossa ja loisijat edesauttavat sen tulemista.

• tuet-ja-palkat

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000001163038.html
      Otsikko: Kannattaako Suomessa tehdä töitä-- 6 karua esimerkkiä kannustinloukuista

Koska Suomessa eläminen on niin kallista, ei pienemmät etuudet työttömälle tai olematonta palkkaa saavalle riitä .
      Ei ole varaa pudottaa etuuksia. Leipäjonoissa seisoo paljon ihmisiä joka kertoo että tuet ei riitä . Monilla voi olla kalliita lääkekulujakin maksettavanaan.
      Tai sitten henkilö voi olla ulosotossa, jolloin työhönmeno nyt ei ainakaan kannata.

• sieltä-täältä-poimintoja

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2016042821486730_iq.shtml?utm_campaign=uutisboksi_201511&utm_source=uusisuomi
        Seksiä myyvän suomalaisnaisen mukaan läheskään kaikki alalla toimivat naiset eivät ole pelastusta kaipaavia uhreja.
        - Kuinkahan moni suomalaisista tälläistä työtä tekee kun nyt vaikeat taloudelliset ajat ?

- Sitten Heljä Hesso kertoi suorassa Enbuske, Veitola & Salminen -lähetyksessä vammastaan ja elämästään sen kanssa.
        Heljä Hesso vieraili torstaina suorassa lähetyksessä kertomassa elämäntilanteestaan. Heljällä on cp-vamma ja hän kärsii epävakaasta persoonallisuushäiriöstä.
        "Jos tämä nainen saisi yhteiskunnalta tarpeeksi tukia, hänen ei tarvitsisi myydä itseään" Hesso esiteltiin heti lähetyksen alussa.
        http://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/enbuskeveitolasalminen/uutiset/artikkeli/ahdinko-ajoi-cp-vammaisen-heljan-myymaan-itseaan-ihmisarvo-koetuksella/5842844
        ...................................................
        Sieltä täältä napsittua...
        - Suomessa miljoona ihmistä elää alle tuhannen euron tuloilla, muistutti perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini, kun puoluejohtajat kokoontuivat vaalitenttiin Oulussa (tammikuu 30, 2015)

- 1,3 miljoonaa suomalaista, joista noin puolet saa työeläkettä alle 1000 euroa kuukaudessa.

- Toimeentulotukea jää kohtuullisten asumiskulujen (vuokra vesi sähkö) jälkeen käteen n. 450 €/kk,

• fdkjhgjkhkg

Tuohan kertoo ainoastaan sen että tuet ovat liian suuria suhteessa palkkatuloon. Elämäntapatyöttömät pois kaupungeista ja kalliista vuokrakämpistä yksin asumasta. Soluasuntoihin tai kommuuneihin riippuen iästä ja siitä onko perhettä tai ei.

• aika.hurjaa.meininkiä
        fdkjhgjkhkg kirjoitti:

Tuohan kertoo ainoastaan sen että tuet ovat liian suuria suhteessa palkkatuloon. Elämäntapatyöttömät pois kaupungeista ja kalliista vuokrakämpistä yksin asumasta. Soluasuntoihin tai kommuuneihin riippuen iästä ja siitä onko perhettä tai ei.

lainaus:
        .....Jos tämä cp-vammainen nainen saisi yhteiskunnalta tarpeeksi tukia, hänen ei tarvitsisi myydä itseään....

• Tuillaminäkin

KELLÄÄN EI OLE VARA TOISTA IHMISTÄ NIMITTÄÄ LOISEKSI. TE ETTE TIEDÄ KUKA ON MASENTUNUT TAI JOKI SAIRAUS. KAIKKI KUN EI NÄY ULOSPÄIN. PITÄKÄÄ VAIN HUOLTA OMISTA ASIOOSTANNE.

• Pakumies671

Sairaille on varmaan ihan eri avustukset.
        Ei sairaiden kuulu työtä hakeva työtöntä esittää.

• kokolihaLoikoilija

Ei elä vanhaksi ihminen jos työllä itsensä rikki raataa

/Vanhankansan Viisaus/

• Näin on. Mummokin sanoi,että jos olisi tajunnu vähemmän raataa niin olisi terveempi nyt. Itse en raada,teen minimityöt.

• hgfyuilkjhbn
        Elämänvirrassa kirjoitti:

Näin on. Mummokin sanoi,että jos olisi tajunnu vähemmän raataa niin olisi terveempi nyt. Itse en raada,teen minimityöt.

Sinun mummosi todennäköisesti on oikeasti joutunut raatamaan. Sinä taas olet nuorempi etkä ole muuta tehnyt kuin maannut sohvalla. Todennäköisesti sinusta tulee ajan myötä mummoasikin sairaampi, koska ihminen tarvitsee sopivasti aktiivista elämää. Liiallinen passiivisuus vasta vahingollista onkin.

• olkaakateellisiamulle

Minäkin nautin olemisesta. Oleminen on minun elämäni työ ja elämäni tapa. Ei siinä ole pahaa, muutakuin heille jotka ovat raatamassa työpaikoilla, sillä he ovat niin kateellisia meille.

Jos minä saisin parikymppiä lisää siihen että teen töitä, niin ei se kannata. Se parikymppiä menee matkoihin ja eväisiin. Käteen ei jäisi yhtään enempää.

Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Tehkööt työt ne jotka ne on keksineetkin. Jos joku kysyy et mis oot töissä, sanon että olen kotona töissä. Minä en stressaa missään puljussa. Jos palkkaa tulisi 5 tonnia kuussa, menisin, muuten en.

Kotona on niin paljon tekemistä että työnteko muualla haittaisi niitä. En vaan jaksaisi aamuisin lähtä, ja kun ei ole pakko niin se on hyvä.

• Pitkäaikatyötön

"Jos palkkaa tulisi 5 tonnia kuussa, menisin, muuten en."

Minä olisin erittäin tyytyväinen puoleen tuosta, ja silloinhan olisi jo mediaanipalkan ylitys kyseessä. Omistusasuntoon saa niin pienen asumistuen, että ihan normaalipalkka tuntuisi isolta hyppäykseltä leveään elämään.

• Rakaposkella

Ai että on gutaa lukea näit sohvalla työttömänä

• sertulöo

Niin on, meikä ollu yöpuvussa koko päivän tänään, kaap.issa on ruokaa ja suklaata ja limua, sipsejä ja leivoin illalla pitsaa. telkkua kattelen ja oottelen koska ilmat lämpenee et pääsee ulos.
        En ikinä vaihtas tätä olo tilaa pieni palkkaiseen työhön. Ei stressiä, ei sävymystä, ei raatamista.
        Uusi auto jolla huristan jos huristan minne vaan koska vaan.
        En yhtään ihmettele että eduskunnan ihmiset laiskottelee kun on ylisuuret palkat, minulla ei ole isoja tuloja mutta en tee rahalla mitään muuta kunhan saan ruokaa ja asunnon maksettua, kaikki on muu plussaa.

• pääseeulos

No kylläpä on aneemista elämäs olla yöpuvussa sisällä että ilmat lämpenee kiäh kiäh kiäh. Huomenna tulee 2 viikon palkka 1600eur kiäh kiäh kiäh buuuaaahhhhh.

• osaakäyttääovenkahvaa
        pääseeulos kirjoitti:

No kylläpä on aneemista elämäs olla yöpuvussa sisällä että ilmat lämpenee kiäh kiäh kiäh. Huomenna tulee 2 viikon palkka 1600eur kiäh kiäh kiäh buuuaaahhhhh.

Merkityksellisempää on kuitenkin se, MIHIN palkkasi käytät. Koska et sitä maininnut, ymmärtänet itsekin, että valitsit kohteesi huonosti. Siinäpä vasta naurussa pitelemistä.

• sitruunasose
        osaakäyttääovenkahvaa kirjoitti:

Merkityksellisempää on kuitenkin se, MIHIN palkkasi käytät. Koska et sitä maininnut, ymmärtänet itsekin, että valitsit kohteesi huonosti. Siinäpä vasta naurussa pitelemistä.

Kaljaan ja tupakkaanhan hänen palkka menee jos nyt tulee, ainahan voi puhua mitä sattuu.
        Ja kuka oli sanonut että koko elämän on tuo kirjoittaja yöpuvussa???? Huomaa että vastaillaan vaan huolimattomasti luettuun kirjoitukseen eikä ajatella sen sisältöä, joten turha tyypi taas hroisee ja puhuu omiaan.

Minäkin oen yöpuvussa jokskus koko päivän mutta en koko elämää.

• Anonyymi

Alkoholia ja tupakkaa en käytä. Tuet riittää ruokaan,vaatteisiin...Kyllä niillä pärjää.

• Anonyymi

AP haloo. Rahoitat nautinnollisen elämäsi yhteiskunnan rahoilla. Minua ällöttää maksaa sinun vapaaherruutesi. Kai symmärrät, että hvyäksikäytät törkeästi toisia ihmisiä? Häpeäisit, hyi.

• Anonyymi

Ihan kiva, kiitos siitä että aherrat orjana! Minä en, kun voin muutenkin elää hyvää ja onnellista elämää. Sua voi ällöttää, en voi sille mitään. Anna mennä vaan kyl sua joskus helpottaa.

Sinusta siis työnantaja saa käyttää ihmsiiä hyväkseen pitmällä heitä orjana pienellä palkalla joka ei riitä elämiseen???? Okei, sinusta se on oikein, en voi sillekkään mitään.

En häpee mitään, miksi pitäisi, tää on mun elämä ja tykkään siitä. Enhän muuten olisi työtön jos en tulisi hyvin toimeen ja tykkäisi olla vaan ja tehdä omia asioita.
        Ihan kiva kun vähän mietit mitä teet, kannattaako? No jos sinä tarvit ihmisiä opasamassa sua elämässä ja tukena ja vahtimassa, niin suon sen sinulle, minä en.

Tämä vaan on parasta, jos ei olisi en tekisi, mutta kun on! Hyvää palkatonta työpäivää sulle vaan... koita jaksaa, minä en jaksaisi olla töissä.

• Anonyymi

Pienet tulosi eivät ole omiasi.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Nautin tuilla elämisestä
      moraalisia kysymyksiä

Minä pärjään hyvin Ek Mtk ja Asumisella keinottelu tuilla, sekä pakolaisen täysin ilmaisella lomalla Suomessa. elämä on nautinnollista ja virikkeellistä. voi lomailla ja rukoilla ja siittää. Hikien työ ei vaivaa pyhää miestä. Virikkeet ja huumeet tuotan itse ulkomailta, harrastan paljon uskontoa, urheilua ja taidetta. Kesäisin lomailen lisää,
      istun baarissa, rukoilen, puren khattia, golffaan ja veneilen, retkeilen kesannoin peltoja, saan hehtaaritukea omistamistani maasta. Omistamisen tukea tulee myös sähköveron alennuksena. . Vuokralaiseni siirtävät asumistuen minulle. Saan investointitukea yms. korona tukia. Vero alea. Sekä pakolaisena saan virike tukea, ja voin tehdä lomamatkoja turvattomaan kotimaahaani. Kela tukia riittää lähettää ranahansiirtoina kotimaahani. Ja lisätuloa tulee huumeiden maahantuonnista, jos sitä jaksa vain harrastaa. Jotkut tekee sitä jatkuvasti. Se on hyvä lisä kela tukien päälle.

Palstalla puhutaan jatkuvasti siitä, että pitäisi pakottaa ihmisiä erilaisiin juttuihin, koska he nauttivat vapaaherran elämästä. Miksi elämästä nauttiminen on väärin? miksi Ek, Mtk, Sak ja pakolaisen tuilla elämisen pitäisi olla pelkkää kärsimystä?
      Jos ihminen pystyy nauttimaan suurista eduista ja tuloista huolimatta, eikö hänen puolestaan pitäisi olla onnellinen, eikä kateellinen kuten monet palstan ylimieliset kokoomus ahneet ja kepu ahneet ja suvakki viher ahneet kirjoittelijat?

• Anonyymi

Juuri niin. Ihminen on onnellisimmilaan vapaana, vailla kellon perässä juoksemista. Hän on terveempi kuin stressaantunut ja väsynyt ihminen.

Katkeria on nuo vlaittajat jotka kateellilsena haukkuu ihmisiä jotka elää omaa seesteistä elämää ilman oravanpyörää.
        Sitä se on kakerruutta kun toisilla on asiat hyvin ilman kiirettä ja stressiä.
        Olen tosi onnellinen työtötmänä, en tarvi matreiaa ja rahaa ollakseni onnellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin. Ihminen on onnellisimmilaan vapaana, vailla kellon perässä juoksemista. Hän on terveempi kuin stressaantunut ja väsynyt ihminen.

Katkeria on nuo vlaittajat jotka kateellilsena haukkuu ihmisiä jotka elää omaa seesteistä elämää ilman oravanpyörää.
        Sitä se on kakerruutta kun toisilla on asiat hyvin ilman kiirettä ja stressiä.
        Olen tosi onnellinen työtötmänä, en tarvi matreiaa ja rahaa ollakseni onnellinen.

Etkö edes laituria, mersua, aittaa ja kesämökkiä)

• Anonyymi

Harmi että töitä saa vain jos on insinööri. Moneen paikkaan oon hakenut ihan tavallisia raksatöitä ja niihin palkataan vaan korkeasti koulutettuja. Ulkomaalaiset saa työt koska ne tekee halvalla. Haastattelija kerran myönsi että ulkomaalaisille maksetaan 5 euroa tunti.

• Anonyymi

Olin työssä harjoittelijana.
      Ala oli tekninen, atk-juttuja, minulla teetätettiin kaikki ja työtä tekevät olivat "palavereissa" tai "projekteja vetämässä". Tein kahden vuoden aikana yli 3000 support tikettiä, kun muilla oli hädin tuskin tuhatta (2 hlö) ja muilla alle 500.

Palkkaukseni oli määräaikaisessa 24 kk suhteessa nettona tullut 1250 euroa.

40 tuntia meni töihin ja 10 tuntia viikossa kaikki matkoihin. Myin itseni halvalla.

Onneksi tajusin sanoa ei, enkä jatkanut sopparia.

Olisivat halunneet muuta vastuuta antaa muilta tekijöiltä., palkankorotuksesta mitään puhumatta. Ei kiinnosta halvalla myydä itseä. Kohta työtön ja palaan minääni.

Hyvin toimeen tulee tuilla: kun asuntovuokra 450 maksettu, ruokaa on ja muutama lasku, niin olen tyytyväinen. En halua olla hyväksikäytettävä. Eri asia jos 1250 netto tulisi vaikka 20 tunnin työviikosta niin voisi tehdäkin... mutta ei kiitos 40h ja matkat.

• Anonyymi

Minusta on kiva maata sohvalla. Siksi meillä on sohva että siinä voi istua tai maata. Minusta on kiva juoda olutta tai siideriä, tupakkaa en polta. Minusta on kiva olla vaan, ja tehdä kotona mitä haluaa.
      olen koti ihminen, en käy kapakoissa vaan teen järkihommia kotona.
      Hei huomeen tulee rahaa mulle!

Terkkuja meiltä kotoonta, ktääl on kiva olla.

T: Terttu, martta simo jussi, kalle ja tiina
      Ps. Ollaan naapureita ja käydään yhdessä laulamassa kuorossa nimeltä heleät frendit

• Anonyymi

Sanopa se. Tuhannen taalan kysymys miksi niin on.

• Anonyymi

~10 vuotta tuon aloituksen jälkeen aloittaja on lopettanut urheilun ja rikastunut. Enää ei ole elämä ns ruusuilla tanssimista köyhänä työttömänä vaan rikkaana työttömänä. Hieman ristiriitaista syntyi sanojensa mukaan varakkaaseen sukuun mutta rahaa ja omaisuutta alkoi olla vasta lähimenneisyydessä.

ja pihkat, häiriintynyt satutäti.

• Anonyymi

Minäkin nautin vapaudesta kun päästivät nuorena Työvoimakyvyttömyys eläkkeelle.
      Rahnoo tulee pyytämättä ajallaan.

• Anonyymi

Minäkin nautin, kun ei tarvi töitä tehdä koskaan. Rahaa tulee muutenkin, kelan tuilla elää niin hyvin ettei tarvi tiseään rasittaa.

Ne jotka haluu tehdä töitä, tekevät ja sairastuvat, niin ei tarvi eläkkeitäkään heille maksaa.

• Anonyymi

Voi kunhan ne töitä tekevätkin ymmärtäisivät tuon autuuden ja liittyisivät joukkoosi.
        Kaikki olisivat onnellisia eikä työnteko ja verojen maksaminen sairastuttaisi!

• Anonyymi

Saitko lääkityksen kuntoon ja huomasit ei sinulla ole mökkiä saatika aittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kunhan ne töitä tekevätkin ymmärtäisivät tuon autuuden ja liittyisivät joukkoosi.
        Kaikki olisivat onnellisia eikä työnteko ja verojen maksaminen sairastuttaisi!

Kyllä ne varmaan tietää, niistä puhutaan niin paljon. Onnellisuus lisääntyy kun ei tarvi orjailla, se vaan on fakta.
        Jännähän se on että kauheesti ne työlliset aina valittaa kun pitää olla töissä, ja odotetaan lomia, ja viikonloppuja, mutta eivät tee sitten mitään sille että ei tarvisi mennä orjailemaan. Se on todella kummallista. Valittamalla haluuvat sääliä ja se jos mikä on sairautta. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. sanotaan.
        Itsestä on kiinni haluuko olla onnellinen vai ei, valittamalla sitä ei saavuta, vaan tekemällä omasta elämästä sellasen kun haluaa. Ykisnkertaista ja helppoa.

• Anonyymi

Kyllähän kaikki nauttivat kun saavat tukia, eihän työllisetkään palkallaan prää nykysin.Kaikki saa kelasta rahaa.En usko että yksikään täällä ilmoittaa kelaan ettei halua tukia! Kaikki ottavat sairapäivärahat, lapsilisät, kelakortin jolla saa alennuksia lääkkeistä ja lääkärikäynneistä, jne... kuin moni on kelakortin palauttanut? tai lapsilsät jättänyt nostamatta??? EI KUKAAN!!!

On outoa riidellä asioista jotka ovat kansalaisille tarkoitettu, eihän niitä ole pakko ottaa jos jollaan on liikaa rahaa orjatystä saatua!!!! Rahantulon voi lopettaa, mutta kuka niin tekisi? Ei kukaan, suuret on puheet mutta pienet ne teot.

Katsokaa eduskuntalaisia, miten ne nostelee rahaa joka pivä, sellasta palkkaakin jota eivät ole ansainneet, sellasia tukia joita ei he tarvi.. ja pimeitä tuloja, ja piilottavat rahaa ulkomaille... nostaa korvauksia ja etuja... siellä se raha pyörii verotta, joten purnatkaa heitä, kansalaisen etuudet on vielä pieniä heihin nhden. Siellä vaan nostetaan rahaa, eikä ajatella onko laillista vai ei.

• Anonyymi

Kyllä ottaa sinun juopon köyhän kiukkuisen akan pienelle luonnolle isosti kun eduskuntalaisilla on viinaa aina mutta sinulla ei.

• Anonyymi

Luettelemasi etuudet ovat TYÖLLISTEN maksamilla työ- tai / ja pääomatuloilla rahoitettuja.
        Sinun ajattelutavallasi nuo edut katoaisivat rahoituspohjan romahtaessa mutta tuonhan kyllä tajuat itsekin.
        Itse olen tyytyväinen eläessäni ilman mitään ANOTTAVIA tukia ( almuja )
        Ymmärrän todelliseen tarpeeseensa tukia saavia mutta en voi olla halviksimatta ideoligisia LOISIA!
        Olen elänyt tätä tyydyttävää elämää nyt 24 vuotta saaden kuukausittain työeläkettä josta maksan veroa 28% osan siitä mennessä loisien elättämiseen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ottaa sinun juopon köyhän kiukkuisen akan pienelle luonnolle isosti kun eduskuntalaisilla on viinaa aina mutta sinulla ei.

Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseen, voit sanoa ihan mitä haluat, sitä ei kukaan estä. Kaikilla on. Hienoa että sanot mitä ajattelet, se auttaa sinun mielen hoitamisessa hyvin, kunkirjoittaa tuntemuksia. Hyvä että huolehdit siitä.
        Sinun oikeus on puhua mieltä askarrtuttavista asioista, ajan kuluessa se helpottaa sinun agressiivisuuttasi muiden asioihin, kun vertaat niitä omiisi, ja kadehdit niitä, harmillista. Mutta kirjoita vaan ana joku ottaa pin ja auttaa sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ompa sinulla vaikeeta! Oletko koditon vai asutko äidin nurkissa, jossa saat käyttörahaa, ruokaa ja yösijan? Koitahan reipastua ja nousta jaloillesi. Tsemppiä koitokseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luettelemasi etuudet ovat TYÖLLISTEN maksamilla työ- tai / ja pääomatuloilla rahoitettuja.
        Sinun ajattelutavallasi nuo edut katoaisivat rahoituspohjan romahtaessa mutta tuonhan kyllä tajuat itsekin.
        Ymmärrän todelliseen tarpeeseensa tukia saavia mutta en voi olla halviksimatta ideoligisia LOISIA!
        Olen elänyt tätä tyydyttävää elämää nyt 24 vuotta saaden kuukausittain työeläkettä josta maksan veroa 28% osan siitä mennessä loisien elättämiseen!

Kaikki suomenkansalaiset saavat kelan tukia. Et ole yhtään muita parempi, Sinäkin saat niitä. Kelakortti on iso tukimuoto, joka sinullakin on. En usko että olet sen palauttanut kelaan, ja lapsilisät on tullut sulle jos on lapsia, ja kelasta olet saanut paljon avustuksia. Turha niistä on sun puhua ettet saa, kaikkihan sen tietää että saat niitä. Hihiii...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olenko jälkijunassa, kun olen saanut työeläkettä vasta 15 vuotta ja verotusprosenttikin
        on piirun verran alhaisempi. Olen silti koko ajan ollut hyvin tyytyväinen, sillä
        olen järjestänyt elämäni hyvään jamaan jo selkeästi ennen eläkeiän alkamista.
        Mikä on asustella omassa asunnossa, pitää autoa ja matkustella silloin kun huvittaa.
        Ei tarvitse koskaan rynkyttää kelan ovia almujen toivossa enkä saa sossutukea.
        Olen ylpeä siitä että ole koko elämäni pärjännyt omillani ja ryhdikkäästi.

• Anonyymi

Älä yleistä en suinkaan kaikkia vaan tuon ns laiturin maalaajan. Juopolta hän vaikuttaa juttujen perusteella vaikka saattaahan olla selvä kahelikin. Eikä mitään laituria ole hänellä kuin mielikuvituksessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä yleistä en suinkaan kaikkia vaan tuon ns laiturin maalaajan. Juopolta hän vaikuttaa juttujen perusteella vaikka saattaahan olla selvä kahelikin. Eikä mitään laituria ole hänellä kuin mielikuvituksessaan.

Kaikillehan sinä kirjoitat samat jutut, sen verran seuraan palstaa että jokainen saa sinun leimasi päälleen.
        Taidat muuten olla itse tuo juoppo laituristi, sillä et voi mitenkään tietää täällä kirjoittajien elämästä mitään. Omasta tiedät.

Olet kaikki leimannu juopoiksi ja haukkunut miten kystäät, on sulla heikko oma elämä.

Hirvitys, jos oikeesti sanon. Naurettava pelle. Niin naurettava ettet sitä itsekkään ymmärrä. Kaikki on susta juoppoja kun itse olet sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikillehan sinä kirjoitat samat jutut, sen verran seuraan palstaa että jokainen saa sinun leimasi päälleen.
        Taidat muuten olla itse tuo juoppo laituristi, sillä et voi mitenkään tietää täällä kirjoittajien elämästä mitään. Omasta tiedät.

Olet kaikki leimannu juopoiksi ja haukkunut miten kystäät, on sulla heikko oma elämä.

Hirvitys, jos oikeesti sanon. Naurettava pelle. Niin naurettava ettet sitä itsekkään ymmärrä. Kaikki on susta juoppoja kun itse olet sitä.

Niinhän sinä puliämmä seuraat. Ja perusteellisesti ja pitkällä kokemuksella. Aloitus yli vuosikymmenen takaakin on sinun tehtailema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän sinä puliämmä seuraat. Ja perusteellisesti ja pitkällä kokemuksella. Aloitus yli vuosikymmenen takaakin on sinun tehtailema.

Sairasta ajattelua ja olemista. Säälimme sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairasta ajattelua ja olemista. Säälimme sinua.

Taas sinä tyhjätasku doku puhut itsestäsi monikossa. Tuossa iässä sinun on turha enää mennä ammattiauttajallekaan..

• Anonyymi

Tuen Salea ostamalla tuilla olutta

Tupauuno, savo. Kuopion mlk.

• Anonyymi

Parasta on olla kotona!
      En voisi kuvitellakkaan oelvani duunissa joka päivä orjailemassa. 9 e päiväkorvauksella, hhuh huh, mutta se joka haluu orjailla, on hänen oma asia. Tehkööt vaan niin ovat poissa pahanteosta, suu käy heillä kyllä sukkelaan, mutta se on pieni paha, niille jutuille voi aina nauraa ja antaa mennä toisesta korvasta ulos.
      Mutta kotona olo on parasta. Harrastuksia jaksaa ja kaikkea, duunissa ollessa ei ollut yhtään harrastusta, ja ei yhtään kunnon kaveria kun ei jaksanu. Lapsekin kasvaa aikuisiksi varmaan vuodessa, niin nopeesti suhataa lapsen lapsuudet ohi,kun orjailee.

Työttömyys on parasta, ja rahaa riittää, enempi kuin koskaan. Katkeroitukaa vaan, nyt saa huutaa... odottelen sitä... hihiiii

• Anonyymi

Itsekseen naureskelu tekstissä ei anna hyvää kuvaa mielenterveydestä, tosin se ei ole ristiriidassa muun kommentin sisällön kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekseen naureskelu tekstissä ei anna hyvää kuvaa mielenterveydestä, tosin se ei ole ristiriidassa muun kommentin sisällön kanssa.

No miksi naurat itseksesi??????? Kun tiedät ongelmasi, miksi et korjaa sitä?

• Anonyymi

En myöskään ymmärrä miksi pitäis hampaat irvessä tehdä töitä,joita vihaa. Vihaan myös työkavereita aina missä olen ollutkin.

• Anonyymi

En ymmärrä minäkään rehkimistä. Itellä on sata minkkii häkeissä, helppoa kun vaan muistaa joskus heittää jotain rehua sinne, hyvin ne pyörii itekseen siellä. Vaimo on sopeutumisrahalla eduskunnasta jo toistakymmentä vuotta ollu.
      Meillä mukavasti riittää aikaa, ens kuussa kuukaudeks Vietnamiin viettää laatuaikaa.

• Anonyymi

Mulle ihan ok, että osa työtä vieroksuttavista jää kotiinsa. Suomessa tosiaan on hyvin paljon ihmisiä, jotka tosissaan töitä haluaa. Töitä ei ole kaikille, siis läheskään kaikille. Ihan vapaasti työttömänä sitten 600 e kuussa tuloja, vuokran jälkeen pitääkin olla kekseliäs. Asumistukia leikataan ja työttömyyskorvaukset on ennemmin alenemaan päin. Elinkustannukset eli inflaatio jatkaa kasvuaan ja vuokrat tulevat nousemaan kohta aika lailla. Itse jään omalle eläkkeelle kohta kun 60 vuotta täytän ja pärjään hyvin. En ole ollut työttömänä, mutta tällä hetkellä kun töitä ei ole, niin hyvä vaihtoehto on antaa nuoremmille työpaikka lähtemällä kotiin papan hommiin.

• Anonyymi

"Asumistukia leikataan ja työttömyyskorvaukset on ennemmin alenemaan päin. "

Tämä on hyvä asia. Matalapalkoihin ja tulonsiirtoihin pitääkin saada enemmän väliä jotta työnteosta pienimmillä liksoilla jotain konkreettista nettoaa sosiaalietuuksiin nähden.

• Anonyymi

Minusta myös. Työ pilaa ihmisen ja sairastuttaa ja käyhdyttää. Siitä ei ole mitään hyötyä.

Jokaisella on oiekus olla ja tehdä mitä haluaa. Kela hoitaa ihmisten raha ongelmat, joten en tajuu miski ihmiset orjailee. Kai heillä on tekemisen puutetta. Meillä taas on tekemista ja jos ei oo keksitään. Eikä aina edes tarvi tehdä mitään. Parasta on vaan olla ja nauttia olosta.

• Paras virike on omatekonen kilju! 🥳🥃🥃🥃🥃🥃🥃🥃Ja se on seleveä seästijä kööhällen!💶

• Ok👍😇❤️

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      19
      3391
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      402
      2331
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2011
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1954
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1949
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1704
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1578
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1337
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1301
    Aihe