Onkohan vai eikö?

pasila3

Terve!

Elikkäs kaikki alkoi minulla n. 4 vuotta sitten kauhealla työstressillä ja olo meni ihan hirveäksi, aivan epätodelliseksi ja silloin alkoi lihasnykiminen ja kaikki omituinen..muistan että en tiennyt edes miten kieli kuuluu suussa olla kun sekin tuntui oudolta, luultavasti suu kuivu siitä paniikin määrästä ja johtui siitä. Kävin tällöin tk;ssa ja lääkäri sanoi että stressistä johtuvaa on.

Mutta nyt 4 vuotta myöhemmin lihasnykinää on vieläkin päivittäin eikä katso paikkaa mistä nykii, niska/hartia jatkuvasti totaalisen jumissa, peukalo, etusormi, keskisormi puutuu ajoittain..varsinkin jos käy lenkillä niin puutuu kävellessä??! ( kesällä oli kuukauden putkeen puutuneena), reisissä tuntui viikko sitten semmosta "kolotuksen" tuntoista kipua, joka katosi hetkellisesti ja palasi, nyt ei ole enään tätä. Välillä tulee myös semmosia pistoksia esim. pohkeeseen joka katoaa pois hetkessä. Nukun yöllä tosi huonosti, heräilyä tämäntästä ja olen huomannut että pinna palaa tosi helposti.

En kiellä että eikö nämä voisi olla henkiseltäkin puolelta, koska mietin näitä kokoajan päässäni että onkohan mulla ms tauti ja välillä olen aivan varma että minulla on, mutta kun en kehtaa edes soittaa tk:seen koska tuntuu että ne pitää hulluna jos alan selittämään että minulla on 4 vuotta ollut tämmöstä ja nyt tulen sen sanomaan.

Haluaisin vain tietää että voiko stressi tai ahdistus aiheuttaa kyseiset kihelmöinnit jaloissa,lihasnykinää, niskakipuja, unihäiriöitä, epätodellista oloa yms. ?

5

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pasila23

Niin ja unohtui sanoa että olen huomannut kun oikein mietin nuita asioita niin vajoan johonki ihme tilaan enkä puhu mitään vaan mietin ja se jos joku on varmasti kaikkien mielestä omituista käytöstä kun normaalisti höpötän kokoajan jotakin.

Mutta musta tuntuu että kun pääsin työstressistä silloin 4 vuotta sitten vaihtamalla työpaikkaa niin sen jälkeen olen stressannut vain näitä oireita mitä sieltä sillon jäi ja nyt olen sitte umpikujassa näiden kanssa...

• TuskinSeMitnVakavaa

Varaa aika yksityiselle puolelle neurologille ja kerro kaikista oireistasi, peloistasi oireisiin liittyen yms. huolista. Saatpahan mielenrauhan vaikkei mitään kummoista löytyisi. Yksityisellä kannattaa avautua kunnolla kun maksat siitä ajasta kuitenkin, älä pelkää että leimaavat hulluksi.

• toimi.
    • toimi.
    • kiireetön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3290
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2899
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1990
    Aihe