verotuksesta kysyisin.
Miten osakkeita verotetaan, jos niitten arvo on noussut, mutta ei ole myynyt mitään?
Entä, jos myy osakkeita joitten myyntihinta on suuremoi, kuin ostaessa?
Miten osinkoja verotetaan? Mikä on veroproprosentti?
Ottaako pankki verot päältä, vai jääkö ne itse hoidettavaksi
Osakkeitten ja osinkojen..
4
156
Vastaukset
- MitäVielä...........
Miten osakkeita verotetaan, jos niitten arvo on noussut, mutta ei ole myynyt mitään? Ei veroteta mitenkään.
Entä, jos myy osakkeita joitten myyntihinta on suuremoi, kuin ostaessa? Voitosta n 30% veroa.
Miten osinkoja verotetaan? Mikä on veroproprosentti?
Vero on n.30%
Ottaako pankki verot päältä, vai jääkö ne itse hoidettavaksi? Ottaa päältä.- Vakuusvaje
Täsmennetään sen verran, että osinkojen veroprosentti on kyllä 30, mutta pörssiyhtiön osingosta on verotettavaa tuloa vain 85 %. Osingonsaajalta menee siis veroa 25,5 % osingon nimellissummasta. Tämä prosentti nousi juuri neljällä ja puolella. Ja jos pääomatuloja on yli 40000 euroa, prosentti nousee vielä hiukan lisää.
Luovutusvoiton verotuksessa on hankintameno-olettama, jota voi käyttää todellisen hankintahinnan sijasta, jos se tulee edullisemmaksi. Lisäksi yhteismäärältään alle 1000 euron myynnit vuoden aikana ovat yleensä verottomia. - ..........
Miten niin pankki ottaa verot päältä? Eikö ne ite ilmoiteta ja makseta? Vai mikä pankki näin tekee? Aika luksusta.
- Lankku-Lassi
Koska olen niin aloittaja olen siksi epävarma ja varovainen.
Ehkä kuitenkin vestauksenne auttaa ja viitsin jatkaa sijoittamista.
Pitänee alkaa oikein opiskelemaan.
Kyllähän näiltä palstoiltakin saa tietoa. (aina ei onneksi ole niitä erikoisvastaajia)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048