Pitkittyneen keuhkokuumeen jälkeen jäi ilmainen yskä!!!?

Almakatti

Oon aivan loppu tähän sairasteluun...

Tulin kipeäksi 15.11. Jolloin todettiin poskiontelontulehdus johon sain antibioottikuurin. Olo parani ja luulin kaiken olevan jo ok. Muutama päivä siitä tuli korkea kuume joka kesti muutaman päivän. Flunssa jatkui ja kamalaa yskää jaksoin potea n. 8 päivää joten menin uudelleen lääkäriin. Kävin tuossa välissäkin siis kyllä lääkärissä, mutta sanoivat että virus eikä tarvitse kuin lepoa.

Lääkäri totesi heti keuhkoja kuunnellessa keuhkokuumeen ja keuhkokuva varmisti asian.
Sain kuumeettomaan keuhkokuumeeseen Ketek kuurin, yleistila ok eikä tulehdusarvot olleet kuin 20.
Söin kuurin ja sitä jatkettiin -> ei tehonnut. Keuhkokuvassa keuhkokuume toisessa keuhkossa alaosassa.
Sain Amorion kuurin, ei tehonnut. Limainen yskä jatkui vaan, yleistila kuitenkin suht ok. Amoxin kuuri otettiin, ei tehonnut sekään ja jatkettiin Avelox juurilla, joka lääkärin mukaan vähensi keuhkon rohinaa.
10.1. Keuhkokuume keuhkokuvan mukaan hävinnyt, mutta limainen yskä jatkuu vaan. Mikäköhän neuvoksi?
Aamuisin tulee välillä keltaistakin limaa mutta muuten lima on valkoista.

Olen syönyt kortisonia, astma piipunkin sain. Ei aikaisemmin astmaa. Limaa irrottavaa yskänlääkettä käytän vieläkin.

Olin kaksi kuukautta sairaslomalla ja olo ei vieläkään normaali yskän takia.
Pelkään että tauti uusii..onkohan normaalia että yskä jatkuu vaikka keuhkokuva ok?

5

7745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Almakatti

:D ilmainen = Limainen :D

• khckk

Keuhkofibroosi oisiko?

• sairaskanssa

Hei, minä sairastin A-influessan tammikuussa, sitten jotenkuten paranin ja töihin takas. Sitten tuli märkäinen poskiontelotulehdus, joka kyllä "kuivui" Amorion kuurilla. Siitä 2 viikkoa , keuhkokuume. Ja nyt kuurit syöty , uskon että kuuri on auttanut, mutta tämä kamala tukkoisuus ja limaisuus jatkuu mullakin yhä. Mulla nyt tilapäisesti käytössä ventoline, avaava lääke siis. Lisäksi syön silloin tällöin duactia ja jatkuvasti käytössä on limaa irrottavat lääkkeet.

Alan kanssa olla jo aika poikki tähän. Tuntuu, että yleiskuntokin on ihan 0. Nyt olen jo alkanut kävelylenkkejä tekemään mutta kyllä hikeä vaan puskee, eli kunto on mennyt tosi huonoksi.

Jotenkin maalaisjärki sanoisi, että kait hengityselimet on ollut niin kovilla tässä sairastelussa , että kestää pitkään ennenkuin tilanne palaa ennalleen. Minä olen muuten höyryhengitellyt joka päivä ja se irrottaa limaa kanssa aika hyvin. Kaikki neuvot mullekin on tervetulleita :)

• Antibiootti

Kokemusta keuhkoklamydiasta ja mykoplasmasta. Niiden vuoksi kamalan huonoon, väsyneeseen kuntoon. Voi sitä oireiden kirjoa ja vaihtelua.

• Anonyymi

Sama juttu täällä, lokakuussa keuhkokuume, siihen 2 antibioottia, marraskuun 5 päivä uusi kuvaus, keuhkokuume levinnyt toiseen keuhkoon. Sain Tavanic 500mg, kamala lääke, kaikki mahdolliset sivuoireet akillesjänteen tulehdusta myöten, edelleen kauhee limaisuus, yskin ja niistän ihan jatkuvasti. Keuhkojen kontrollikuva OK.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3462
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3434
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2014
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1696
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1406
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1149
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1015
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe