Hei!
Pienoista ongelmaa meinaa olla, joten kyselenpä teiltä ihmisiltä mahdollisia neuvoja tähän tilanteeseen. Meillä on Suomen lapinkoira, 4v narttu. Oikein kiltti, leikkisä, tottelevainen. Ei aloita muille koirille haukkumista vasta kun / jos vastaantuleva koira alkaa ensin haukkua tai murista.
Tilanne on se, että koira on nyt viikon aikana tehnyt kaksi kertaa niin, että kun olemme olleet lenkillä ja koiramme on ollut hihnassa, koiralle vieras ihminen on tullut ihan lupaa kysyen että saako silittää. Olemme antaneet luvan, koska koira on tähän asti ollut todella suopea muita ihmisiä kohtaan. Koira on laskenut päätään ja korvat ja ollut sen oloinen että voi kun kivaa. Häntä heiluu aivan hulluna! Hetken silityksen jälkeen heittänyt selälleen maahan ns "voipuoli ylöspäin". Tässä kohtaa jos vieras on silittänyt ns vatsan tai kyljen seudulta koiramme on rähissyt ja yrittänyt näykätä. Olemme tutkineet että onko koiralla kipeää kohtaa jossain, mutta se ei ärhentele meille vaikka olemme kokeillut varovasti tai vähän kovemmin painella ja silittää kyljistä / vatsasta. Nyt muutaman ajan on ollut myös sitä, että kun koira hoitaa asiansa, alkaa kuopiminen. Onko noilla kahdella jokin mahd. yhteys? Koira saa liikuntaa, hihnassa ja vapaana metsässä juosten, makupalojen etsimistä ympäri tupaa, yms palloleikkejä. Olen itse ajatellut, että onkohan nyt jotenkin joku johtajuuskilpa meidän talossa tuon koiran kanssa?. Joskus tekee myös sitä, kun jälkikasvumme on mennyt jo nukkumaan, ja istumme puolisoni kanssa sohvalla kahden, koira tulee sohvan eteen ja alkaa murista. Murina ei ole kiukkuista, ennemminkin ulinaa. Olen itse ottanut asian, että hakee huomiota??
Kiitos jo etukäteen!
Koira alkanut näykkäämään
2
94
Vastaukset
- jopo5
Jos koira ei halua että sitä silitetään masusta?
Ärähteleekö omalle porukalle maharapsutuksista?
Istutko miehesi kanssa lähekkäin kun koira alkaa murista/äännellä? Aikuisen koiran uusi uhman tulo.
Ihan normaalia paikan hakemista. Tätä ennen on voinut sanoa että koira on nuori aikuinen, nyt se alkaa olla oikeasti aikuinen... Onko teillä jäänyt kertaus ja ylläpitokoulutus tänä talvena vähemmälle? Kyllä sitä saa olla tarkkana aikuisenkin koiran kanssa; jos sitä uudittautuu siihen uskoon että riittävä koulutus on jo tehty, niin...
Eikun uudestaan perusteet ja rajat, työniloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854