Uskomme Jumalalla olevan vilpittömiä lapsia kaikkien uskonsuuntien keskuudessa. Herra itse tuntee omansa.
Ihmisen pelastuksen ratkaisee sydämen suhde Vapahtajaan eikä mikään ulkonaisen kirkon tai järjestön jäsenyys.
Me emme usko, että me yksin muodostamme Jumalan todellisten lasten joukon tai että me olemme ainoat tosi kristityt maailmassa tänä aikana.
Uskomme jokaisella yksilöllä olevan vapaus ilman minkäänlaista painostusta niin halutessaan liittyä seurakuntaamme tai erota siitä.
Pelastuksen ratkaisee sydämen suhde Vapahtajaan:
16
104
Vastaukset
- Rakkaus lähimäisiin
Aamen! Näin sen tulee ollakkin.
Parasta luettavaa pitkiin aikoihin! Olen samaa mieltä.
- aamen
Näin uskomme ja ymmärrämme. Hyvä aloitus. Herra tuntee omansa ja kokoaa kansansa.
[][] Me emme usko, että me yksin muodostamme Jumalan todellisten lasten joukon tai että me olemme ainoat tosi kristityt maailmassa tänä aikana. [][]
Näinhän se on. Minä ja minuun ehkä liittyneet emme ole ainoat, eikä meihin liittyminen mitään ratkaise todellakaan, vaan aito syntisen vanhurskautetun yhteys taivaalliseen Isään Jeesuksen nimessä.
"Me" ei saa tarkoittaa jotain porukkaa, vaan koko uudestisyntyneiden katrasta.
Mark. 9:38
Johannes sanoi hänelle: "Opettaja,
me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei kuulu meihin."
39 Mutta Jeesus vastasi: "Älkää estäkö häntä. Eihän yksikään, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti perään puhua minusta pahaa.- iankaikkinen evankel
Amen! Näin uskon minäkin, enkä haluaisi olla ilonpilaaja, mutta voisiko joku nyt ystävällisesti selittää minulle, miten "kolmen enkelin sanoma" ja ekumenia saadaan sovitettua yhteen tässä kristillisessä ykseyden Hengessä?
Ehdottomasti .. kuitenkin yksi pikku mutta .. se suhde täytyy olla Jumalan tahdon mukainen .. koska loppujen lopuksi .. vain Jumalan tahdossa on iankaikkista elämää..
Toinen asia mihin kristityiltä usein puuttuu ymmärrys (ei aina), on että Jumala pelastaa ihan kenet parhaaksi katsoo - vaikka sitten kenet koko maailmassa - siinä ei ihmisellä ole mitään sanomista.
Jos Jumala katsoo hyväksi pelastaa vaikka muslimin tai hindun tai ihan kenet tahansa, voi Hän sen tehdä koska Jeesus on lunastanut koko maailman sen synneistä.
Tämä taitaa olla monelle kristitylle aika vaikea ymmärtää koska he laskevat oman kristittynä olonsa jotenkin plussaksi - mitä se luonnollisesti tavallaan onkin - mutta kukaan ei koskaan kuitenkaan voi pelastua ilman Jumalan Poikaa.. sellaista ansiota ei ole yhdelläkään ihmisellä..
alex- oma lehmä
>>Ehdottomasti .. kuitenkin yksi pikku mutta .. se suhde täytyy olla Jumalan tahdon mukainen .. koska loppujen lopuksi .. vain Jumalan tahdossa on iankaikkista elämää.. >>
Jumalan tahto: Mikä se on? Adeventistipuolisosltani on Jumala kieltänyt joulukinkun syönnin koska se on sianlihaa ja myös Hän
on käskenyt tätä pyhittämään lauantaisapatin mutta ei sunnuntaita. Minulle taas Jumala ei ole asettanut mitään syöntirajoituksi vaan on jättänyt kolo jutun omaan harkintaani ja mieltymyksieni varaan. Lauantaita Hän on taas mieluummin pitänyt saunapäivänä muttä todennut, että olisihan se mukava ja itsellesikin joskus aivan hyvä pistäytyä sunnuntaina kirkossa.
No, asia tietenkin järjestyy sillä
tavoin, että minä syön jouluna kinkkua ja puoliso kalkkunaa ja hän käy lauantaina Advennittikirkon raamattuluennolla ja jumalanpalveluksessa ja minä en käy missään.. EI MITÄÄ NMUTTIA !
[][] kuitenkin yksi pikku mutta .. se suhde täytyy olla Jumalan tahdon mukainen [][]
Kun ihmisellä on henklkoht. suhde Kristuksen kautta taivaalliseen Isään, ei kukaan eikä mikään voi estää häntä pelastumasta esimerkiksi väittämällä, että tämä suhde ei ole Jumalan tahdon mukainen. SILLLÄ PELASTAVA ASIA SIINÄ SUHTEESSA ON SE, ETTÄ KRISTUS ON ANSAINNUT HÄNELLE ISÄN HYVÄKSYNNÄN. Kukaan ei voi pelastua vedoten jumalantahdonmukaisuuteensa.
Ketjun aloittajalle suurkiitos tästä otsikosta:
"Pelastuksen ratkaisee sydämen suhde Vapahtajaan"
anttiAnttiVKantola kirjoitti:
EI MITÄÄ NMUTTIA !
[][] kuitenkin yksi pikku mutta .. se suhde täytyy olla Jumalan tahdon mukainen [][]
Kun ihmisellä on henklkoht. suhde Kristuksen kautta taivaalliseen Isään, ei kukaan eikä mikään voi estää häntä pelastumasta esimerkiksi väittämällä, että tämä suhde ei ole Jumalan tahdon mukainen. SILLLÄ PELASTAVA ASIA SIINÄ SUHTEESSA ON SE, ETTÄ KRISTUS ON ANSAINNUT HÄNELLE ISÄN HYVÄKSYNNÄN. Kukaan ei voi pelastua vedoten jumalantahdonmukaisuuteensa.
anttiJuu, ihan oikein Antti .. kun ihmisellä on .. MUTTA jos se "kun" onkin vain JOS ..
Siis JOS ihmisellä on henkilökohtainen suhde Jeesukseen.. se on tuo JOS ..
Voisi näet ajatella että ihminen vain luulee, että hänellä on henkilökohtainen suhde Jumalan Poikaan - ja että hän kuulukin niihin jotka sanovat Jeesukselle sinä päivänä:
'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet
ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia
ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
joille Jeesus vastaa:
'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
-------
Minä panisin ainakin itselleni ison kysymysmerkin jos minä levittäisin Jumalastani sellaisia valheellisia tarinoita, että Hän tulee piinaamaan luotujaan ikuisesti tulessa tai että Hän sallisi jonkun muun tehdä siten - siis piinata hänen luomuksiaan tulessa .. ikuisesti.
Siis jos väittäisin, että synnin palkka ei olekaan kuolema, vaan iankaikkinen elämä ikuisessa hel'vetinpiinassa.
Tai jossanoisin että Jeesus ei kuollutkaan ristillä minun kuolemaani, - vaan astui vain alas tuonelaan - ja meni jo samana päivävänä taivaaseen...
Tai jos sanoisin, että Jumala teki Pojastaan "synnin" ja tankaisi häntä sitten antamalla hänen kärsiä kovia tuskia ennen tuonelaan astimistaan - enkä uskoisi Raamattuun joka sanoo että pahat ihmiset murhasivat hänet.
Siis jos minä uskoisin Jumalani olevan noihin pakanuudesta lähteneiden harhaoppien opetusten kaltainen ..
Njaa-a olisiko minulla silloin "henkilökohtainen suhde Jumalan Poikaan" ... vai luulisinko vain että minulla on .. Siinäpä kysymys .. Antille ..
alex- Aamen
AnttiVKantola kirjoitti:
EI MITÄÄ NMUTTIA !
anttiOikeassa olet Antti!
"Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea."
1. Kor. 3:11 alex.kasi kirjoitti:
Juu, ihan oikein Antti .. kun ihmisellä on .. MUTTA jos se "kun" onkin vain JOS ..
Siis JOS ihmisellä on henkilökohtainen suhde Jeesukseen.. se on tuo JOS ..
Voisi näet ajatella että ihminen vain luulee, että hänellä on henkilökohtainen suhde Jumalan Poikaan - ja että hän kuulukin niihin jotka sanovat Jeesukselle sinä päivänä:
joille Jeesus vastaa:
'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
-------
Minä panisin ainakin itselleni ison kysymysmerkin jos minä levittäisin Jumalastani sellaisia valheellisia tarinoita, että Hän tulee piinaamaan luotujaan ikuisesti tulessa tai että Hän sallisi jonkun muun tehdä siten - siis piinata hänen luomuksiaan tulessa .. ikuisesti.
Siis jos väittäisin, että synnin palkka ei olekaan kuolema, vaan iankaikkinen elämä ikuisessa hel'vetinpiinassa.
Tai jossanoisin että Jeesus ei kuollutkaan ristillä minun kuolemaani, - vaan astui vain alas tuonelaan - ja meni jo samana päivävänä taivaaseen...
Tai jos sanoisin, että Jumala teki Pojastaan "synnin" ja tankaisi häntä sitten antamalla hänen kärsiä kovia tuskia ennen tuonelaan astimistaan - enkä uskoisi Raamattuun joka sanoo että pahat ihmiset murhasivat hänet.
Siis jos minä uskoisin Jumalani olevan noihin pakanuudesta lähteneiden harhaoppien opetusten kaltainen ..
Njaa-a olisiko minulla silloin "henkilökohtainen suhde Jumalan Poikaan" ... vai luulisinko vain että minulla on .. Siinäpä kysymys .. Antille ..
alexalex.kasi vastasi minulle kiehtovalla tavalla:
[][] Voisi näet ajatella että ihminen vain luulee, että hänellä on henkilökohtainen suhde Jumalan Poikaan - ja että hän kuulukin niihin jotka sanovat Jeesukselle sinä päivänä:
joille Jeesus vastaa:
'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. [][]
Olen varma, ettei kukaan voi vain luulla, että hänellä on suhde "JUMALAN POIKAAN". Fariseus tosin - Jeesuksen vertauksessa, jos niitä edes uskot - "rukoili itsekseen" ja kiitteli omaa hyvyyttään, mutta ei hän Jumalan Poikaan väittänyt tai luullut olevansa yhteydessä. Ennemminkin hän oli niitä ristiinnaulitsijoita.
Ei siis mitään jossittelua, vaan KUN sinä olet Kristuksessa, ei mikään voi kestää siinä välissä, vaan joutuu väistymään.
Room. 8:35
Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
Room. 8:39
ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
antti
- Jumaan tahdosta sana
"Jumalan tahto: Mikä se on? "
..Rakasta Jumalaa kaikesta sydämmestäsi ja lähimäistäsi niinkuin itseäsi..
Jumalan rakastaminen tarkoittaa että aina haluat tehdä kaikessa oikeudenmukaisesti ja rakkaudellisesti ja että teet sen niin itseäsi kohtaan kuin lähimmäistäsikin kohtaan. Kiitos hyvästä aloituksesta!
Siunausta kaikille!- Totuus on tässä!
Aivan niin!
Ne siis, joilta puuttuu todellinen USKO voivat liittyä ja usein liittyvätkin valitsemaansa jenkkilahkoon ja kirkkokuntaan.
Lahkoissa kun ihmisestä tehdään "lahkoriippuvainen" ja Jeesusta hoetaan vain huulilla ja Jeesuksesta itsestään tehdään vain "lahko-orja". Ulkokultaisuus siis kasvaa näissä jenkkilahkoissa ja niiden jäsenistöissä.
Uskotaan vain jonkun lahkon opinkohtiin ja keksittyihin käsityksiin ja aletaan pitämään omaa lahkoa kaikkein parhaimpana ja Raamatun mukaisempana.
Tämä siitä syystä, että hyljätään Jeesuksen sanat:
"Joka uskoo Minuun se elää vaikka olisi kuollut, uskotko sen?"
Se, joka uskoo lahkojen oppeja ja niiden kehittelemiä Raamatun tulkintoja on itseasiassa kalmanhajuinen kuin hauta.- Näinhän se on
Voisin olla samaa mieltä näistä lahkoista ja kirkoista, kuitenki riippuu kaikki loppujen lopuksi siitä mihin ihminen uskoo - kuului hän johonkin lahkoon tai ei ..
- kenen kunniaa?
Näinhän se on kirjoitti:
Voisin olla samaa mieltä näistä lahkoista ja kirkoista, kuitenki riippuu kaikki loppujen lopuksi siitä mihin ihminen uskoo - kuului hän johonkin lahkoon tai ei ..
>>>Voisin olla samaa mieltä näistä lahkoista ja kirkoista, kuitenki riippuu kaikki loppujen lopuksi siitä mihin ihminen uskoo - kuului hän johonkin lahkoon tai ei ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927