toyotan nopein auto 10 vuoteen on T-sport celica

huvittavaa touhua

Toyotan jälkeenjäänyt touhu tuli esille GT86:sen myötä. Vai onko mielestänne kummallista että 10 vuotta sitten tullut 192hv Toyota celica t-Sport on nopeampi kuin uusi Toyota GT86 200hv tehoilla. Vanha tojo kiihtyy 7,3sek sataseen kun uudelta "urheiluauto" GT86:ota samaan menee 7,7sekuntia. Miten Toyotalla on kymmenessä vuodessa saatu kasvatettua hieman tehoa, kevennettyä painoa ja samalla onnistuttu huonontamaan suorituskykyä. Niin hävettävää että tähän ei varmasti muut autonvalmistajat pysty tulevaisuudessakaan. Ja ai niin...myös hinnoittelun suhteen ollaan menty "eteenpäin". ToyotaGt 86 maksaa lähes 50 tonnia. Todellinen vitsi!

92

1031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhsjs

      35 tonnilla saa 200hv ison ja painavan Skoda octavian dsg vaihteistolla. Kiihtyvyys 0-100 6,8sek. Ja kyseessä iso perheauto. Jotain Tossa GT86 mättää pahasti kun pieni kevyt urheiluauto on niin auttamattoman hidas. Tämä hitaus noilla tehoilla ja auton painolla sekä aerodynamiikalla on ollut ennen GT86 mahdollista joskus ennen 2000lukua. Ja tämä on totta.

      • ????????????????????

        Ei kai nyt sentään pidä mennä sekoittamaan mitään itäblogin
        ladan sukulaisia jokamiehen urheiluautoihin. Taaviskoda
        hajoavalla Dsg vaihteistolla on vitsi länsimaiselle kulkijalle.
        Skoda urheiluauto,heh,heh,ruma kuin trabat .......


      • gt86 buhahhaaaaaa
        ???????????????????? kirjoitti:

        Ei kai nyt sentään pidä mennä sekoittamaan mitään itäblogin
        ladan sukulaisia jokamiehen urheiluautoihin. Taaviskoda
        hajoavalla Dsg vaihteistolla on vitsi länsimaiselle kulkijalle.
        Skoda urheiluauto,heh,heh,ruma kuin trabat .......

        Se siitä huolimatta nopeampi, tilavampi ja halvempi kuin ns. urheilu-tojo
        Tuntuu olevan terskalle kovapaikka.


      • 7+19
        ???????????????????? kirjoitti:

        Ei kai nyt sentään pidä mennä sekoittamaan mitään itäblogin
        ladan sukulaisia jokamiehen urheiluautoihin. Taaviskoda
        hajoavalla Dsg vaihteistolla on vitsi länsimaiselle kulkijalle.
        Skoda urheiluauto,heh,heh,ruma kuin trabat .......

        > Itäblogi?
        > trabat?
        > "Länsimainen kulkija" joka haaveilee itämaisesta "autosta", eli Toyotasta?

        Hitto kun tuosta Terppojen kielestä ja logiikasta jää aina puolet hämärän peittoon, kun eivät osaa kirjoittaa eivätkä ajattele kuten normaalit ihmiset. Eipä silti että se suuri menetys olisi, mutta olisihan se joskus kiva tietää Terpoista että mitä ne nyt koettavat selittää.

        Enemmän siinä Trabantissakin on urheiluatoa kuin GT86:ssa. Ja jos haluaa Toyotan joka on urheilullinen, niin pitää ostaa Subaru...


      • mikroautoratapiha

        Kaikella kunnioituksella skodakuskeja kohtaan mutta enpä usko octavian olevan vaihtoehto kenellekään gt86:sta aidosti kiinnostuneelle... ei niin ulkonäön, ovimäärän, vetotavan kuin myöskään luotettavuuden vuoksi.

        Kyseisen konsernin tuotoksista lähinnä ovat scirocco ja tt, mutta scirocco näyttää suurinpiirtein katolleen ajetulta golffilta josta puuttuu kardaani ja tt ei myöskään kiinnosta etuvetona vaikka ulkonäkö onkin suht ok.

        2.0 neliveto tt taas maksaa 62t € ja saatavana vain automaattina. Jos haluaa manuaalin niin on ostettava tts joka maksaa 77t €.
        Toyota on vaatimattomat 30000€ halvempi...

        No, ehkä se octavia todellakin on gt86:n lähin kilpailija.... :o


      • Heh heh,

        että oikein skooda-looda urheiluautoksi. Älä vaan sano tota missään ääneen, ohjaavat mielenterveyspalvelujen käyttöön.


    • taavisport

      Taaviskodan kun ostaa ,niin ei kenenkään pää käänny,eikä
      naapuri edes huomaa harmaavarpustasi. Heittää korkeintaan
      säälivän katseen. Toyota GT86 sitä vastoin kääntää päät ja
      uteliaisuus on aivan eri tasoa. Jos tavotteena on ostaa
      urheiluauto,niin ei päällimmäisenä kriteerinä ole isot tilat ja
      jäykkä taka-akseli, eikä itä-auton säälittävä maine.

      • niin sä luulet

        Voi voi kun tero osoittaa taas teknisen tietämyksen tasonsa ei siinä RS sotkassa ole "jäykkää" taka-akselia. Teillä terpoilla tuo mutu-tieto sumentaa järjen. Jos on ostamassa urheiluautoa niin ei varmasti kukaan osta tojoa eikä skodaa. Mutta silti skoda on tojoa nopeampi.


      • Päänkääntäjä

        Olet oikeassa Toyotan GT86 "urheiluauto" kyllä kääntää päät, mutta ei siinä tarkoituksessa mitä lippalakki mies nyt meinaa. Jos naapurin pihaan tulee Skoda niin sitä pidetään järkevänä ostoksena ottaen hinta/laatu suhteen huomioon. Jos naapuri ostaa tuollaisen Toyotan niin kyllä ensimmäinen ajatus on, että on kyllä tavallista typerämpi ostos ja katseet kaduilla on säälistä. Miksi maksaa tuollaisesta pelle Toyotasta 50000 euroa ja saat auton joka ei ole missään kategoriassa edes keskinkertainen.


      • ladisti
        Päänkääntäjä kirjoitti:

        Olet oikeassa Toyotan GT86 "urheiluauto" kyllä kääntää päät, mutta ei siinä tarkoituksessa mitä lippalakki mies nyt meinaa. Jos naapurin pihaan tulee Skoda niin sitä pidetään järkevänä ostoksena ottaen hinta/laatu suhteen huomioon. Jos naapuri ostaa tuollaisen Toyotan niin kyllä ensimmäinen ajatus on, että on kyllä tavallista typerämpi ostos ja katseet kaduilla on säälistä. Miksi maksaa tuollaisesta pelle Toyotasta 50000 euroa ja saat auton joka ei ole missään kategoriassa edes keskinkertainen.

        Toyota ei ole missään kategoriassa keskinkertainen mutta luotettavuudessa
        saksalaislehtikin rehellisyyden nimissä joutui tunnustamaan Toyotan
        parhaaksi jopa ennen Mersua. Olikohan sotka edes kymmenen
        parhaimman joukossa. Katsastustilastoissa ei ainakaan taida olla.
        Hinta-laatusuhde huomioiden taavisotkan pitääkin olla halpa.
        Täällä köyhät aina jaksaa ruikuttaa Toyotan kalleudesta mutta silti
        sitä vaan maailmalla myydään parhaiten. Skodaa kun myytäneen vaan
        itäeuroopassa ja Suomessa. Pääasiallinen valmistuskin taitaa olla jo
        entisessä neuvostoliitossa neukkujen lada-korvikkeeksi


      • Globaali katsomus
        ladisti kirjoitti:

        Toyota ei ole missään kategoriassa keskinkertainen mutta luotettavuudessa
        saksalaislehtikin rehellisyyden nimissä joutui tunnustamaan Toyotan
        parhaaksi jopa ennen Mersua. Olikohan sotka edes kymmenen
        parhaimman joukossa. Katsastustilastoissa ei ainakaan taida olla.
        Hinta-laatusuhde huomioiden taavisotkan pitääkin olla halpa.
        Täällä köyhät aina jaksaa ruikuttaa Toyotan kalleudesta mutta silti
        sitä vaan maailmalla myydään parhaiten. Skodaa kun myytäneen vaan
        itäeuroopassa ja Suomessa. Pääasiallinen valmistuskin taitaa olla jo
        entisessä neuvostoliitossa neukkujen lada-korvikkeeksi

        Heh, missäs muualla euroopassa myydän hyvin tojoa kuin Suomessa ? Missä muualla maailmassa kuin Suomessa tojo luokkansa hinnastojen yläpäässä ? Missä muualla kuin Suomessa tojosta maksetaan ylihintaa ? Muualla maailmassa tojo on keskinkertainen halppisauto ja siihen tojon menestys perustuu. Mikäli se olisi Suomessakin hinnoiteltu toisin, ymmärtäisin sen menestyksen mutta tällä hinnoittelulla en voi kuin ihmetellä terojen ajatuksenjuoksus mennessään tojo kauppaan.


      • Globaali katsomus kirjoitti:

        Heh, missäs muualla euroopassa myydän hyvin tojoa kuin Suomessa ? Missä muualla maailmassa kuin Suomessa tojo luokkansa hinnastojen yläpäässä ? Missä muualla kuin Suomessa tojosta maksetaan ylihintaa ? Muualla maailmassa tojo on keskinkertainen halppisauto ja siihen tojon menestys perustuu. Mikäli se olisi Suomessakin hinnoiteltu toisin, ymmärtäisin sen menestyksen mutta tällä hinnoittelulla en voi kuin ihmetellä terojen ajatuksenjuoksus mennessään tojo kauppaan.

        Suomessa kaikki autot on ylihintaisia älyttömän verotuksentakia !


      • autobild
        Globaali katsomus kirjoitti:

        Heh, missäs muualla euroopassa myydän hyvin tojoa kuin Suomessa ? Missä muualla maailmassa kuin Suomessa tojo luokkansa hinnastojen yläpäässä ? Missä muualla kuin Suomessa tojosta maksetaan ylihintaa ? Muualla maailmassa tojo on keskinkertainen halppisauto ja siihen tojon menestys perustuu. Mikäli se olisi Suomessakin hinnoiteltu toisin, ymmärtäisin sen menestyksen mutta tällä hinnoittelulla en voi kuin ihmetellä terojen ajatuksenjuoksus mennessään tojo kauppaan.

        Et sitten kuitenkaan pystynyt ottamaan mitään kantaa saksalaislehden
        tutkimustulokseen. Voisiko sillä ominaisuudella olla mitään tekemistä
        maailmanlaajuisen suosion kanssa jota sinä et tietenkään voi tajuta.
        Tojon menestymiseen "keskinkertaisena halpisauto"ominaisuudessa
        ei sinulla tietenkään ole osoittaa mitään Faktatietoa. Vai onko?
        Miksei Taavisotka ole ykkönen maailmassa myynnissä ja laadussa?
        Miksi se ei alkuunkaan pärjännyt Toyotalle saksalaislehdessä vaikka
        on etäistä sukua oman maan laadukkaalle murheenalholle?


      • Globaali katsomus
        autobild kirjoitti:

        Et sitten kuitenkaan pystynyt ottamaan mitään kantaa saksalaislehden
        tutkimustulokseen. Voisiko sillä ominaisuudella olla mitään tekemistä
        maailmanlaajuisen suosion kanssa jota sinä et tietenkään voi tajuta.
        Tojon menestymiseen "keskinkertaisena halpisauto"ominaisuudessa
        ei sinulla tietenkään ole osoittaa mitään Faktatietoa. Vai onko?
        Miksei Taavisotka ole ykkönen maailmassa myynnissä ja laadussa?
        Miksi se ei alkuunkaan pärjännyt Toyotalle saksalaislehdessä vaikka
        on etäistä sukua oman maan laadukkaalle murheenalholle?

        No voin ottaa kantaa autobildin tulokseen: ihan jees saavutus. Mutta ota sinä kantaa siihen miksi autobild on ollut tuohon tulokseen asti terojen mielestä avotakkaan verrattava autolehti ?


      • En tunne
        Globaali katsomus kirjoitti:

        No voin ottaa kantaa autobildin tulokseen: ihan jees saavutus. Mutta ota sinä kantaa siihen miksi autobild on ollut tuohon tulokseen asti terojen mielestä avotakkaan verrattava autolehti ?

        ketään Teroa,tai oikeastaan yhden,mutta sllä on Volkkari!


      • minä tiedän
        niin sä luulet kirjoitti:

        Voi voi kun tero osoittaa taas teknisen tietämyksen tasonsa ei siinä RS sotkassa ole "jäykkää" taka-akselia. Teillä terpoilla tuo mutu-tieto sumentaa järjen. Jos on ostamassa urheiluautoa niin ei varmasti kukaan osta tojoa eikä skodaa. Mutta silti skoda on tojoa nopeampi.

        Tarkennus perheautoksi suunniteltu skoda on huomattavasti urheiluautoksi suunniteltua toyotaa nopeampi.


      • 8+1
        En tunne kirjoitti:

        ketään Teroa,tai oikeastaan yhden,mutta sllä on Volkkari!

        Nytpä Terppa vetäisikin kyllä niin näppärän väistön, että oksat pois!


      • urheiluauto?

        Jos päällimmäisenä tavoitteena on ostaa urheiluauto, kriteerinä tuskin on perheautoa huonompi suorituskyky ja huono ajettavuus.


      • Toyota on
        Globaali katsomus kirjoitti:

        No voin ottaa kantaa autobildin tulokseen: ihan jees saavutus. Mutta ota sinä kantaa siihen miksi autobild on ollut tuohon tulokseen asti terojen mielestä avotakkaan verrattava autolehti ?

        voittanut tai ollut kärkisijoilla Auto-Bildin laatu-ja luotettavuustutkimuksessa ainakin viimeiset 10 vuotta ja voitti sen tänäkin vuonna. Kai se tutkimus tulee ajastaan Suomenkin Auto-Bildiin.


    • wrrroooommmmm
      • 16+11

    • wrrroooommmmm

      Jeremy Clarkson/Top Gear joutuu kuitenkin tunnustamaan, että ainoa johon voi edes verrata tuota Lexusta on Ferrari 599 GTO.

      "On paper, the Viper and Aston demolish the Lexus. But I have a suspicion that in the real world - well, as real as it ever gets in and around Vegas - it'll be the other way around.

      Hard ride? Yes. But it's not stupid. It's the exact amount of hardness you need to make sure the next corner can be taken at about a million mph.

      There's only one comparable car I can think of. The Ferrari 599 GTO. Kato, if you follow the show closely. Obviously, this has bags more personality than the LFA and feels so much more human as a result. It's fallible and confused, and when it rains it goes all to pieces. It's hard to master, but deeply rewarding when you do.

      The LFA doesn't show any of those traits at all. It's more like a Terminator. You tell it what to do, and it will keep on doing it. It absolutely will not stop.

      Can you ever love a machine? Of course you can. John Connor did. And I love the LFA."

      http://www.topgear.com/uk/jeremy-clarkson/Jeremy-on-the-Lexus-LFA-2012-12-05

      • 6+13

        Ja silti, kaiken jälkeen ja vaikka miten asiaa pyörittelisi... Se on silti loppujen lopuksi vain Tojota.


      • brandwiser
        6+13 kirjoitti:

        Ja silti, kaiken jälkeen ja vaikka miten asiaa pyörittelisi... Se on silti loppujen lopuksi vain Tojota.

        - Ja silti, kaiken jälkeen ja vaikka miten asiaa pyörittelisi... SE ON LEXUS, EI TOYOTA
        - ja Lexus on premiumluokan auto kaikilla listoilla.

        - Ja silti, kaiken jälkeen ja vaikka miten asiaa pyörittelisi... Toyota oli v. 2013 maailman johtavien branditutkimuslaitosten mukaan
        MAAILMAN KALLEIN AUTOBRANDI.


      • näin se vaan on
        brandwiser kirjoitti:

        - Ja silti, kaiken jälkeen ja vaikka miten asiaa pyörittelisi... SE ON LEXUS, EI TOYOTA
        - ja Lexus on premiumluokan auto kaikilla listoilla.

        - Ja silti, kaiken jälkeen ja vaikka miten asiaa pyörittelisi... Toyota oli v. 2013 maailman johtavien branditutkimuslaitosten mukaan
        MAAILMAN KALLEIN AUTOBRANDI.

        Lelux = tojo


    • Avesti

      Urheiluauto on muutakin kuin kiihtyvyys ja huippunopeus.

      Miksi ostaa BMW Z-jotain kun halvemmalla saa kovempaa kiihtyvän BMW sedanin?
      Niin eihän Zetoissa ole järkeä jos elämä on liikennevalolähtöjä mutta onhan Z:ssa aivan toisenlainen tyyli kuin perus sedaneissa ja sama pätee myös GT86een.
      Verrata nyt tyyliltään johonkin Octaviaan :-)

      • jhy

        Ostakaa köyhät tekin toyota, älkääkä puhuko mistään ..... skoodista samana päivänä, kuin toyota!! T.celican omistaja


      • halojatahalloo
        jhy kirjoitti:

        Ostakaa köyhät tekin toyota, älkääkä puhuko mistään ..... skoodista samana päivänä, kuin toyota!! T.celican omistaja

        On muuten helvetin rikkaan, tietenkin käteisellä maksavan merkki, kun omistaa vanhan celican paskan.....


    • vertailun vuoksi

      Oikea hinta suomessa olisi uutena 30 tonnin kieppeillä. Silloin Se olisikin varsin kiva auto mutta silti yöhön hintaankin 30 tonnia auton kuuluisi kiihtyä noilla tehoilla alle 7 sek sataseen. Ford fiestakin joka maksaa 28tonnia menee 6,9 sataseen 182hv voimin. Toho kun maksaa melkee 50 tonnia niin tehojen kuuluisi olla n.300hv. Audi s3 muuten maksaa 55 tonnia...nelivetona ja 4,9sek sataseen...300hv...ja Se on Audi.

      • ex bemari mies

        Ei taida heikoinkaan Z4 bemari kiihtyä yli 7 sek sataseen..eli kyllä sen auton kuuluu ainakin ripeä olla. 7sek ei nopea ole mutta hieman normi perheautoa kuitenkin ripeämpi. Nopea on auto joka menee 5 sek tai alle..mulla on muuten ollu keltanen Z3M roadster aikanaan...5,3 tais olla sataseen...siihen aikaan ihan kiva lelu oli.


      • autistinen.......

        Oikea hinta ei määrity pelkästään kiihtyvyyden mukaan.
        Vaan kokonaisuus ratkaisee ja haluttavuus.MOT


    • karsee auto on

      Mutta jos urheiluautoa myydään niin kyllä siihen kokonaisuuteen Tossa hintaluokassa tuo kiihtyvyyskin kuuluu. Onhan Tossa tojossa myös todella umpisurkea 190nm vääntö..se onkin jo varsinainen vitsi.

    • kiihtynyt kuski

      Mutta tosta kun ottaa korista puskurit pois saa lisää kiihtyvyyttä. Auto kevenee ja monet ovat jo poistaneet ylimääräset korin osat. Ilman tätä tuossa autossa ei kiihdy kuin kuski.

    • kokenut ttt

      Gt86 on hävyttömän hidas siihen tarkoitukseen mihin se on tehty. Perus bmw 320da on jo nopeampi. Bemarissa on muuten vääntöä 380nm eli 2xtoyotan vääntö.

      • Skoda 1000MB

        Eli tarkoittaa vain että koneen luonne on lähempänä dieseliä.
        Manuaalina vaihtamistarve vähenee,automaatilla ei mitään
        käytännön merkitystä. Mitä iloa autosta on Suomessa vaikka kulkisi
        kolmea sataa satasen rajoituksilla? Keskustelu on kuin pikkupojilla!
        Taavisotka ei nyt vaan ole eikä tunnu urheiluautolta vaikka olisi
        tuplaturbolla. Urheiluautolla kun pitää olla tietty ulkonäkö ja status
        Skodalla ei sitä ole eikä tule. Eikä Ladalla.


      • piikkinokka mosse
        Skoda 1000MB kirjoitti:

        Eli tarkoittaa vain että koneen luonne on lähempänä dieseliä.
        Manuaalina vaihtamistarve vähenee,automaatilla ei mitään
        käytännön merkitystä. Mitä iloa autosta on Suomessa vaikka kulkisi
        kolmea sataa satasen rajoituksilla? Keskustelu on kuin pikkupojilla!
        Taavisotka ei nyt vaan ole eikä tunnu urheiluautolta vaikka olisi
        tuplaturbolla. Urheiluautolla kun pitää olla tietty ulkonäkö ja status
        Skodalla ei sitä ole eikä tule. Eikä Ladalla.

        Skodaa ei kukaan tässä olekaan urheiluautoksi väittänyt, toisin kuin tojon tekelettä.
        Lisätään tuohon listaasi noista epäurheiluautoista vielä tojo niin on paljon totuuden mukaisempi lista.


      • idän ihme
        piikkinokka mosse kirjoitti:

        Skodaa ei kukaan tässä olekaan urheiluautoksi väittänyt, toisin kuin tojon tekelettä.
        Lisätään tuohon listaasi noista epäurheiluautoista vielä tojo niin on paljon totuuden mukaisempi lista.

        "Tojon tekele" Nöyrin mielin muistutan saksalaislehden tutkimuksesta,
        (AutoBild) luotettavuuden kirkkaimmasta mitallista luotettavimmalle
        merkille. Mersedes Bez:kin sijoittui jo hienosti toiselle sijalle. Onhan se
        sentään premium-merkki


      • piikkinokka mosse
        idän ihme kirjoitti:

        "Tojon tekele" Nöyrin mielin muistutan saksalaislehden tutkimuksesta,
        (AutoBild) luotettavuuden kirkkaimmasta mitallista luotettavimmalle
        merkille. Mersedes Bez:kin sijoittui jo hienosti toiselle sijalle. Onhan se
        sentään premium-merkki

        Tarkoitat ilmeisesti samaa julkaisua joka on tällä palstalla jo aikoja sitten julistettu Avotakan veroiseksi autolehdeksi. Ja toisekseen tojo on minun mielestäni tekele ei kunnon auto.


      • "erillisjousitus"
        piikkinokka mosse kirjoitti:

        Tarkoitat ilmeisesti samaa julkaisua joka on tällä palstalla jo aikoja sitten julistettu Avotakan veroiseksi autolehdeksi. Ja toisekseen tojo on minun mielestäni tekele ei kunnon auto.

        Jos tällä palstalla joku esittää omana mielipiteenään jotain niin ei se
        suinkaan ole mikään yleinen mielipide eikä edes tutkittua tietoa
        niin kuin AutoBildin tutkimustulos. Väitätkö että olisi maksettu kun
        voittajaksi ei tullutkaan saksalainen?????? Sinulla toki on oikeus
        mielipiteeseesi. Minulle Toyota on taas ollut huolettomin auto
        seitsemän eri merkin joukossa. Luotan vain koeteltuun,luotettavaksi
        todettuun tekniikkaan ja toimivaan takuuseen ja tuotevastuuseen.


      • piikkinokka mosse
        "erillisjousitus" kirjoitti:

        Jos tällä palstalla joku esittää omana mielipiteenään jotain niin ei se
        suinkaan ole mikään yleinen mielipide eikä edes tutkittua tietoa
        niin kuin AutoBildin tutkimustulos. Väitätkö että olisi maksettu kun
        voittajaksi ei tullutkaan saksalainen?????? Sinulla toki on oikeus
        mielipiteeseesi. Minulle Toyota on taas ollut huolettomin auto
        seitsemän eri merkin joukossa. Luotan vain koeteltuun,luotettavaksi
        todettuun tekniikkaan ja toimivaan takuuseen ja tuotevastuuseen.

        Olenko edes vihjannut että olisi maksettu tulos ? Ei se ole ollut täällä kenenkään yksittäinen mielipide, silloin kun tojo ei saanut menestystä autobildissä niin kaikki palstan tojo-terot parkui parta väpättäen että psska lehti. Niin se tuulipuku kääntyy.


      • suoli
        piikkinokka mosse kirjoitti:

        Olenko edes vihjannut että olisi maksettu tulos ? Ei se ole ollut täällä kenenkään yksittäinen mielipide, silloin kun tojo ei saanut menestystä autobildissä niin kaikki palstan tojo-terot parkui parta väpättäen että psska lehti. Niin se tuulipuku kääntyy.

        No, montako niitä oli?Oliko enemmän kuin yksi eri nimimerkillä
        vai peräti kaksi autokauppiasta? Eihän täällä koko palstalla riehu
        kuin muutama autokauppias jonkun pöhkön amispetterin ja
        apukoululaisen seurana. Kuvitteletko tosiaan että tämä suolikanava
        edustaa jotain laajaa näkemystä?


      • kom sii kom saa
        suoli kirjoitti:

        No, montako niitä oli?Oliko enemmän kuin yksi eri nimimerkillä
        vai peräti kaksi autokauppiasta? Eihän täällä koko palstalla riehu
        kuin muutama autokauppias jonkun pöhkön amispetterin ja
        apukoululaisen seurana. Kuvitteletko tosiaan että tämä suolikanava
        edustaa jotain laajaa näkemystä?

        Suoli24 palsta edustaa Suomen tojo-kansan syviä rivejä. Teron mielipide muuttuu sitämukaa mikä on tojolle edukasta.
        Ja tämänvuoden ylipappina toimii, ääniharavanakin tunnettu, Corolla pappa. Katsotaan nyt sitten mihin suuntaan viiri heilahtaa. Kysympä nyt ennakkoon kysymyksen, onko Tekniikan Maailma terojen mielestä luotettava autolehti ? Tämä siksi että seuraavassa numerossa julkaistaan talvitestin tulokset niin tiedetään sitten jo etukäteen terojen tunnelmat. Mieti vastaus tarkkaan.


      • No pikkupoikiahan
        Skoda 1000MB kirjoitti:

        Eli tarkoittaa vain että koneen luonne on lähempänä dieseliä.
        Manuaalina vaihtamistarve vähenee,automaatilla ei mitään
        käytännön merkitystä. Mitä iloa autosta on Suomessa vaikka kulkisi
        kolmea sataa satasen rajoituksilla? Keskustelu on kuin pikkupojilla!
        Taavisotka ei nyt vaan ole eikä tunnu urheiluautolta vaikka olisi
        tuplaturbolla. Urheiluautolla kun pitää olla tietty ulkonäkö ja status
        Skodalla ei sitä ole eikä tule. Eikä Ladalla.

        nämä Petterit vielä ovatkin vaikka yksi ja ainoahan tällä palstalla on koko ajan äänessä. Se yh-äidin Helkama Raisulla ajeleva amiksesta pois potkittu poju.


    • mennään tercelillä

      Mikä se on niin vaikea tajuta että tuleva Euro6-normi diesel auton moottorille pakottaa valtaviin kehituskustannuksiin autonvalmisajat? Diesel autosta tulee niin monimutkainen että sen kehitys nielee miljardeja kaikilta autonvalmistajilta joka on pois muusta tuotekehityksestä .

      On siten pelkästään fiksua ulkoistaa tuo summa PSA tai BMW moottorinkehittäjille, kuitenkin diesel henkilöautot eivät ole maailmalla yhtä suosittuja mitä korkean verotuksen Suomessa.

      Toyotan hybridi tekniikka on taas maailman kärkipäätä ollut aina ja väitän että se tekniikka on tulevaisuutta ei pienten markkinoiden diesel-henkilöautot.

      GT86/Brz on moottoriltaan laimea mutta se sopii pakettiin. Subarulla on se 2,5l boxer joka ilman muuta turbolla olisi mediaseksikkäämpi vaihtoehto urheilulliseen autoon. Moottoriluonne ratkaisee radalla kuten myös kierrosalueen laajuus. Luonnollisesti Toyotalla on omia hienoja bensa turbomoottoreita, GT86 Lexuksen jollakin moottorilla olisi liian kallis missä vain.

      Se skooda voi kiihtyä liikennevaloista nopeammin kuin GT86 mutta oikealla moottori radalla merkitsee paljon muukin kierrosajan.

    • kyykyttäjä

      On niitä Tojolla tehokkaitakin malleja, mutta kun niitä vaan ei tuoda suomeen.
      Mulla oli muutaman vuoden Japanista tuotu "farkkuave" Cladina.
      Oli neliveto 260hp ja kiihtyvyyttä muistaakseni 5,5s 100km/h.
      Oli mukava kiusata näitä Skodamiehiä ja Bimmerihomoja, jotka joka saatan liikenne valoissa oli ottamassa kisaa "farkkuavestani".
      No sen tietää miten siinä kävi, Cladina häipyi horisonttiin ennen kun hommppelit ehti vetää esinahkan taakse.
      Sitten oli kyllä jatkuvsti korttikin katkolla, tuollasella autolla kun ei ole mitään järkeä hissutella 80 suurin osa vuotta.

      • unelmia ja toimistoh

        Olisit nyt katsonut tuon auton mallimerkinnän vaikka internetin ihmeellisestä maailmasta niin et olisi heti paljastanut että posti-paten Caldina on märkien päiväuniesi kohde. Vartut muutaman vuoden lukien GTI-lehteä niin saat ajokortin ja ihka ensimmäisen tojosi, siitä se ura alkaa. Lippis sulla varmaan jo on ?


    • jooooojustjustjust
    • MAzda RX8

      Eipä Toyota mitään hirmutehokkaita koneita tee, mutta onhan niillä aika laaja repertuaari koneita. Näitä tehokkaammat sitten löytyy Lexuksien keulilta,
      tosin ainaki tuo 4.3l V8 210kW on myös Lexuksessakin ollut käytössä.


      Toyota Performance Motors at a Glance...

      V12s
      1GZ-FE 5.0 litre 206kW

      V8s
      3UZ-FE 4.3 litre 206/210kW
      1UZ-FE 4.0 litre VVT-i 206kW
      1UZ-FE 4.0 litre 190kW
      2UZ-FE 4.7 litre 170/173kW
      5V-EU 4.0 litre 121kW

      Sixes
      2JZ-GTE 3.0 litre twin turbo 206kW
      1JZ-GTE 2.5 litre twin turbo/single turbo VVT-i �
      2JZ-GE 3.0 litre 166kW
      1GR-FE 4.0 litre 179kW
      7M-GTE 3.0 litre turbo 173/179kW
      3MZ-FE 3.3 litre 172kW
      1FZ-FE 4.5 litre 165kW
      1MZ-FE 3.0 litre VVT-i 158/162kW
      1G-GTE 2.0 litre twin turbo 136 - 154kW
      1MZ-FE 3.0 litre 145kW
      7M-GE 3.0 litre 142kW
      3VZ-FE 3.0 litre 139kW
      5VZ-FE 3.4 litre 132kW
      1G-GZE 2.0 litre supercharged 125kW

      Fours
      3S-GTE 2.0 litre turbo 136 - 191kW
      3S-GE 2.0 litre (11.5:1 CR) 154kW
      2ZZ-GE 1.8-litre 140/141kW
      3T-GTE 1.8 litre turbo 125kW approx
      4A-GZE 1.6 litre supercharged 123kW
      4A-E 1.6 litre 20-valve 119kW
      2AZ-FE 2.4 litre 115kW
      1AZ-FE 2.0 litre 110kW
      1ZZ-FE 1.8 litre 103kW
      4E-FTE 1.3 litre turbo 100kW
      4A-GE 1.6 litre 88/100kW
      1NZ-FE 1.5 litre 80kW
      2T-TELU 1.3 litre turbo 77kW

      • niimpä

        "Supra oli saatavana sekä vapaastihengittävällä moottorilla että tuplaturbolla. Automaattivaihteiston sai ilman lisähintaa. Manuaalivaihteisto oli turbomallissa 6-vaihteinen Getragin valmistama (V160). Vapaastihengittäviä manuaaleja on saatavilla sekä 6-vaihteisella Getragilla (V161) että Toyotan omalla 5-vaihteisella W58 laatikolla.

        Auto on ollut virittäjien suuressa suosiossa, koska auton 2JZ-GTE-moottorista on mahdollista saada osia (Singleturbo-konversio) vaihtamalla melko vaivattomasti jopa 600-1200 hevosvoimaa. Vakioahtimilla ns. BPU-virityksellä (putkisto, cooleri jne.) on mahdollista saavuttaa n. 400-500hevosvoiman teho. 2JZ-moottori on tunnettu kestävyydestään ja luotettavuudestaan. Vakiona se kestää erinomaisesti aina 600-700 hevosvoimaan asti."

        Potentiaalia löytyy sitä tarvitsevalle aina 1200 polleen saakka. Ja 700 kaakkia saa irti vielä erinomaisella kestävyydellä, eli kestää varmaan saman ajoa kun nämä tsi koneet.


    • anaalitappi 69

      Jokainen osaa tehdä ison ja tehokkaan moottorin. Yhdistäppäs siihen vielä pieni kulutus ja päästöt

      • Maxda RX8

        Eikös nuo muualla maailmassa myytävät Tojon turbokoneet ole aika samoissa teholukemissa, kuin muiden valmistajien esim. 2.0 turbo 136-191kW. / 1.3 turbo 77-100kW.
        Kulutuksista en osaa sanoa mitään. Näillä palstoilla vain puhutaan aina Suomessa myytävistä Tojoista, mutta se ei todellakaan ole kuin pisara meressä sekä mallien että myynnin osalta. Suomessa myydään niitä malleja, mitä ihmiset haluavat kyseiseltä valmistajalta ostaa. Eipä esim. Turbo Supraa aikoinaan myyty montaa kappaletta Suomessa. Nuokin muutama, mitä rekisterissä nykyään on, on pääosin tuontitavaraa.


    • ei ne vaan osaa

      Eihän toiloota osaa edes tehdä pakettiautoa, joka läpäisisi nykyiset kolaritestit ja päästövaatimukset.

      • tosiasioita

        Just joo laittais siihen proaceenkin ravin 2.2 koneen niin olis oienemmät päästöarvot ja enemmän tehoa kuin psa 2.0 koneessa
        Eikä sen maahan tuonti noihin päästöihin loppunu
        samaa moottoria tuodaan suomeen edelleen
        Mutta kun sitä ei valmisteta enään


      • mitävittuasönkkäät
        tosiasioita kirjoitti:

        Just joo laittais siihen proaceenkin ravin 2.2 koneen niin olis oienemmät päästöarvot ja enemmän tehoa kuin psa 2.0 koneessa
        Eikä sen maahan tuonti noihin päästöihin loppunu
        samaa moottoria tuodaan suomeen edelleen
        Mutta kun sitä ei valmisteta enään

        "samaa moottoria tuodaan suomeen edelleen
        Mutta kun sitä ei valmisteta enään"


        Voisitko selventää? tuodaan suomeen edelleen, vaikkei valmisteta enää.....? Jumalauta, että teillä teroilla on tuo järjenjuoksu ihmeellistä.


    • kylä näin on

      Miten pienemmätkin autonvalmistajat tuo sitten suomeen kaikenlaisia tehokkaitakin moottoreita? Jos kerta Toyota ei pysty suurimpana.

      • Mazda RX8

        Edelleenkään Suomi ei ole kovin kummoinen markkina-alue. Ei kai automallien tuominen pystymisestä ole kiinni, vaan markkinoista. Ei kai suomeen tuoda myöskään esim Infinitiä, vaikka maailmalla aika tunnettu onkin. Suomessa Toyota on profiloitunut keskihintaseksi perheautoksi ja täällä panostetaan kalliimmissa autoissa ToyotanMazda RX8 Lexus mallistoon. Osa noista tehokkaista ja kalliimmista muualla myytävistä Toyota nimisistä autoista on Lexus mallin sisarmalleja. Näin taitaa olla mm. USA:ssa myytävä nyky Camry.


    • nopia peli

      Entäs Toitsun LFA, se on aika nopea!!!

    • jejeje

      Täällä taas Skodamiehet riehuu ja haukkuu Toyotaa joka oikeasti on auto toisin kuin Skoda. Kuten aiemmin ketjussa joku sanoin niin urheiluauto on muutakin kuin tehoa. Mikäli en itse ajelisi uudella SLK mersullani ja vaihtoehtoina olisi joku Skodan naurettava poppaloota vs. GT86 Toyota niin ihan varmana tulisi valittua se Toyota.

      Omasta SLK:sta löytyy reilusti enemmän tehoa kuin jostakin naurettavasta Skoda RS:stä jonka ratissa porukalla tuntuu olevan kova tarve todistella jotain. (Ei, Skodamies ei, minun ei tarvitse täällä todistaa moottorini kokoa antamalla tarkempi mallinumero kuten joku RS mitä te viljelette. Sillä ei ole väliä!)

      Liikennevaloissa kaasutellaan kuin viimeistä päivää ja kuvitellaan, että urheillullisuutta on rääkätä konetta joka valoissa. Tosiasiassa urheillullisuus tulee jostain aivan muusta kuin pelkästä puhtaasta tehosta, mutta eipä se Skodamiehen päähän mene. Ennemmin katselen valoissa vieressäni kaunista GT86:sta kuin jotain koirankoppia jossa on pyörät.

      Noh monessa muussa autossa on sitä arvokkuutta mitä ei Skodasta löydy ja Skodakuski painaa naama punaisena, moottori huutaen ja rystyset valkoisena valoissa. Se on sellainen auto kuin sen kuski. Harmaa, tylsä ja intohimoton jonka täytyy todistella, että en minä oikeasti tällainen ole.

      • iltasatuko??

        Siis ajat uudella SLK Mersulla ja hehkutat hirveässä kiimassa toyotaa??????

        Hei, herää nyt corolla kuski ja pyyhi mälli housuistas!!!


      • Ei ikinä

        Toyotan gt86 on vitsi. Ajan itsekkin kesäisin SLK:lla ja täytyy sanoa, että ei kävisi ikinä edes mielessä tämä toyotan " urheiluauto". Laittaa kyllä suupielet hymyyn, kun näkee ko kapistuksen ja tietää, että joku hullu on maksanut siitä lähes 50000 euroa. Täytyy olla todellinen tojoterojen kantaisä.


    • jejeje

      Jep, korjauksena vaan, että se on pari vuotta vanha.

      • jejeje

        Ja ennenkuin vinoilet lisää niin "uusi" siinä määrin, että joku muu on ajanut ensimmäiset kalliit kilometrit.


      • Mazda RX8
        jejeje kirjoitti:

        Ja ennenkuin vinoilet lisää niin "uusi" siinä määrin, että joku muu on ajanut ensimmäiset kalliit kilometrit.

        Osui silmiini tuo teksti ja vaikka ei kuulu töhön Toyota keskusteluun, niin
        olen ajatellut kesäauton vaihtamista avomalliksi ja mahdollisesti 2-paikkaiseksi. SLK350 tai SLK280 olisi varteenotettava vaihtoehto. En tosin ihan noin uutta, kuin sinulla, vaan 2006-2008 malleja olen katsonut. Kiinnostaisi kokemukset em. autosta ja onko ollut vikoja tai tiedossa tyyppivikoja?


    • keskelle se moottori

      No jaa, tuo Celica on etuvetoinen romu, mutta silti, yli 100hp per litra...

      Mutta silti ennemmin ostaisin 90-luvun MR2 Rev 3:n 260hp turbolla

      Jännä juttu ettö Toyota esitti jo 90-luvulla Beams koneen jossa 2-litrasesta vapaasti hengittävästä irtosi 210 hp ja nyt tälläsen.

      Keskimoottorinen vanha MR2 on joka tpauksessa paljon parempi vehe kuin GT86 vaikka siinä onkin ongelmia, liian takapainoinen ja keskimoottoriseksi yllättävän huonot ajo-ominaisuudet, mutta silti paljon lähempänä oikeaa urheiluautoa

      • tosiasioita

        No odotetaan että se uusi yaris tulee markkinoille niin saatte urheiluauton
        oliks siinä 1.6 kone ja 420 hp


      • juoenempikiljua
        tosiasioita kirjoitti:

        No odotetaan että se uusi yaris tulee markkinoille niin saatte urheiluauton
        oliks siinä 1.6 kone ja 420 hp

        Olisit nyt laittanut että 4200hp, ihan yhtä uskottavaa olisi ollut


      • tosiasioita
        juoenempikiljua kirjoitti:

        Olisit nyt laittanut että 4200hp, ihan yhtä uskottavaa olisi ollut

        Olihan se jo messuilla esitteillä
        1.6 300hp ja takapäässä 120hp sähkömoottreita


      • 13+8-21
        tosiasioita kirjoitti:

        Olihan se jo messuilla esitteillä
        1.6 300hp ja takapäässä 120hp sähkömoottreita

        Teroko on nyt vahvasti sitä mieltä että tuo tulee tuollaisena myyntiin ? Ei teiltä ainakaan mielikuvitusta puutu. By the way nytkö se pikku-turbo onkin ihan jees kun tuota 1.6 hehkutat ? Tuuliviiri pyörii, pyörii, pyörii.....


    • Hjoirrx

      Pieni huomautus:

      Urheiluautoissa kiihtyvyyttä mitataan 100-200kmh välillä, ei 0-100kmh niin kuin perheautoissa.

      • pjotrr

        Mut eihän tojon "urheiluauto" kulje 200km/h, kuin vapaassa pudotuksessa, silloin kyllä kiihtyvyys on huima: 9,81 m/s2


    • Huikeeta juu

      Aivan juu ja toyotan kiihtyvyys esim GT86 autossa loppuu siihen 100kmh. Surkean 190nm väännön ansiosta 100-200kmh kiihtyvyys on heikompi kuin esim 1.8tsi skoda octaviassa. Siinä vasta urheiluauto.

      • heko,heko

        Taaviskoda - urheiluauto.heh, olet tosi hauska mies!
        Nappisilmä Lada,Skoda 1000MB,Pobeda - kaikki urheiluautoja


      • terolle terkkui
        heko,heko kirjoitti:

        Taaviskoda - urheiluauto.heh, olet tosi hauska mies!
        Nappisilmä Lada,Skoda 1000MB,Pobeda - kaikki urheiluautoja

        Ei ole Skoda urheiluauto ei mutta silti tojon wannabe sporttia nopeampi, halvempi, tilavampi, mukavampi ja ostetumpi.


      • Urheiluauto idästä

    • 2,2sec 0-100.

      Mikä lousku! Kuin purukumia tukasta kaivaisi.

    • 2.4 STW

      GT-86 kiertää Nurburgringin alle 8:40 (vakioilla misukan renkailla) eli joitakin sekkoja nopsemmin kuin Hondan Type-R. Toki se jää n. 20 s BMW e46 M3lle mutta onhan M3sessa enemmän tehoakin 340hp vs. 200hp.

      Hyvä kysymys on jos GT.86ssa olisi tuo 140hp enemmän, eli 70% lisää tehoa niin lähtisikikö ajasta pois 4%?

      http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=12096

      Aikojen perusteella GT-86 hiton kova laite kulkemaan ja tehoisekseen yksi parhaista.

      • josjosjosjosxxxx

      • 3223423
        josjosjosjosxxxx kirjoitti:

        Jos tädillä olisi munat, hän olisikin setä..... toisaalta tojon kohdalla....https://www.youtube.com/watch?v=Oxob2E9UCwA

        Tuossa 86ssa nyt vaan sattuu olemaan hiton hyvä alusta vaikka tehoa ei kovin paljon olekaan.

        On paljon vaikemapi tehdä radalla nopea auto kuin tehokas auto.


      • vaikeaa on
        3223423 kirjoitti:

        Tuossa 86ssa nyt vaan sattuu olemaan hiton hyvä alusta vaikka tehoa ei kovin paljon olekaan.

        On paljon vaikemapi tehdä radalla nopea auto kuin tehokas auto.

        Siksipä tojo ei ole kumpaakaan: ei tehokas, eikä myöskään nopea


    • AutoPelle

      Nykyinen Camry kiihtyy V6 (268hp) koneella noi 6s 0-60mph ja jopa hybridi vähän päälle 7s.
      Eihän camry mikään sporttiauto ole vaan jenkeissä perusauto mutta silti ihan kulkuisa peli.

      Missä mielessä tuo on kovasti jälkeen jäänyt? Onko Camryn (tavis auto) hybriditekniikka jotenkin jälkeen jäänyttä Volkkarin tai Opelin hybriditekniikkaan nähden tai kenties BMWn tai Audin? siis samassa hintaluokassa?

    • Haisi ankka

      Eikö niin että toyota celican huippu nopeus on 361

    • punainenliha

      Mun mielestä se celica kulki lähes 400 mailia tunnissa.

    • nöpönenäsportti

      Tommonen T-sport Celica on kuin joku Corolla ajo-ominaisuuksiltaan eli ei todellakaan urheiluauto. Täysi vitsi. Saa olla aika kova lippisteinari joka tuollaisen tuunatun tojoteron pulkan saa oikeesti kiihtymään edes alle 8s. Täytyy vinguttaa hengetöntä vaparikonetta kuin hullu, että se liikahtaa edes vähän paremmin kuin joku perusauto

    • Eivaankulje

      Aika vitsihän tuo auto on. Jos tykkää muotoilusta niin saman auton saa Subaruna 15 donaa halvemmalla. Jos tykkää nopeasta autosta niin moni 15 donaa halvempi auto pieksee tojon mennentullen ja palatessa.
      Ei ole varmaan kassakone hirveästi kilissyt. Milloinkahan ovat viimeksi myyneet tuollaisen?

    • pannukakku_moottori

      "Miten Toyotalla on kymmenessä vuodessa saatu kasvatettua hieman tehoa, kevennettyä painoa ja samalla onnistuttu huonontamaan suorituskykyä."

      Eteen sijoitettu bokserimoottori, ja takaveto on huono yhdistelmä kiihtyvyyden kannalta. Voima joudutaan viemään takapyörille monen akselin kautta, joten tehohäviötä tulee paljon..

    • Ensivuonnaparempigt86

      Toyota GT86 saa ensivuonna lisää tehoa 8hv verran ja 5% lisää vääntöä moottorin parannetun imusarjan ansiosta. LIsäksi moottori saa sellaisen käsittelyn millä vähennetään moottorin sisäistä kitkaa. Myös polttoainetta pitäisi kulutus parantua noin 7% verran nykyisestä polttoaineen kulutuksesta.

    • Repp

      Yksikään teistä vinkujoista ei kykene ajamaan minkäälaisella autolla suorituskyvyn äärirajoilla. Jos aletaan ajamaan kilpaa, siihen riittää mainiosti Toyotan kaksisataa heppanen GT-86. Jos on rattimiäs nimittäin. GT-86:tta ei ole tarkoitettukaan Ferrarin tai Porchen voittajaksi, eikä Corveten. Mutta kyllä se tavalliset Audit ja Volkkarit hakkaa mennen tullen. On se vain niin hyvä ajaa. Sitten toiseksi. Mitä helekutin väliä sillä on, jos auto kiihtyy nollasta sataan sekunnin nopeemmin? Kyllä ihmisen elämässä luulis olevan paljo muutakin.
      Olen itse ajanut Mustangia, joka rykäs nollasta sataan 2,8 sekunttiin. Kyllähän se menee, kun voimaa on takana, mutta ajamisen hauskuudessa Toyotan GT-86 on vieläkin parempi.

      • Missäkulku

        "Mutta kyllä se tavalliset Audit ja Volkkarit hakkaa mennen tullen. "

        Ehkä jonkun pikkukoneisen dieselin. Tekniikan maailman testissä GT86 oli yhtä nopea Polon kanssa. Pikku perheauto joka maksaa puolet Tojon hinnasta.
        Siis mitä vittua oikeesti.


    • niinhänsinäluulet

      Väärässä olet jos puhutaan kiihtyvyydestä. Nopeampi kiihtyjä on ulkomailla myytävänä oleva Toyota Camry 3.5l v6 268hv moottorilla. Kiihtyvyys V6 Camrylle on vakiona 5.8 sec 0-60mph.

    • Anonyymi

      Nosto

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe