Mulla on diapam ja rivatril mut lääkäri äsken määräsi atarax nimisen lääkkeen ohjeella"ahdistukseen ja unettomuuteen" ristiriitaista kun luin ettei saisi käyttää rauhoittavien kera?? :O wtf.25 mg määräsi ja mulle ihan uusi lääke, onko kellään kokemuksia moisesta?? :O kertokaa pois jos on..tahdon tietää......onko se nyt ahdistukseen kellään auttanut? laitettiin semmoseks et noi muut on tarvittavia ja tää on sit jokapäivä ahdistukseen ja ahdistuskohtausten estoon ja paniikkioireisiin ja unettomuuteen.näinköhä auttaa :/
kokemuksia atarax lääkkeestä AHDISTUKSEEN JA UNETTOMUUTEEN?
23
32423
Vastaukset
- ihmeissään
ja voiko tätä muka oikeesti ottaa päivällä?
- Anonyymi
Mä syön ite päivällä eikä väsytä kun tekee jtn mut jos otan ku oon sängyssä ni väsyttää sitten
- ataraxia_82
En suosittele päivällä otettavaksi. Itse otan yöksi 50mg että nukkuisin. "ahdistukseen, levottomuuten ja unettomuuteen". Lääkäri sanoi kyllä kerran että saa ottaa päivällä jos on kova ahdistus ja otinkin, mutta olin niin tokkurassa ja poissa että jouduin menemään päiväunille. Hyvä lääke muuten, auttaa nukahtamaan.
- Anonyymi
Ei autamihinkään!
- ataraxia myös
Mulla on toi atarax päivittäiskäytössä allergian vuoksi. Kyllä varmaan auttaa siihen nukahtamiseen, mutta itsellä ei siihen vaikuta. Tosin käytössä ollut siis useamman vuoden. Eli mua ei noi väsytä.
Aloittajalle, voi käyttää yhtäaikaa rauhoittavien kanssa, mut toki vahvistaa niiden vaikutusta. Mut kai se tossa on otettu annostelun suhteen huomioon.
Oon tiennyt et monen moiseen vaivaan käytetään, ja tiedän ihmisiä joilla määrätty ahdistukseen. - ylahdistuneisuush.
Ahdistukseen määrättävä annos on kyllä aina korkeampi kuin 25 mg, tuo ja 50 mg on lähinnä unettomuuden hoitoon. Sen sijaan ollaan jo sadoissa mg:ssa kun hoidetaan ahdistuneisuutta Ataraxilla.
- dref
Atarax ei auta ahdistuneisuuteen (eikä kutinaan eikä allergiaan) meikäläisellä edes isoilla annoksilla. Suosittelen siis kokonaan muita vaihtoehtoja - älkää aina suostuko sitten mielipidelääkkeisiin, koska niitä EI ole riittävästi tutkittu pitkän aikavälin käytössä!
- ataraxia myös
No omasta puolestani voi todeta, että atarax ollut käytössä 20 vuotta allergiaan, ja toimii. En siis ota sitä joka päivä, ja välillä on pitkiäkin aikoja ollut tauolla.
Jos saan allergiakohtauksen (joka voi tulla ihan mistä tahansa elintarvikkeesta, lisäaineesta jne,) niin kyllä olen joka kerta ensiavun saanut ko. lääkkeestä.
Unettomuuden ja ahdistuksen käytön vaikutuksesta en tiedä. - mää vaan
Onks toleranssi noussut ???
Kannattaisiko miettiä miten virottaisit itsesi kolmiolääkkeistä kokonaan ? - ataraxia myös
mää vaan kirjoitti:
Onks toleranssi noussut ???
Kannattaisiko miettiä miten virottaisit itsesi kolmiolääkkeistä kokonaan ?Tarkoititko aloittajaa vai minua. Mulle ei ole toleranssi noussut. Kirjoitin juuri, että välillä pidän pitempiä taukoja.
Ei ole ikinä ollut ongelmia kolmiolääkkeiden käytössä. Niitä on elämän aikana ollut kuitenkin useampaa käytössä ja kun olen lopettanut ei vaikeuksia ole ollut.
Atarax etenkin kesäaikaa on mulle täysin välttämätön, siitepölyn jne, vuoksi.
- ei lääkkeitä ei
Unettomuuden luonnonmukainen hoito!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#Unettomuuden_luonnonmukainen_hoito
Eroon ahdistuksesta!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#Eroon_ahdistuksesta_- Siankarlos
Melatoniinin säännöllinen käyttö voi johtaa elimistön oman melatoniinituotannon sammumiseen. Melatoniinia tulee käyttää vain satunnaisesti. Ataraxilla illalla annosteltuna hyvä unta tukeva vaikutus ja myös allergiseen reaktioon olen joutunut käyttämään. Ei mitään ongelmia.
- ihmeissään
mä en ala tommoseen ei lääkkeitä linjaan koska ennen lääkehoitoja olin vielä ahdistuneempi!!! sinä voit kuvitella että luonnonmukaiset hoidot aittaa, kokeiltu on ja ahdistus vain kasvoi.....
en oo vieläkä uskaltanut ottaa ataraxii päivällä mutta illalla huomaan et se EI NUKUTA mut rauhoittaa kyllä :O sit kun otan diapamin päälle ni on rauhoittunut olo jos on paha ahdistus... - wergsf
ainakin tottumattomalle käyttäjälle ataraxista tulee kohtalaisen epämiellyttävä olo joko kestää liian pitkään. itseasiassa luin jokin aika sitten, että tästä ataraxista on annettu jonkinlainen varoitus, koska käyttöön sisältyy jokin vakava riski. Ilmeisen harvinainen tosin kun ei suurempaa juttua ole tullut.
- raxit
Useamman vuoden ollut käytössä, tosin otan vain tarvittaessa eli silloin kun ahdistaa kovasti eikä pysty edes nukkumaan sen takia. Mulla toi aiheuttaa niin järkyttävän väsymyksen ja totaalisen zombiolon vielä seuraavallekin päivälle, että välttelen ottamista jo siitäkin syystä. Joskus on vaan pakko jos haluaa nukkua...
- Ei_hyvä
Mut se tekee myös ärtyneeksi seuraavana päivänä ja voin raivostua , vaikka miten väsyttää ja laahustan zombina.
- hittihuti
V.2015 pakkausselosteeseen tuli tieto että se voi aiheuttaa jotainsydämen qt-ajan pitenemistä. Apteekkarisivulla oli että mahdollisimman pieni annos ja vain lyhyeksi ajaksi. Vähän tässä ihmettelen mitäs nyt. Aikanaan kokeilin monia, vain bentsot tehos mutta niistä tuli päänsärky ja sit ataraxia 150mg jo monta vuotta. Huvittais tietää onko se sydänvaivalle altistuminen todellista vai arvelua, lääkettä on kauan käytetty allergiaan tilapäisesti mutta ahdistukseen ja levottomuuteen suurilla annoksilla ilmeisesti vähemmän aikaa. 10 vuotta nyt käyttänyt
- 9182
Useimmat psyykenlääkkeet pidentävät qt-aikaa.
Lopetin erään lääkkeen, kun aloin saada sydänoireita. Jouduin itse asiassa ambulanssilla kaksi kertaa sairaalaan.
Minulla oli ennestään bradykardiaa, hitaan sydämenlyönnin rytmihäiriötä lähes joka päivä jonkun aikaa, arviolta 2-3 tuntia vuorokaudessa.
En tiennyt siitä mitään, ennenkuin Holter--seurannoisssa se tuli esiin.
Eli lääkkeet hidastaa entisestään sydämenlyöntiä.
Bradykardian seuraus voi olla äkkikuolema.
Erilaisia äkkikuolemia sydämen takia on vuosittain tuhansia.
Lääkkeen lopettamsien jälkeen bradykardia-oireet lievenivät entiselleen.
Vaikka se rytmihäirö on joskus päällä, se ei ole niin vaarallinen eikä vaikea.
- 321
Olen käyttänyt Atarax 25 mg ja Nasofan pahimpaan allergiaan ja Ataraxsia unilääkkeenä joskus pahimpaan unettomuuteen. Sain reseptin ensiavusta pahaan allergiaan. Nyt omalääkäri ei suostu kirjoittamaan reseptiä (Pihlajalinna)
- Anonyymi
Unettomuus vaivaan tästä ei ole ollut mitään apua. Yhtä tyhjää kuin melatoniini.
Päiväsaikaan 100 mg:tä tai enemmän saattaa lievittää ahdistuneisuutta hieman.
Ataraxi on lumelääke, kuten melatoniini.
Apua tarvitsevalle vaan harvoin enää määrätään mitään kunnollista, kun pelkäävät että se päätyy kadulle. ..ja toisinpäin ; määrätään silloin kun tiedetään että se todennäköisesti päätyy kadulle. Outoa. - Anonyymi
Minulle on määrätty Atarax 25mg 1-3 kertaa päivässä ahdistukseen. tabletti rauhoittaa aika nopeasti. Kovaan ahdistukseen käytän annosta 3 tbl /vrk eli 8 tunnin välein. . Hyvä Lääke, ei aiheuta bentsojen tapaan kummallista päänoloa tai tokkuraa.
- Anonyymi
Ei jatkuvaan käyttöön. Tekee zombiksi ja lihottaa
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178133Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996379Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722529
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402450- 452263
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 891927
- 481585