Miten pääsee opettamaan esim. kansanopistoon? Pitääkö olla valmis kurssipohja joka esittää suoraan opistolle? Millaista palkkiota voi pyytää/saada?
Minulla on käsityöpuolen erityisosaamista, jota ei näytä oikein missään opetettavan, vaikka kyselijöitä tuntuu riittävän. En tykkää itse tilaustöitä tehdä, mutta mielelläni opastaisin muita tekemään itse :)
Raha ei siis ole pääasia, eli en ole päätyötä jättämässä, mutta olisi hauskaa vaihtelua itsellekin.
Eli, miten pääsee kurssiopettajaksi tai vaikka kerho-ohjaajaksi?
Kurssiopettajaksi työväenopistoon tms.?
2
1036
Vastaukset
- yks ope
Ota suoraan yhteyttä opiston käsitöiden suunnitelijaopettajaan tai vastaavaan esim. sähköpostitse. Kerro mitä haluaisit opettaa, liitteeksi cv. En syksyä suunnittellaan jo, joten toimi pian.
- tulevia kollegoita?
Kansanopistoon et luultavasti helpolla pääse, mutta kansalaisopistot / työväenopistot ovat kiinnostuneita uusista kursseista. Nyt on just se oikea aika vuodesta. Lähesty rehtoria tai suunnittelijaopettajaa, jos sellainen opetettavalla alallasi on. Voit laittaa sähköpostia ja kysyä alustavasti, mitä mieltä he ovat ideastasi. Voit myös soittaa ja ehdottaa tapaamista.
Monella opistolla on nettisivuillaan kurssisuunnittelulomake tai ohjeet, miten toimia, jos ehdottaa uutta kurssia. Voit täyttää sellaisenkin, mutta uutena tarjoajana kannattaa sen lisäksi laittaa sähköpostia tai soittaa, kertoa että olet tällaista tarjonnut.
Palkkatoivetta ei kannata esittää, sillä opistot maksavat TES:n mukaista palkkaa, johon vaikuttaa tutkintosi ja se, onko sinulla pedagogisia pätevyyksiä. Palkka on n.24-29 € / 45 min. Lisäksi maksetaan matkakorvausta kotoa opetuspaikalle.
Laita kurssiehdotuksia kaikkiin alueesi opistoihin. Voi tärpätä vaikka muutamassakin. Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467525
- 334153
- 573665
- 503160
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562436- 542368
- 402319
- 432288
- 162256