PPO:n laajakaista

Elisaksi ei toimi

Vaihdettu PPO:n laajakaista Elisa viihteeksi. Wlan koneet toimii ihan ok, mutta pöytäkone (XP) joka on johdolla kiinni modeemissa ei yhdistä nettiin. Aiempi modeemi oli Inteno, joka toimi heti kun johdot oli kiinni. Tarviiko tässä Kotiboksi modeemissa muuttaa jotakin asetuksia ?. Asiakaspalvelu pyysi soittamaan maksulliseen numeroon, mutta en varmasti soita. Saako täältä apua ?

10

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xp rules forever

Katso onko DHCP verkkoyhteyksissä päällä, todennäköisesti ei.
      Laita päälle ja boottaa kone, kone hakee uudet arvot jotka modemisi hyväksyy.

• XP eläkkeelle

Eikö muka wlan-koneet tarvii DHCP:tä?
      Kato, että koneessa on kaikki TCP/IP asetukset automaatilla ja lisäasetuksista vielä, ettei sinne ole jäänyt mitään PPO:n jämiä, DNS:iä yms.
      Kokeil pingata modeemin IP, niin näkee meneekö yhteys sinne asti.

• parkanen

Welcome elisaan. Saat päivittäin harmia ja raivareita ja elämäsi muuttuu niin kurjaksi kuin mahdollista.
      Terv. Elisa.

• alkup_

Kiitos vastauksista. XP vaati vain korjausasennuksen. Nyt toimii OK.

• parkanen

No onnea ja menestystä. Minulla sitä kesti miltei kuukausi. Sitten alkoi kaapimode tilttaan.

• niksipirkka 2013
        parkanen kirjoitti:

No onnea ja menestystä. Minulla sitä kesti miltei kuukausi. Sitten alkoi kaapimode tilttaan.

Kuori se auki ja laita tuuletin puhaltamaan pelkkään piirikorttiin, tällä tavalla sain omani toimimaan aivan p*ska vehje.
        Kokemus Elisan kaapelimotukasta:
        Koppa kiinni toimii 2kk senjälkeen 3-4kk lämpöhalvauksen kourissa ja sitten sökö. Takuuseen tulee yhtä surkea tekele ja taas alkaa luuppi alusta.

Elektroniikka kaveri antoi tuon vinkin ja itsellä toimii, toki itse olet vastuussa mitä teet takuut menee laitteesta, mutta toimii. Ei tietenkään maalikoille mutta osaaville toimiva jippo. Älä tee jos et tiedä mitä teet!

• parkanen
        niksipirkka 2013 kirjoitti:

Kuori se auki ja laita tuuletin puhaltamaan pelkkään piirikorttiin, tällä tavalla sain omani toimimaan aivan p*ska vehje.
        Kokemus Elisan kaapelimotukasta:
        Koppa kiinni toimii 2kk senjälkeen 3-4kk lämpöhalvauksen kourissa ja sitten sökö. Takuuseen tulee yhtä surkea tekele ja taas alkaa luuppi alusta.

Elektroniikka kaveri antoi tuon vinkin ja itsellä toimii, toki itse olet vastuussa mitä teet takuut menee laitteesta, mutta toimii. Ei tietenkään maalikoille mutta osaaville toimiva jippo. Älä tee jos et tiedä mitä teet!

En mutta tuli viesti että kaapelimode vaihdetaan puhelinmodeen ja maksan sitten kahta vehjettä päällekkäin ja laskutetaan asennus. Täytyy kipaista elisan liikkeeseen Tampereelle.
        Voi vee mikä sotku.
        Rahaa on palanut ja hermo mennyt. En mukisematta niele että maksumieheksi joudun taas.
        Tuo kaapelimodeemi sotkee telkun ´ja moden ja kaikki on niin totaalisen sekaisin.

• Elisa sucs
        parkanen kirjoitti:

En mutta tuli viesti että kaapelimode vaihdetaan puhelinmodeen ja maksan sitten kahta vehjettä päällekkäin ja laskutetaan asennus. Täytyy kipaista elisan liikkeeseen Tampereelle.
        Voi vee mikä sotku.
        Rahaa on palanut ja hermo mennyt. En mukisematta niele että maksumieheksi joudun taas.
        Tuo kaapelimodeemi sotkee telkun ´ja moden ja kaikki on niin totaalisen sekaisin.

Viikon sisään ollut 3 kertaa muutaman tunnin katkoksia Oulaisissa nyt kun muuttunut
        Elisan systeemiksi. Ei ollut PPO:n Aikana tommoisia katkoksia.

• Samaa vaivaa
        Elisa sucs kirjoitti:

Viikon sisään ollut 3 kertaa muutaman tunnin katkoksia Oulaisissa nyt kun muuttunut
        Elisan systeemiksi. Ei ollut PPO:n Aikana tommoisia katkoksia.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12237082

• Ei toimi mikään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe