skoda superb/kokemuksia

sippe

Heissan !!
Lauantaina tein kaupat Skoda Superb 1.8 Comfort mallista vaihdan octavian-00 siihen, ei octaviasta pahaa sanaa sanottavana takana 135000 kilsaa, mitenkäs superbin kanssa, en pässyt koeajamaan vielä vaan tällä viikolla pitäisi tulla koeajo auto, omani saan kuukauden päästä. Onhan se mahdolista viel peruuttaa se kauppa jos en sinuiksi pääse, olisi kiva kuulla kokemuksianne, onko liian kookas nais ihmiselle esim parkkiin saaminen, onko iso ero octaviaan??

16

3399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epes

Minulla oli edellinen auto Octavia combi ja nykyinen samanlainen minkä tilasit. On siinä koossa ja ketteryydessä selvä ero. Normaaleissa ajo- ja pysäköintitilanteissa ei ole suurempaa ongelmaa mutta ahtaissa parkkihalleissa joutuu vekslaamaan, jos haluaa auton ruutuun suoraan. Akseliväli on niin pitkä verrattuna Octaviaan, että kääntösäde on väkisinkin suurempi. Maantiellä loistava ajaa, hiljainen ja kulkee hyvin 1.8T koneella eikä vie kohtuuttomasti bensaa. Eilen ajoin n. 200 km maantiellä (enimmäkseen 100 km/h rajoitusalueella) ripeää nopeutta 2 henkilöä kyydissä ja tietokone näytti kulutukseksi 7,3 l/100km. Ja ajovaloja ei voi olla erikseen kehumatta varsinkin pitkät päällä maantiellä yön pimeydessä on lähes kuin päivällä ajelisi!

• timro

Kääntösäde yllättävän pieni kun vertaa auton kokoon.Olen ajellut pienemmillä autoilla joidenka kääntösäde on suurempi superb:iin verrattuna.

• Epes
        timro kirjoitti:

Kääntösäde yllättävän pieni kun vertaa auton kokoon.Olen ajellut pienemmillä autoilla joidenka kääntösäde on suurempi superb:iin verrattuna.

Kyllä Superb ketteryydessä Volvon V70:n voittaa. Tosiaan ainoa paikka missä Superb on osoittautunut "isoksi" on nimenomaan ahdas parkkihalli. Octaviaan verrattuna eron huomaa siellä parhaiten. Jos sellaisiin paikkoihin ei tarvitse mennä, auto on mitä mainioin.

• sippe
        Epes kirjoitti:

Kyllä Superb ketteryydessä Volvon V70:n voittaa. Tosiaan ainoa paikka missä Superb on osoittautunut "isoksi" on nimenomaan ahdas parkkihalli. Octaviaan verrattuna eron huomaa siellä parhaiten. Jos sellaisiin paikkoihin ei tarvitse mennä, auto on mitä mainioin.

Heissan, kiitoksia kommenteista, tänään pääsen itsekin koeajamaan autoa, jännityksellä odotan, pystyyhän vielä kaupan perumaan mutta en usko että niin huonoks osoittautuu, se hyvä puoli on että maaseudulla asustan joten nuo ahtaat parkkihallit ei tule usein eteen:)

• Epes
        sippe kirjoitti:

Heissan, kiitoksia kommenteista, tänään pääsen itsekin koeajamaan autoa, jännityksellä odotan, pystyyhän vielä kaupan perumaan mutta en usko että niin huonoks osoittautuu, se hyvä puoli on että maaseudulla asustan joten nuo ahtaat parkkihallit ei tule usein eteen:)

... ei muuta kuin onnea uudelle autolle. Ostit hienon pelin.

• sippe

Hei !!

Eilen illalla päästiin ajelemaan 1.8 mikä on tilattunakin, kyllä ei kaduttanut ostokseni. Vaikka iso auto näin naisihmisenäkin todella ihana ajettava, kaupungin keskustassa huristelin ja ahtaassa parkkihallissakin käytiin, niihin en kyllä mene mielelläni ocullanikaan:) liikkui todella ketterästi ja oli eittäin vakaan tuntuinen ajettava, nyt vaan pitäisi malttaa odottaa oman auton saapumista n 1kk vielä, apua !!

• pepe

Oman kokemukseni perusteella olen täysin sitä mieltä että olet tehnyt hyvät kaupat. Minulla on ollut viime marraskuusta lähtien Superb 1,9 TDI Busines varustein. Olen ajanut 41 tuhatta ja olen ollut tosi tyytyväinen autoon. Tänä aikana vain kerran se on ollut normaalissa huollossa, mutta autossa ei ole ollut mitään vikaa. Edellinen autoni oli Nissan Primera. Superb pitempänä on kuitenkin ketterämpi kääntymään. Ainut mihin piti vähän totutella oli pitkät takaovet - ne ovat todella pitkät - ja se korostuu ahtaissa parkkihalleissa, mutta niiden kanssa oppii kyllä elämään. Superb on todella limousine, ja se muuten herättää kovasti huomiota. Varsinkin taksikuskit ovat minulta kyselleet paljon autostani.

• luottamus

"Lauantaina tein kaupat Skoda Superb 1.8 Comfort mallista " ...
      "en pässyt koeajamaan vielä"

Aikamoinen luottamus, ostat auton ilman koeajoa!

Minä en uskaltaisi.

• sippe

Hei !

Kyllä tietenkin on kaupat mahdollisuus perua jos ei auto sovi käteen, mutta oikeassa olet siinä että luottamus on suuri skodaan, 4 v 1.9 TDI oculla ajelleena ja muidenkin kokemuksia kuunnelleena..

• timro
        sippe kirjoitti:

Hei !

Kyllä tietenkin on kaupat mahdollisuus perua jos ei auto sovi käteen, mutta oikeassa olet siinä että luottamus on suuri skodaan, 4 v 1.9 TDI oculla ajelleena ja muidenkin kokemuksia kuunnelleena..

Kävin huvikseeni koeajamaasa Superb 1.8T:n ja pari viikkoa myöhemmin 2.8 V6:sen (18000km)ja extempore ostin tuon :)
        Laskeskelin että jos ostaisin uuden Octavian samoilla varusteilla tulisi siitä kalliimpi kuin Superb:ista.

Kahdet alut kesä/talvirenkaat,navigointi,cd- vaihtaja peräkontissa,metalliväri,cargoflex,irtomatot

• No, mikäli tuli ns. vikatikki niin voihan auton aina vaihtaa toiseen.

• Anonyymi

Mätänee jo uutena.

• Anonyymi

Hassun näköinen pitkä ja kapea puikula.

• Anonyymi

Harvinaisen viisasta vastata 15 vuotta vanhoihin aloituksiin. Tosin eihän skoota sinä aikana miksikään ole muuttunut mutta silti...

• Anonyymi

Kyllähän ne on aikansa eläneen näköisiä muotoilultaan ja ruosteelle tavattoman herkkiä. Kaverilla tipahti moottori 70 000km ajetusta tielle, ei kuullosta järin kestävältä.

• Anonyymi

Aika joku murjaisee vitsin " ostin skodan".
      onhan se aina hauskan kuuloista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      314
      7894
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      92
      6164
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3611
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2147
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2056
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      1963
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      1954
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      75
      1706
    9. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1514
    10. En mä itke

sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja
      Ikävä
      31
      1470
    Aihe