Koirani takajalkojen kynnet erityisesti ovat alapuolelta ns auki. En tiedä, kuuluuko sen kynnen alapuolen ollakin auki koko pituudelta, vai onko kynnet juurikin lohjenneet ja siksi ovat auki. Miltä sen normaalin koiran kynnen alapuolen kuuluu näyttää? Eivät ole mitenkään paljoa auki, mutta aivan pienesti ja kynsi on siitä kohtaa jotenkin vaalea ja haperon oloinen...
Koiran kynnen alapuoli?! Milloin normaali ja milloin lohjennut?
3
309
Vastaukset
- samaa ihmetellyt
Tuota minäkin olen pähkäillyt. Meidänkin koiralla kynnen alapuoli on selvästi erilainen kuin yläpuoli, ja olen arponut onko se tervettä vai ei. Laiskahko eläinlääkäri sen tassuja kuitenkin suostui puolella silmällä vilkaisemaan rokotuksen yhteydessä eikä sanonut mitään, joten kai ne sitten terveet on.
- mekaksijakynnet
Meidän koiralla kynsisairas ja ensimmäisen kerran kun kynsilohkesi, kynnen ns. " kuori" oli koholla ja tassun pohjalta näkyi kynnen kuoren alla oleva ydin.
Kynnen lohjetessa, koira näyttää sen usein ontumisena, kosketusarka, kipeän alueen nuolemisena, istualtaan ei laita jalkaa maahaan, ei maannut kipeän jalan päällä, hirveä läähätys toetenkin kun sattuu.
Mikäli koira ei ole kipeä, ja kynsi on vain osittain lohjennut, sen voi helposti kynsisaksilla operoida itse, esim minä tein näin ja -taas sen jälkeen kun eri kynsi lohkesi sairauden takia- käytin el.lääkärkllä koska oli liian vakava itse korjattavaksi, näytin omaa operoimaani kynttä ja el.lääkäri totesi sen " kuin uudeksi" tällä yritän kuvata että en tietoisesti mene liian vakavaan lohkeamistapaukseen koskemaan koska se voi tulehtua ja silloin tassu kipeä.
Kannattaa käyttää ehdottomasti el.lääkärillä.
- Riippuu koirasta
Joillain koirilla kynnen alapinta on umpinainen ja joillain se on auki. Tämä alapuolen rakenne voi myös vaihdella ihan yhdelläkin koiralla ajan kuluessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178123Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996369Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743673- 702440
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402430- 422204
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962014- 831877
- 481575