Miten saada anoppi ostamaan vauvalle sitä mitä tarvitaan?

Marihh

Miten saada anoppi ostamaan sitä mitä tarvitaan lahjaksi?

Sekä jouluksi että nyt synttäriksi pyydettiin tietyn koon bodeja, kun hän etukäteen kysyi, että mitä vaatetta tarvittaisiin. Ei mitään muuta speksiä kuin koko ja body.

No, jouluksi tuli vaatetta mikä sopii ehkä parin vuoden kuluttua ja nyt synttäriksi kallis valkoinen juhlamekko. Millä me ei tietenkään tehdä yhtään mitään. Tytsy ei pidä mekkoja eikä varsinkaan valkoista juhlamekkoa. Missä ihmeessä se pitäisi, kunsynttärit on alkuvuodesta?

Ja ollaan edelleen ilman niitä bodeja, joita nyt sitten metsästän kirpparilta. Joo, kyllähänsieltä löytyy ja on meillä rahaa kirpparilta ostaa, mutta olishan se ollut kiva kerrankin uutta vaatetta tytsylle laittaa päälle. Miksi kysyä, kun kerran ei ainakaan sitä osta? Body ei ole kovin hankala ostettava, ei ollut mitään merkkitoivetta eikä edes väritoivetta, kaikki olisi käynyt.

Sen mekon kun myyn huutiksessa niin ehkä neljäsosan saan ostohinnasta takaisin, jos sitäkään. Ei sillä rahalla saa kuin yhden uuden bodyn!

Tällä lailla mennään sitten eteenpäin kaikki vuodet. Köyhä ihminen ostaa kalliilla sitä, mitä ei tarvita. Parempi olisi kun ei ostaisi sitten mitään vaan käyttäisi ne rahat omiin velkoihinsa.

1

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä pyydä vaatteita

Onko tässä nyt syynä lähinnä se että teillä itsellänne ei ole kunnolla varaa ostaa vaatteita lapsellenne? Pisti vain silmään tuo kun kerroit että on varaa ostaa kirpparilta mutta olisi kiva saada joskus jotain uuttakin.

Vaattieta lahjaksi ostettaessa on aina riski että ei osata ostaa sitä mitä toinen haluaa. Toisaalta, ihmettlen kyllä jos olette koon kertonut niin ei siltikään tullut edes oikeata kokoa niin miksi tämä anoppi edes vaivautu kysymään mitään jos ei kuitenkaan aijo toivetta kunnioittaa.

Itse sanon aina kaikille jotka vaatekokoja kyselee, että älkää ostako vaatteita. ON niin vaikea ostaa sellaista joka miellyttää. Jos joku haluaa jotain ostaa, niin tuokoot leluja tai sitten antaa rahana että voin itse ostaa sellaisia vaatteita kun tykkään. En myöskään itse osta esim. kummilapsille vaattieta vaan jos vaatteita pyydetään niin annan rahan jotta äiti tai isä saa sitten ostaa itse, parempi näin kun se että sitten ne juurikin myyvät vaatteet eteenpäin tai sitten ne jää käyttämättä.

Sinun anopillasi ei kuitenkaan ole minkäänlaista syytä ostaa teidän lapselle yhtään mitään, ei vaatteita eikä leluja. Hän ostaa jos haluaa! Ole tyytyväinen siihen että jotain saat, ja sopiihan ne vaatteet sitten parin vuoden päästä vaikkakin ikävä niitä on säilyttää.

Monilla kyllä tuntuu olevan tuo mekkofetissi tyttövauvoja kohtaan ja melkkeiin kärrättiin jos jonkinlaista mekkoa syntymä ja ristiäislahjaksi, olin niistä kyllä aidosti kiitollinen vaikka kaikki ei käyttöön tullutkaan ja sen jälkeen olenkin ottanut sen kannan että pyydän ettei vaatteita tuotaisi.

Jos ymmärsin oikein ja teillä on rahaongelmia, niin liity facebookissa kirpparipalstoille. Siellä myydään paljon lastenvaatteita, joten valinnanvaraa löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2621
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      55