Ruudun nurkkaan ilmestyi punainen laatikko jossa Avast ilmoitti tartunnan saaneesta tiedostosta. Tein heti pikatarkistuksen MalwareBytesilla, joka ei löytänyt mitään ja uudestaan Avastilla joka ei myöskään löytänyt mitään, vaikka Avastin tiedostojärjestelmäsuojassa ilmoitetaan tartunnan saaneita tiedostoja olevan 935 / 1 (???). Olen toivoton tietokoneiden kanssa enkä osaa poistaa edes yhtä virusta.
Tämän niminen tiedosto sen tartunnan on näköjään saanut:
C:\ProgramData\HP Photo Creations\MessageCheck.exe
??? Teenkö koko tietokoneen tarkistuksen MalwareBytesilla ja Avastilla? Tein tosiaan molemmilla ainoastaan pikatarkistukset ja eivät siis löytäneet mitään. Mulla on jo ennestään joku awardhotspot tms. virus koneellani, jota en ole saanut poistettua, heh...
Aikeissa olisi kyllä ostaa kokonaan uusi kone, mutta haluaisin tämän vielä jotenkin yrittää pelastaa.
Eli mitä minun pitäisi nyt tehdä?
Virus?
4
164
Vastaukset
- fmlfmlfml
Lisäyksenä vielä että awardhotspot virusta olen siis yrittänyt poistaa. Se on ollut mulla jo jonkin aikaa ja ei ole mitään suurempaa harmia aiheuttanut. Tämä awardhotspot muuttaa esim. foorumiviesteissä ja nettilehtien uutisteksteissä joitain sanoja sinisiksi, ja kun kursorin vie niiden päälle, niistä avautuu joku pieni loota jossa on joitain höpöhöpö mainoksia. Onko tällä kenties jotain tekemistä ton tiedoston tartunnan kanssa?
Pikatarkistus ei ole läheskään kattava joten kannattaa tehdä täysi tarkistus.
- fmlfmlfml
Ok, laitoin Avastilla koko koneen tarkistuksen pyörimään. Tarkistukseen on mennyt aikaa jo puoli tuntia eikä se tarkistus ole edennyt vielä yhtäkään prosenttia. Onko ihan normaalia että se on näin hidas?
Riippuu koneesta ja tiedostojen määrästä. Tarkistuksessa voi mennä yli 1 tuntia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224914- 203985
- 272331
- 342134
- 371938
- 151828
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191185Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101124