Isä ei toivottanut minulle hyvää naistenpäivää (olen transseks.)

Hanna P.

Olen transseksuaalinen nainen.

Isäni ei koskaan ole hyväksynyt transseksuaalisuuttani, eikä hän suvainnut tänään toivottaa minulle hyvää naistenpäivää, vaikka olen ollut estrogeenihoidossa ja hankkinut implantit. Nimenikin olen vaihtanut - olen nykyään Hannun sijaan Hanna.

Isäni vaikuttaa sovinistilta. Miten voisin lähestyä häntä, jotta hän oppisi hyväksymään minut naisena?

13

441

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi hyvää päivää

Tarvitseeko sitä nyt kaikkien kissanristiäisten johdosta toivotella hyviä päiviä? Naistenpäivä - kas kun ei laskunmaksun päivä.

• Aito feikki

Vaikka oletkin trolli, kuvitteellinen isäsi on oikeassa.

Et ole nainen, vaan mies, jolla on implantit ja hormonihoito. Pelkkä naamiaisasu.

• Anonyymi

Totta. Vasta kun leikkaus tehty ja sukupuoli vaihdettu, voi sanoa, että on nainen. Mielentila ja implantit ei tee kenestäkään naista.

• hahawaha

eihän tää päivä stiäpaitsi vielä edes ole ohi

• pässipaimen

kas kun et vielä valita siitä että teetätit pässinsarvet itsellesi eikä isäsi onnitellut sinua eläintenpäivänä, ei hyvää päivää...

• Teku

Itsekin kallistun "Aito feikki"-käyttäjän puolelle tässä.

Mielestäni seksuaalisuus tai mikään muu sellainen ei liity kiinteästi sukupuoleen. Jos on miehenä syntynyt (syntyjään miehen sukupuolielimet ja Y-kromosomi), niin on minun silmissäni elämänsä loppuun mies.

Millään leikkauksilla tai nimenmuutoksilla ei mielestäni ole väliä. Ei myöskään sillä minkälaiseksi persoonaksi tuntee itsensä. Mielestäni sukupuoli ei liity siis mitenkään ihmisen tuntemuksiin.

• Aito feikki

Voidaan tietysti kuvitella tilanne, jossa muutos on niin onnistunut, ettei kukaan huomaa mitään eroa. Silloin voisi puhua naisesta. Näin vain ei tosielämässä ole, arskasta ei tule annikkia, vaikka miten popsii pilleriä ja vetää sukkikset jalkaansa.

Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä henkilö itse "kokee" olevansa. Muut sen asian arvioivat. Voihan ruipelokin kuvitella olevansa bodari, mutta ei ole, vaikka miten kovasti haluttaisi.

• oudonmaanlintu

Eiköhän sovita, että sukupuolen määrittelee se, miksi on syntynyt? Eri asia tietenkin, jos synnyt naiseksi ja mieheksi samaan aikaan, sitten saat valita sukupuolesi. Olen Isän puolella tässä. Se olisi minullekin suuri asia, jos lapseni muuttaisivat biologiansa toiseksi, vain oman mielensä mukaan. Tuo on vastuutonta toimintaa minusta.

• Anonyymi

Onko termeillä transseksuaalinen ja transsukupuolinen jokin ero?

• Anonyymi

Entä transrasvat, ovatko samaa joukkoa, vaarallisia uudelleen lämmitettyinä?

• Anonyymi

Ei sukupuolta voi vaihtaa.

pitäis jo tietää faktat eikä valittaa

• Anonyymi

AP Moktar, otan osaa.

• Anonyymi

Hormonihoito ja leikkaus ei koskaan johda muuhun kuin virtsaamisongelmiin.
      Elä ota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3584
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      255
      3532
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      388
      1247
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe