Ducaton käsijarrun tehottomuus

ainoa vika

Katsastus hylkäsi Ducatoni (2002 2.8 JTD) tehottoman käsijärrun vuoksi. Käsijarru on ollut aina yhtä tehoton ja katsastukseen mennessä saa temppuilla, että käsijarru pitäisi edes jotenkin katsastuksen aikana. Kyseessä on siis levyjarrullinen malli, jossa on pienet käsijarrukengät levyssä olevan rummun sisällä. Käsijarrrukengät ja rummut olen vaihtanut pari vuotta sitten, muttei sekään tuonut apua käsijarrun toimintaan. Säädän käsijarrun aina katsatukseen ohjeen mukaan: käsijarruvaijeri löysälle - takapyörän pultin reiästä käsijarrun kiristys ja sen jälkeen vaijerin kiristys. Jossain keskustelussa puhuttiin että ko. mallin rummussa olis jotain uria? Ei ole mulla ainakaan - ihan sileä oli rummun pinta jos ostettaessa. Vai onko näihin saatavana erilaisia rumpuja? Entä onko teillä kokemuksia kuinka paljon vaikuttaa jarrukenkien laatu - tarvikeliikkeistä kun ei nykyään tahdo saada kuin motonet-laatuisia osia ja alkuperäiset kengät taas maksavat satoja euroja. Osaisko joku sanoa minkä merkkiset olisi hyvät kengät ja mistä kannattaisi niitä etsiä?

9

7108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ducato paaliin

      aja se ducato paaliin hommaa sprintteri

      • höh!

        minkähän takia sprintterin omistaja ettii fiiupalstalla vikoja - eikö mersun vioille ole ihan oma palstansa?


      • Karl B

        Ainoastaan Mercedeskuljettaja kykenee tuollaiseen ulosantiin. Vieläkö Sprinteristä löytyy sitä sävyä joka rekisteriotteessa lukee? Vai onko auton asiapapereihin kirjoitettu kuluttajaystävällisesti valmiiksi: ruosteenruskea?


      • Anonyymi

        Itse pysyn aika kaukana sprintereistä ettei ruoste tartu.


    • 14ty

      Mulla omassa ainakin piti vaihtaa rummut,koska käsijarru ei pitänyt..eli on kulunut liian isoksi ja palat eivät yletä.Taaksepäin piti hyvin.

    • saa ajaa

      ducaton saa ajaa paaliin

      • Anonyymi

        Ai sinne sprintereiden jatkoksi.


    • Oletko laittanut rasvaa pyöränpultteihin ? Jos olet laittanut niin vika on siinä.Pultit nimittän menevät pyörännavasta läpija jos niissä on rasvaa,ne rasvaavat myös jarrurummun ja kengät.Ja sitten ei ole mitään toiveta saada käsijarrua toimimaan.Ainoa vaihtoehto on uudet jarrurummut ja kengät ja pestä rasva pois pyöränpulteista pyörännavan pulteista. Ja tosi huolellisesti!!

    • Anonyymi

      Kyllä siinä on urat jotka seuraa jarrukilven muotoa. Jarrukilpi menee uran sisälle.
      Jos säätää kengät liian lähelle ei linkusta tule tarpeeksi voimaa jotta käsijarru pitäisi paremmin. Enempi välystä niin alkaa pitämään.
      Vähän hölmö systeemi.
      Muissa aina säädetty kiinni ja vähä takas.
      Nyt enempi takas niin tulee pito

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6933
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3290
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2854
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2113
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe