minulle sattui iloinen asia eilen.
olin siislasteni kanssa kaupassa, poika 3,4v ja tyttö 2v. poikani on oikea viliskantti, ja hän juoksi pitkin kaupaa (juuri kun olin kassalla maksamassa),kävin juoksemassa ottamaan hänet kiinni, ja koitin pidellä-> turhaan. olin jo tuskastumisen vaiheilla, kunnes tuli kiltti nainen, ja koppasi poikani syliin, ja sanoi "annahan äidin maksaa ostokset". sain maksettua, ja olin tyytyväinen!nainen oli niin suuri pelastus,sain pakata ruoka ostokset, ja laitettua vielä rattaisiin. hän kantoi poikani ulos, ja minä tulin vaunujen kanssa vieressä.poikani ei rimpuillut yhtään, ja loppu matkan hän istui i.h.a.n.a.n kiltisti. kiitin naista, ja sanoin, että voi kun sinun laisia olisi enemmän.
onko teitä?autatteko te jos näette selviä propleemoja kun lapset juoksevat joka sunntaan tms..
mutta, tuskin sinä joka autoit minua, luet tätä, mutta silti ISO kiitos sinulle :) piristit päiväni =)
kun lapsi riehui kaupassa
15
2654
Vastaukset
- tarja
suomalaisten on tosi vaikea puuttua toisten asioihin,itselleni kävi eilen tilanne jossa tosin lapsen tunsin,olin ollut jonkun aikaa töissä jossa hän oli hoidossa,mutta mummiaan en tunne kuin näöltä.Tämä lapsi on nyt 8vuotias mutta kehitysvammainen ja tosi,tosi itsepäinen,kun päättää jotain niin ei varmaan anna periksi.Nyt hän oli kauppareissulla päättänyt haluavansa jäätelöä mutta häneltä sairautensa vuoksi se on kielletty,olin itse menossa lasteni kanssa kerhoon ja näin tilanteen kun mummi ja poika seisoivat kadunreunassa ja poika intti ja polki jalkaa ja mummi yritti maanitella,voin kertoa että siihen olisi mennyt aikaa,minkä mummikin ilmeestään päätellen tiesi.Käänsin rattaat ja vaihdoin suuntaa ja menin heidän luokseen ja rupesin juttelemaan pojalle ja jatkoin matkaa suuntaan minne tiesin heidän olevan matkalla.Päästiin mummin talolle ja mummi oli tosi kiitollinen.Eli helpompi ehkä mennä kuitenkin tuttuja tai edes puolituttuja auttamaan kuin vieraita,valitettavasti,koska saattaahan sieltä tulla kynsillekkin,mene ja tiedä.
- Asiakas
äidit taas suuttuvat, kun menee tekemään heidän lapselleen noin. Mistä sitä sitten osaa päätellä, kuka suuttuu ja kuka ilahtuu. Se on hienoa, kun ymmärsit vieraan olevan avuksi.
- saila
kyllä se on äidin homma pitää huolta lapsistaan.
- preettori
että häntä kävi muut asiakkaat ja etenkin kaupan henkilökunta sääliksi.
Työpaikoilla ei aina arvosteta että mennään huutamaan räkä lentäen ja juostaan mutaisissa monoissa siellä täällä tavaroita kaadellen.- satu
just just...mitä turhia sitä enää koskaan auttamaan vai?varmaan olette sitäkin mieltä, että jos äiti/isä ei pääse esim. linja-autosta pois rattaiden kanssa, niin se on hänen häpeänsä, koska eihän linjaauto kuski voi auttaa, ja muita kyytiläisiä turha edes ajatella...on tämä maailma paha paikka.jos joku auttaa, heti säälitään ja päivitellään.
- myymälävastaava
hei.ei nyt varmasti ihan noinkaan.kyllä kaupan henkilökunta ymmärtää ja tietää tilanteet.itse alan hyvin usein jutella niitä näitä kiukkuselle lapselle,tai hymyillä tms.on totta että tuskastumme jos vanhemmat karjuu lapsille,ovat kaljoissa ja haukkuvat lapsiaan.mutta suurperheen äitinä ja työnkuvaani kun kuuluu sitä myyjien koulutustakin niin ne lapset ja perheet huomioidaan.liian harvassa on ne jotka tosiaan auttavat tai tietysti liian harvassa vanhemmatkin jotka auttajia kiittävät.pienillä teoilla voimme vaikuttaa positiivisesti monen päivään.
- 3-v:n äiskä
myymälävastaava kirjoitti:
hei.ei nyt varmasti ihan noinkaan.kyllä kaupan henkilökunta ymmärtää ja tietää tilanteet.itse alan hyvin usein jutella niitä näitä kiukkuselle lapselle,tai hymyillä tms.on totta että tuskastumme jos vanhemmat karjuu lapsille,ovat kaljoissa ja haukkuvat lapsiaan.mutta suurperheen äitinä ja työnkuvaani kun kuuluu sitä myyjien koulutustakin niin ne lapset ja perheet huomioidaan.liian harvassa on ne jotka tosiaan auttavat tai tietysti liian harvassa vanhemmatkin jotka auttajia kiittävät.pienillä teoilla voimme vaikuttaa positiivisesti monen päivään.
Ei aina ihan noinkaan. Taannoin kävin lapseni kanssa vähän kauempana kotoa ruokakaupassa kun 3-vuotiaalleni tuli asiaa vessaan. Kysyin löytyisikö Wc:tä lapselle hetkeksi.
vastaus: Ei meillä ole vessaa. Kysyn: Missä itse sitten käytte? No, on meillä tietysti itselle. Mutta ei asiakkaille. No, minä siihen että ulosko pitää lapsen pissiä. Kyllä vastattiin. Kysyin Oisko kaupan portaat hyvä paikka??? !!!
Itselleni ei tulisi mieleenikään kieltäytyä vaikka kysyjä olisi aikuinen. Älkää vaan ryhtykö puolustelemaan asiaa turvallisuudella tms. - myymäläv.
3-v:n äiskä kirjoitti:
Ei aina ihan noinkaan. Taannoin kävin lapseni kanssa vähän kauempana kotoa ruokakaupassa kun 3-vuotiaalleni tuli asiaa vessaan. Kysyin löytyisikö Wc:tä lapselle hetkeksi.
vastaus: Ei meillä ole vessaa. Kysyn: Missä itse sitten käytte? No, on meillä tietysti itselle. Mutta ei asiakkaille. No, minä siihen että ulosko pitää lapsen pissiä. Kyllä vastattiin. Kysyin Oisko kaupan portaat hyvä paikka??? !!!
Itselleni ei tulisi mieleenikään kieltäytyä vaikka kysyjä olisi aikuinen. Älkää vaan ryhtykö puolustelemaan asiaa turvallisuudella tms.puolustelen kyllä vähän.vaikka itse päästänkin.mutta hyvin monessa myymälässä on hyvin tiukat säännöt että ei.työntekijät näitä siis noudattaa,lisäksi useissa myymälöissä on wc-ynm.kassakaapit,turvakamera systeemit,voi olla palaveri menossa,kassojen tai muun laskemiset.voi olla kuten usein onkin myymälävaras juuri ns:takaosastoissa,tai kuten meilläkin eillen viimeksi niin narkomaani-varas ja vartija ja tilanne ei todellakaan ole turvallinen silloin.voi olla hyvin monia syitä.ja ne turvaohjeet ovat hyvinkin tiukat.niin lisään kyllä vielä senkin että jos sitten jotain tapahtuisi niin se myyjä vastaisi,jos on katsottu ja ohjeistettu ei ketään päästetä takatiloihin.niitä varkaita on kyllä ihan liikkeellä pienten lastenkin kanssa,ei ole kuin viikko kun rattaissa oleva lapsi ja vanhemmat odotteli poliisia meillä.että puolustelen myyjää joka on toden näköisesti noudattanut hänelle annetut ohjeet.
- Patu33
Tavallisempi tapaus olisi ollut se että täti olisi sättinyt sinua siitä miten huonosti olet kurittomat kakarasi kasvattanut. Kiva kuulla että vielä löytyy ihmisiä jotka osaa ja uskaltaa autaa tuolaisissa asioissa.
- mami
Niinhän se, että se jolla itsellään on lapsia, tietää, että tuollaisia tilanteita tulee vaikka kuinka hyvin olisit lapsesi kasvattanut. Sättijät on sitten niitä joiden elämänkokemukseen vanhemmuus ei kuulu.
- Patu33
mami kirjoitti:
Niinhän se, että se jolla itsellään on lapsia, tietää, että tuollaisia tilanteita tulee vaikka kuinka hyvin olisit lapsesi kasvattanut. Sättijät on sitten niitä joiden elämänkokemukseen vanhemmuus ei kuulu.
Monesti ne sättiät on vanhempia rouvia, joilla on jo aikuiset lapset. Muistot kultaa menneisyyden.
Minullekin on sattunut kerran vastaava juttu. Olin kauppareissulla silloin 3-vuotiaan uhmaikäisen poikamme kanssa. Hän sai kaupassa hirveän raivarin, koska en ostanut hänelle karkkia, ja heittäytyi heti ulos päästyämme lumihankeen kirkumaan ja piehtaroimaan. Nakkeli hanskatkin mäkeen vaikka ulkona oli varmaan 20 astetta pakkasta... Eikä suostunut lähtemään mukaani (olimme kaupassa kävelemällä). Minä en voinut ottaa häntä syliinkään ja roudata kantamalla kotiin, koska käteni olivat täynnä kauppakasseja. Mutta sitten paikalle tuli vanha pappa, joka katseli riehuvaa poikaa hetken, ja sanoi sitten hänelle ystävällisesti mutta topakasti: "hyh hyh, mitä käytöstä isolta pojalta". Poika säikähti kai hiukan ja lakkasi samoin tein reuhaamasta, nousi vikkelästi ylös lumesta ja rupesi kulkemaan kiltisti perässäni... päiväni oli kyllä pelastettu, kiitos sedän!
Mutta olen nähnyt myös niitä, jotka tulevat arvostelemaan, että "pääsisit helpommalla kun ostaisit lapsellesi ne karkit", "etkö saa lastasi kuriin" jne...uskaltaa mennä ulkopuolisena puuttumaan. Ei voi koskaan (vieraiden ihmisten ollessa kysymyksessä) etukäteen tietää aiheuttaisiko teollaan iloa, vaiko mielipahaa.
Mun tekee toisinaan mieli mennä kaupassa kiukuttelevien/itkevien lasten luo höpöttämään jotain. Joskus nimittäin tntemattoman ihmisen juttelu saattaa rauhoittaa lapsen (kun siis menee vaikka kyselemään lapselta jotakin, johon tämä vastailee innokkaasti). Toisaalta voi olla myös niin arkoja lapsia, että vierastavat kovastikin ja ongelmat saattavat vain lisääntyä.
Vaikka tekisikin mieli auttaa, niin ei yksinkertaisesti uskalla. Jonkun äidin asenne voikin olla ihan toinen: "Kyllä minä oman lapseni kanssa pärjään ilman ulkopuolisten sekaantumista".- maruusa
itse olen 4 lapsen äiti ja kokemuksia kauppareissuita jos jonkin laisia poikani kiekutteli pitkin kaupan lattiaa mut annoin kiukutella ja menin seuraavan hyllyn kohdalle katsomaan kauvanko se kiukuttelee ei menny kuin ovi niin poikani oli käynyt tutun myyjän käsivarteensa ja kysynyt missä äiti ja isä hetulivat kohta siitä yhteistuumin mun luo ja sen koommin ei ole hän tyempuillut kaupassa eikä kiukunnut jos ei saa jotai
myyjäkin sanoi et tälläin ne kuulemma saa uskomaan ja hyvin on tehonnut
olen kyl törmännyt hyvinkin mauttavaisiin ihmisiin mut on niitäkin todolla paljon enemmän jotka ei välitä yhtään ei edes ovea aukaista jos näkee vaunut saatika jos pyydät apua yleinen vastaus on ei nyt jouda on kiire - Raivotar
Olen kahden vilkkaan pojan, 3 ja 4-vuotiaiden poikien äiti. Voin sanoa että olen enemmän kuin kerran toivonut että kaupassa vieras aikuinen olisi pojilleni kommentoinut jotain kun pojat oikein ovat hiillostaneet sekä minua että tietysti muita asiakkaita marinoillaan ja juoksemisillaan. Itse olen joskus sanonut eräälle pojalle, joka kiukutteli äidilleen kassalla että "oleppa nyt kunnolla kun äitis on aika väsynyt ja on ostanut sulle ruokaa ja muita tarvikkeita. Sun täytyy olla kiltti sun äidille koska se pitää susta hyvää huolta." Ipana hiljeni kyllä, äiti ei huomannut tapahtumaa koska latoi ostoksia liukuhihnalle.
On totta että jotkut vanhemmat ei tykkää että vieras ikäänkuin puuttuu heidän asioihinsa puhuttelemalla lasta. Minä arvostan suuresti sitä että kun olen aivan loppu ja voisin kohta avata jonkinlaisen sarjatulen päästäni ympäri myymälää, tulee joku ja sulkee ja pysäyttää sen, vaimentamalla suloiset poikani jutustelemalla heille mukavia. Tuosta vain. Koska vieraalle ei ruveta. Ja minä saan koottua itseni laskemalla kahteenkymmeneen ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162077MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911174
- 941144