Olen ottanut vuoden astmalääkkeitä (ventoline diskus, montelukast krka, beclomet easyhaler) joka päivä mutta parin kuukauden välein tulee tuollainen hengenahdistus/limaa tulee jonkun verran, mutta keuhkot ei vingu. Tuntuu ettei saa henkeä vaikka pef arvot on 420. Mistä tää johtuu?`Ja tuo menee ohi ainoastaan kortisonikuurilla. Voiko astma olla tällaistakin vai onkohan tää jotain muuta?
Ahdistaa mutta pef arvot on normaalit?
kkkkkk8
1
358
Vastaukset
- flixotide hoitaa
Minulla flixotide (evohaalerin avulla) illalla on poistanut nuo kohtaukset ja montelukasti tekee sen päivällä.
Diagnoosisi on senverran tuore, että lääkitys ei välttämättä ole vielä optimaalinen.
Minulla lääkitystä rukattiin alussa (noin 3v ajan) moneen suuntaan, ennenkuin löytyi sopiva kombinaatio.
Nyt se on
seretide 2x evohaalerilla aamulla
montelukasti tabletti 1x päivällä
flixotide 2x evohaalerilla illalla
tarvittaessa ventoline discus tai kaasu evohaalerilla kohtauksen alkaessa tai ennen kovaa rasitusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323918
- 453290
- 402899
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391990