MAKEANHIMO

herkkupeppu

Olisiko teillä muilla laihduttajilla vinkkejä makeanhimoon ? Se on osasyy "lihavuuteeni". Aina, kun katson telkkaria, tekee mieli makeaa, joten menen kaapille kaivamaan keksejä jne vaikka tiedän, että minun pitäisi laihtua. Yritän välttää ruokaohjelmia, jotten ratkea taas. Apuaa ?

5

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärrin murrin

Älä osta sinne kaappiin niitä keksejä tai makeisia. Siis mikäli se nyt ei jostain syystä ole pakollista.

Ole vuosi syömättä makeisia, kakkuja, pullia, jäätelöitä jne.
      Banaani, rasvaton jogurtti jne voi säilyttää syötävien listalla.
      Seuraavan vuoden pärjääkin jo sitten vähemmällä makealla.

• raaka peli

Sähköpaimen kaapin oveen ;D
      Otat joka kerta tömäyksen, kun tekee mieli makeaa niin eiköhän sitä kaappia ala kohta pian karttaa.

• näin minulla...

Minä söin kromia purkista. En tykkää enää mistään makeasta. Tosiaankin rahka ja banaani ovat jo makeita.

Aikaisemmin söin suklaata liki pääruokana ja keksipaketti meni kerralla. Muutos on uskomaton minun elämässä.

• 18+13

Omalla kohdalla auttanut kun ostaa 200g suklaalevyn sijaan 100g suklaalevyn tai vaikkapa pienen patukan. Ja sipsejäkin ostaa 300g pussin sijaan 100g pussin. Jäätelöä ei osta litran pakettia vaan yksittäisiä tuutteja.

• salimimmi

Vinkkejä makeanhimon estämiseen vai siihen hetkeen kun makeanhimo iskee?

Makeanhimon estämisessä mulla toimii proteiinipitoinen aamiainen, säännöllinen ruokarytmi ja tarpeeksi suuri määrä unta. Jos makeanhimo kuitenkin iskee, pari palaa tummaa suklaata tai raakasuklaata yleensä taltuttaa sen. Muuta makeaa en pidä kaapissa, joten jos esimerkiksi jäätelöä alkaa tehdä mieli, se on sitten taistelu makeanhimon ja laiskuuden välillä (eli jaksaako jäätelön vuoksi kävellä pari kilsaa kauppaan...). Toisinaan voittaa laiskuus ja toisinaan makeanhimo. Onneksi laiskuus voittaa yhä useammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5144
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4328
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2244
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe