Miten ylitän pelkoni?

ujo_miekkonen

Pienenä lapsena olin innokas menemään ja pussailemaan. Mutta muistan sen yhä kuin eilisen päivän kuinka koko ala-asteiän sain kuulla pilkkaa ties milloin mistäkin (eniten toki ulkonäöstäni). Tätä jatkui koko yläasteenkin. Mielestäni en ole ruma kuten minusta sanotaan, mutta ei toki tehnyt hyvää nuoren ihmisen kehitykselle ja itsetunnolle kun kaikki mitä minusta kuulin oli lähinnä negatiivista. Pidin pääni ja veätydyin sitten kokonaan pois. Miksi olla sellaisten ihmisten seurassa, jotka vain satuttavat?

No. Nykyisin uskallan jo sosialisoitua ihmisten kanssa, mutta kyllä sellainen arkuus on jäänyt: mitä jos tuokin henkilö x ajattelee, että vittu mikä idiootti? Yläasteella olin todella ujo tyttöjen suhteen, kun kokemukseni olivat olleet lähinnä tyyliin "painu vittuun siitä saatanan rumilus!" Nykyisin pystyn jo heidän kanssaan juttelemaan, mutta jos tapaan jonkun viehättävän/mukavan naisen, menen jumiin. En pysty katsomaan silmiin saati vaihtamaan sanaa. Jos ihastun, olen aivan jäässä.

Mitä teen, kun pelkään yhä, että nainen vaan sanoo yhtä rumasti kuin mitä minulle on aikanaan sanottu? Olen saanut parilta tapaukselta myös mielestäni suht vahvoja signaaleja kiinnostuksesta, mutta vastapainona parin päivän päästä on oltu kiukkuisia kuin ampiaiset. Olen sitten pähkäillyt ja epävarmuudessani jättänyt asian sikseen. Tiedän, ettei menneisyyden saisi antaa vaikuttaa, mutta luuletteko että haluan olla näin arka ja ujo? En voi tuolle mitään, se on kuin gravitaatiovoima.

4

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö

Tsemppiä, ja ehdottomasti juttelemaan näiden kiinnostuneiden naisten kanssa. :) Yhtä lailla niitä voi ujostuttaa.

• hgo6g

Ne naiset varmaan luulee ettet ole kiinnostunut, kun et ole yrittänyt tehdä tuttavuutta vaikka itse ovat kiinnostusta osoittaneet. Käy ylpeydelle jatkaa kiinnostuksen osoittamista, jos toinen ei osoita tarpeeksi vastakaikua.

• jfdiops

Jos nainen on kiltin ja hyväntahtoisen oloinen, on turvallista lähestyä.

• Ujo-sos-kammo

Mun olisi varmaan pitänyt käydä tällä palstalla aikaisemmin. Ei millään pahalla, mutta viestistäsi tuli jotenkin parempi olo: En ole yksin näine mietteitteni ja pelkojeni kanssa. Historiasikin on kovin samanlainen. Iloisesta viikarista tuli teini-iässä pelokas ja mulla perään masennus. Vielä tänäkin päivänä olen aivan lukossa esim. tänään, kun jouduin tilanteeseen, jossa normi-ihminen olisi saanut sanan suustaan. Pahinta ehkä, että piäksän itseäni siitä siinä toivossa, että "kyllä nyt saatana seuraavalla kerralla pyydät sen sinulle hymyilevän naisen vaikka kahville", vaikka kyllähän sen tietää, että siinä käy kuten ennenkin. Verta päähän, niin että tuntuu näkölähtevän ja naama on kuin palosammutin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4677
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2681
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2324
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1380
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      17
      1364
    Aihe